خلیل‌زاده: هیچ سرمربی بازیکنی مثل سیدجلال را خط نمی‌زند

خلیل‌زاده: هیچ سرمربی بازیکنی مثل سیدجلال را خط نمی‌زند

خلیل زاده حضور در محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین تیم آسیا را افتخاری برای خود دانست و گفت مصمم هستند تا با هت‌تریک در قهرمانی لیگ‌برتر به استقبال فصل جدید بروند.

اختصاصی پیروزی دیلی؛ در روزی که نفرات آبی‌پوش تیم‌ملی برابر تیم دوم ترکیه عملکرد بسیار ضعیفی از خودشان به نمایش گذاشتند، همگان افسوس اشتباه بزرگ و محرز کارلوس کیروش در خط زدن نام سیدجلال حسینی را خوردند. جایی که مدیریت کاپیتان پرسپولیس می‌توانست آرامش خاصی به خط‌دفاعی تیم‌ملی ببخشد، اما در غیاب این بازیکن بزرگ، نفرات جانشین حتی اندازه پنج درصد شماره 4 سرخ‌ها نبودند. این موضوع یکی از سرنخ‌های صحبت من با شجاع خلیل‌زاده، مدافع جسور و باتعصب پرسپولیس بود. خبرنگار پیروزی دیلی با مدافع گلزن پرسپولیس پیرامون مسائل دیگری نیز گپ و گفت داشت  که ماحصل آن در قالب پرسش و پاسخ زیر از نظرتان می‌گذرد.

-چه خبر از پسر شجاع پرسپولیس؟
سلامتی، شمال در کنار خانواده هستم.


-و تمرینات اختصاصی هم دارید؟
آقا یک فصل تمرینات سخت مارکو را داشتیم. حالا اجازه بدهید 10 روزی هم در کنار خانواده استراحت کنیم.


-فصل خوبی را پشت سر گذاشتید. آیا از عملکردتان در این فصل رضایت کامل دارید؟
به اتقاد من و خیلی از بچه‌های تیم، فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. دبل کردن در قهرمانی لیگ‌برتر کار بسیار دشواری بود که خدا را شکر با درایت کادرفنی و تلاش و هم‌دلی بازیکنان، تلاش‌های مدیریت و حمایت همیشگی هواداران موفق به انجام این مهم شدیم.


-خب هم کادرفنی و هم بازیکنان پرسپولیس همه نفرات بزرگ و باتجربه‌ای بودند و پیش‌بینی می‌شد که از پس شرایط سخت بربیایند؟
بازی در پرسپولیس تحت هر شرایطی سخت است. مردم از بازیکنی که پیراهن این تیم را می‌پوشد توقع بالا و خاصی دارند. بنابراین بازیکن پرسپولیس باید با تمرکز بالا کارش را در این تیم دنبال کند. از هر لحاظ باید اوکی باشد. خدا را شکر که فصل را با قهرمانی در لیگ‌برتر برای دومین فصل متوالی و صعود به مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا به پایان رساندیم.


-حالا فصلی پیش‌رو خواهید داشت که تیم‌ها دنبال متوقف کردن قهرمان دو فصل اخیر لیگ‌برتر خواهند بود؟
بله،همه از شرایطی که فصل آینده خواهیم داشت آگاه هستیم. شرایط به مراتب از فصلی که به پایان رساندیم سخت‌تر خواهد بود. اما ما مصمم هستیم تا با هت‌تریک در قهرمانی لیگ‌برتر به استقبال فصل جدید برویم.


-از لحاظ فردی شجاع خلیل‌زاده از عملکرد فصل گذشته خودش رضایت دارد؟
اول این که در مورد کیفیت کار یک بازیکن کادرفنی و کارشناسان اهل فن باید نظر بدهند. بازیکن که نمی‌تواند بگوید چه کیفیتی ارائه کرده است. با این حال فکر می‌کنم به جز یکی دو بازی، در سایر زمان‌های فصل عملکرد قابل قبولی داشتم. امید به خدا در سومین فصل حضورم در پرسپولیس بتوانم به مراتب عملکرد بهتری ارائه کنم تا هواداران هم از من ناراحت نباشند.


-در زمان بسته بودن پنجره نقل و انتقالات از اولین نفراتی بودی که بی‌سر و صدا به باشگاه رفتی و قراردادت را تمدید کردی؟
جایی دیده بودم که نوشته بودند بازیکنی که پیشنهادی از جایی نداشته، قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده است! حالا شما به من بگویید؛ نه من شجاع خلیل‌زاده، مگر می‌شود بازیکنی در پرسپولیس بازی کند و از جای دیگری با پیشنهادی مواجه نشود؟! من با دلم تصمیم به تمدید قرارداد با پرسپولیس گرفتم. افتخار می‌کنم که در محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین تیم ایران و آسیا حضور دارم. تمام وجودم را می گذارم برای تیمی که اگر به من نیاز داشته باشد با دل و جان خدمت کنم. اگر روزی هم پرسپولیس من را نخواهد برایش آرزوی موفقیت خواهم داشت. هر زمان هم که بخواهند، با جان و دل برایش بازی خواهم کرد.


-هواداران پرسپولیس خط‌خوردن غیرمنتظره سیدجلال حسینی از تیم‌ملی را توهین به خود و تیم محبوب‌شان تلقی کرده‌اند؟
به اعتقاد من فصلی که گذشت یکی از بهترین فصل‌های بازی سیدجلال حسینی بود. در کنار رهبری عالی سیدجلال و در کنار صادق محرمی و محمد انصاری خط دفاع بسیار خوبی داشتیم. حالا در مورد خط‌خوردن سیدجلال از تیم‌ملی نمی‌دانم چه بگویم! فکر نکنم هیچ سرمربی را پیدا کنید که بازیکنی در قواره سیدجلال حسینی را خط بزند. خود من این اتفاق تلخ را تجربه کردم و حالا سیدجلال را می‌فهمم. پیش از اعزام تیم‌ملی به برزیل 2014 از تیم‌ملی خط خوردم و حس خیلی بدی داشتم. اما در مورد سیدجلال حتی یک‌درصد هم فکر نمی‌کردم جزو خط‌خورده‌ها باشد.


-هنوز تکلیف پرسپولیس در خصوص بسته یا باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی مشخص نیست. شما با این پیش‌فرض به استقبال فصل جدید می‌روید که همچنان محروم از جذب بازیکن جدید باشید. این مسئله چه تأثیری در پرسپولیس فصل آینده خواهد داشت؟
برانکو ایوانکوویچ همیشه یک حرف خوبی می‌زند. بازیکنی که می‌خواهد برود، حق انتخاب دارد و می‌تواند برود. اما بازیکنی که می‌خواهد بماند، بماند. خب البته بازیکنان هم خواسته‌های به جایی دارند. اما خب همیشه که نباید باشگاه به درد بازیکن بخورد. یک روز هم بازیکن باید به درد باشگاه بخورد. امیدوارم باشگاه شرایطی را فراهم کند که بازیکنان به خواسته‌های‌شان برسند و در تیم بمانند. به هرحال خیلی از بازیکنان دارای خانواده و همسر و فرزند هستند. هم تیم و هم بازیکن به یکدیگر نیاز دارند.


-اما تیم‌ها برای فصل آینده آزادانه به تقویت خود خواهند پرداخت و مدعیان قهرمانی بیشتر خواهند شد؟
فصل قبل هم تیم‌ها خوب بسته شده بودند. اما خب ما در نیم‌فصل اول امتیازات بسیار خوبی را جمع‌آوری کردیم. حالا برای فصل بعد بیشتر شدن مدعیان یک لذت خاصی دارد. چون در لیگ بدون رقیب قهرمان شدن خیلی لط ندارد.


-همین خودش نکته قابل توجهی است. پرسپولیس نیم‌فصل دوم خیلی خوب امتیاز نگرفت؟
خب تیمی که به فاصله 7 هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی‌اش مسجل شده باشد، خود به خود انگیزه بازیکنان آن تیم کم خواهد شد. ما نیم‌فصل اول خیلی زحمت کشیدیم و نیم‌فصل دوم با خیال راحت‌تری بازی‌ها را دنبال کردیم.


 -اما تیم‌ها برای فصل آینده آزادانه به تقویت خود خواهند پرداخت و مدعیان قهرمانی بیشتر خواهند شد؟
فصل قبل هم تیم‌ها خوب بسته شده بودند. اما خب ما در نیم‌فصل اول امتیازات بسیار خوبی را جمع‌آوری کردیم. حالا برای فصل بعد بیشتر شدن مدعیان یک لذت خاصی دارد. چون در لیگ بدون رقیب قهرمان شدن خیلی لط ندارد.

-همین خودش نکته قابل توجهی است. پرسپولیس نیم‌فصل دوم خیلی خوب امتیاز نگرفت؟
خب تیمی که به فاصله 7 هفته مانده به پایان مسابقات قهرمانی‌اش مسجل شده باشد، خود به خود انگیزه بازیکنان آن تیم کم خواهد شد. ما نیم‌فصل اول خیلی زحمت کشیدیم و نیم‌فصل دوم با خیال راحت‌تری بازی‌ها را دنبال کردیم.


گفتگو از صالح محمد رحیمی

خلیل زاده

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی