خوردبین: این پرسپولیس آقای فوتبال آسیاست/خیلی به این تیم امیدوارم

خوردبین: این پرسپولیس آقای فوتبال آسیاست/خیلی به این تیم امیدوارم

محمود خوردبین یکی از بزرگان تاریخ پرسپولیس است. مردی که در همین سال‌ها به پرسپولیس وفادار بوده و حدود نیم قرن در این تیم پرطرفدار حضور داشته است.

به گزارش پیروزی دیلی دیروز و ساعاتی قبل از شروع بازی با پیکان با سرپرست قدیمی و زحمتکش پرسپولیس گپ زدیم که در ادامه خواهید خواند:

محمودخان پس از این همه سال حضور در پرسپولیس خسته نشدید؟
نه، پرسپولیس زندگی من است. من و پرسپولیس چنان پیوند عمیقی با هم داریم که نمی‌توانیم از هم جدا شویم.

ظاهراً در سال‌های گذشته پیشنهادات زیادی هم داشتید ولی در پرسپولیس ماندید؟
گفتم که نمی‌توانم در فوتبال، باشگاه دیگری را تصور کنم. از اول با پرسپولیس بودم و تا آخر هم خواهم بود.

چرا در این سال‌ها به سمت مربیگری نرفتید؟
من هیچ‌گاه دنبال مربیگری نبوده‌ام چرا که می‌دانستم چه کار دشواری است. از همان اوایل با علی پروین دست یا علی دادیم و سعی کردم کنار او و پرسپولیس باشم.

سرپرستی تیم پرطرفدار پرسپولیس، برنامه‌ریزی سفر، بلیت هواپیما، رزرو هتل، صبحانه، ناهار و شام بچه‌ها و... سخت نیست؟
وقتی آدم عاشق کارش باشد همه چیز آسان می‌شود.

شما در مصاحبه‌ای گفتید پرسپولیس مال من است؟
نه، از حرف من برداشت اشتباه شد. منظورم این بود که این باشگاه خانه من است. به اندازه کافی خوش‌شانس بودم که توانستم حدود نیم‌قرن در پرسپولیس حضور داشته باشم. یک باشگاه بزرگ که پرطرفدارترین تیم آسیاست.

با این همه تجربه فکرش را می‌کردید در ابوظبی ۱۰ نفره شوید و برنده از زمین بیرون بروید؟
تیم برانکو فراتر از فوتبال ایران بازی می‌کند. این تیم به نظر من آقای فوتبال آسیاست.

این حرف احساسی نبود؟
نه، کلی منطق پشت خودش داشت. از این منطقی‌تر که ۱۰ نفره توانستیم برابر الاهلی ۳ بر یک پیروز شویم؟ آیا بچه‌ها یا کادرفنی ما احساسی شدند؟ صادقانه می‌گویم این پرسپولیس می‌تواند در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شود.

خیلی‌ها این پرسپولیس را با پرسپولیس دهه ۶۰ مقایسه می‌کنند. این قیاس را قبول دارید؟
امیدوارم از حرف من برداشت اشتباهی نشود. پرسپولیس دهه ۶۰ یک تیم پرستاره بود اما این پرسپولیس تیم‌تر است. شوخی نیست یک تیم بیشتر از ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره باشد و به بازی برگردد. تازه برنده هم شود. من یکی خیلی به این تیم امیدوارم.

ولی بپذیرید بازی با الهلال عربستان سخت‌تر از الاهلی است.
تیمی که می‌خواهد قهرمان شود به این مسائل فکر نمی‌کند. هیچ تیمی نمی‌تواند جلوی اراده بچه‌های ما بایستد. با الهلال عربستان هم در مرحله گروهی بازی کردیم و با بدشانسی مساوی شدیم.

اتفاقاً فراموش نمی‌کنیم که شما پیش‌بینی کردید محسن مسلمان به الهلال گل می‌زند و همین طور هم شد!
آن روز داشتیم از گیت فرودگاه رد می‌شدیم. یک لحظه محسن از جلویم رد شد و به شما گفتم او گل می‌زند. اتفاقاً گل قشنگی هم زد.

این مرتبه چه کسی گل برتری ما را می‌زند؟
مهدی طارمی شانس زیادی دارد. بقیه هم هستند. واقعاً این تیم پرسپولیس قابل پیش‌بینی نیست. هرکس ممکن است گل بزند و ما را به فینال برساند.

فینال هم ساده نیست. حریفان شرق آسیا به ویژه چینی‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی در فوتبال کرده‌اند.
ما هم غیرت و تعصب ایرانی داریم. این عزم و اراده را همه جلوی الاهلی عربستان دیدند و حالا همه آسیا باید از ما بترسند.

این موضوع اگر با غرور همراه باشد می‌تواند خطرناک شود و...
نه، خدا را شکر برانکو و مربیان ما به خوبی این مسائل را به بازیکنان یادآوری می‌کنند. بچه‌های پرسپولیس اهل مغرور شدن نیستند چون خوب می‌دانند هنوز کار تمام نشده است.

این مصاحبه بعد از بازی با پیکان به چاپ می‌رسد. این مسابقه را چطور می‌بینید؟
همان‌طور که برانکو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی گفت کار سخت است. پیکان تیم خوبی است که فصل گذشته هم ما را اذیت کرد ولی بچه‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند که صدر جدول را از پارس‌جنوبی جم پس بگیرند. من فکر می‌کنم برنده از زمین خارج شویم.

نظرتان درباره شرایط امروز استقلال چیست؟
نظر خاصی ندارم و در حال حاضر باید به فکر تیم خودمان باشیم. پرسپولیس هم شرایط حساسی در آسیا دارد و هرکس بهتر است درباره تیم خودش اظهارنظر کند.

خوردبین

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی