خیال راحت برانکو روی نیمکت/وفتی سرخ‌ها در غیاب سه بازیکن جدی‌ترین رقیب خود را مغلوب کردند

خیال راحت برانکو روی نیمکت/وفتی سرخ‌ها در غیاب سه بازیکن جدی‌ترین رقیب خود را مغلوب کردند

«امسال وضعیت ما بهتر است چون نیمکت قوی‌تری داریم» یکی از جملاتی است که برانکو در صحبت‌های خود پس از تمرین روز یک‌شنبه به زبان آورد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، سرمربی پرسپولیس صراحتا اشاره کرد که نیمکت قوی از دلایل مهم موفقیت سرخ‌ها در فصل جاری بوده و نیمکت مذکور تضمینی برای جلوگیری از افول تیم خواهد بود. به واقع تفاوت اصلی پرسپولیس فصل جاری با پرسپولیس فصل قبل (که همان تیم هم بدون مشکل قهرمان لیگ شد) در نیمکت ذخیره‌ها است. پرسپولیس در لیگ شانزدهم در مقطعی تنها با 13 بازیکن و چند بازیکن امید به سفر می‌رفت و به دفعات از این ناحیه آسیب دید. در فصل جاری اما شرایط متفاوتی در اردوی سرخ‌ها حاکی است.


تقویت در دو جبهه

خرداد امسال و در روزهایی که پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان بود عملیات ترمیم پرسپولیس آغاز شد. نیمکت خالی که یک فصل تمام برانکو را عذاب داده بود اولویت اصلی پرسپولیس برای ترمیم به شمار می‌رفت. پرسپولیس در نخستین گام شجاع خلیل‌زاده را خرید و سپس گادوین منشا را به ترکیب خود افزود. در مرحله بعدی سیامک نعمتی و شایان مصلح به ترکیب پرسپولیس اضافه شدند و در اواخر نقل و انتقالات تابستانی بشار رسن. همچنین از همان ایام تلاش‌ها برای بازگرداندن احمد نوراللهی به پرسپولیس آغاز شد، تلاشی که هنوز ادامه دارد و همچنان منتظر اضافه شدن نوراللهی به ترکیب پرسپولیس هستیم! در کنار این بازیکنان که مدعی ترکیب اصلی هستند 6 بازیکن سهمیه سنی نیز به کادر بازیکنان پرسپولیس اضافه شده تا ضمن کسب تجربه در سال‌های آتی کمک حال پرسپولیس باشند.


معجزه با پلن B

تقریبا سه ماه از دیدار رفت پرسپولیس و الاهلی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گذشته است. دیداری که پرسپولیس 60 دقیقه بد پشت سر گذاشته بود و دو گل از نماینده قدرتمند عربستان عقب دریافت کرده بود. برانکو با سه تعویض متوالی نبض بازی را در دست گرفت و پرسپولیس با دو گل در یک سوم پایانی توانست بازی را به تساوی بکشاند. اتفاقی که در دیدار برگشت نیز به نحو دیگری رخ داد و پیروزی شیرین سه بر یک رقم خورد. تفاوت عمده در دیدارهای رفت و برگشت مقابل الاهلی و الهلال، در نیمکتی بود که در دو بازی الاهلی پر بود و دست برانکو باز و در دو بازی با الهلال خالی و دست برانکو ...


جانشینانی آماده

بررسی دقایق بازی بازیکنان پرسپولیس در فصل جاری  نشان می‌دهد که برانکو بازیکنان خود را به سه دسته تقسیم کرده است. دسته اول شامل 18 بازیکن (بدون نوراللهی) که برای حضور در ترکیب اصلی رقابت می‌کنند. این در حالی است که در این گروه در نیم‌فصل دوم فصل گذشته 14 نفر بودند که نشان از باز بودن دست برانکو در فصل جاری دارد. گروه دوم بازیکنانی هستند که هرچند اندک اما این شانس را دارند که در برخی دقایق به کار گرفته شوند. احسان علوان‌زاده، حمیدرضا طاهرخانی و با ارفاق ابوالفضل درویشوند که هر سه از فصل گذشته باقی مانده‌اند در این بخش قرار می‌گیرند و گروه سوم بازیکنان جوانی هستند که امسال به تیم اضافه شده‌اند. بازیکنانی که فصل گذشته در این بخش بودند همگی (به جز درویشوند) در تابستان جدا شدند. آنچه که برای برانکو بسیار اهمیت دارد بازیکنان دسته اول هستند، جایی که از میان این گروه تنها رفیعی جدا شد و بازیکنانی چون خلیل‌زاده، رسن، منشا، مصلح و نعمتی به آن اضافه شدند.


نبرد ذخیره‌ها برای رسیدن به ترکیب

بیرانوند دروازه‌بان اصلی پرسپولیس در فصل جاری است و در 17 بازی از 18 بازی فصل سنگربان سرخ‌ها بوده است. با این حال بیرانوند یک جانشین آماده روی نیمکت به نام رادوشویچ دارد که آماده حضور در زمین است. در عمق دفاع خلیل‌زاده مدافع مورد علاقه برانکو (17 بازی در فصل جاری) بوده و سیدجلال کاپیتان غیرقابل عبور پرسپولیس است. محمد انصاری نیز به قدری خوب است که برانکو تصمیم به استفاده همزمان از این سه مدافع در زمین گرفته است. این در حالی است که در سمت راست خط دفاع ماهینی و محرمی و در سمت چپ مصلح، ماهینی و ربیع‌خواه کاندیدای ترکیب اصلی هستند. در خط هافبک ربیع‌خواه در 88% دقایق فصل جاری برای پرسپولیس بازی کرده و مهره مورد علاقه برانکو در خط میانی است. کمال کامیابی‌نیا نیز در نزدیک به 60% دقایق فصل برای پرسپولیس بازی کرده و برانکو به حدی از عملکرد این دو راضی است که در هفت بازی اخیر تصمیم به بازی با دو هافبک دفاعی گرفته است. امیری، مسلمان، احمدزاده، رسن و نعمتی نیز گزینه‌های برانکو در بخش هجومی خط هافبک هستند که به تناوب بین دو تا سه نفر آن‌ها در میدان حضور می‌یابند. در خط حمله نیز در غیاب طارمی تا اطلاع ثانوی علیپور و منشا دو گزینه برانکو هستند. نفراتی که حاکی از دست پر برانکو و یک نیمکت قوی هستند.


وقتی طارمی، رسن و نوراللهی نبودند

پرسپولیس پارس جنوبی را برد، بردی که با گل یک بازیکن تعویضی حاصل شد. شایان مصلح که زننده گل پرسپولیس بود به عنوان یک مدافع چپ به پرسپولیس آمد اما به هنگام نیاز در نقش وینگر چپ موفق به باز کردن دروازه پارس شد. در روزی که احمدزاده، نعمتی و مصلح به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند و تاثیر گذاری خود را در زمین نشان دادند پرسپولیس صادق محرمی را روی نیمکت داشت و طارمی، رسن و نوراللهی را نیز به دلایل مختلفی همراه خود به جم نبرده بود. رقیب پرسپولیس که به احتمال زیاد سرسخت‌ترین رقیب سرخ‌ها در فصل جاری است در غیاب این سه بازیکن نیز حرفی برای گفتن نداشت و پرسپولیس نزدیک‌ترین رقیب خود را بدون این سه بازیکن شکست داد. بازگشت این سه طی هفته‌های آتی، قدرت پرسپولیس را به خصوص در فاز تهاجمی چند برابر خواهد کرد و پرسپولیس را در مسیر کسب دومین قهرمانی متوالی لیگ برتر و یک حضور شایسته در لیگ قهرمانان سوق خواهد داد. ان‌شاالله.


پدرام محمدزاده-خبرنگار پیروزی


برانکو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی