داورزنی: درباره جایگزین طاهری با وزیر ورزش صحبت کنید/عدم واگذاری پرسپولیس و استقلال سیاسی نیست

داورزنی: درباره جایگزین طاهری با وزیر ورزش صحبت کنید/عدم واگذاری پرسپولیس و استقلال سیاسی نیست

معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش ملزم به اجرای قانون است فرقی نمی‌کند رئیس فدراسیون باشد یا مدیر باشگاه، همه باید رعایت کنند.

به گزارش پیروزی‌دیلی، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص ممنوعیت حضور دوشغله‌ها از جمله مدیران عامل استقلال و پرسپولیس و اینکه افتخاری اعلام کرده ایثارگر است اما بنیاد شهید و سایت ایثارگری نامی از او ذکر نکرده است، اظهار داشت: وزارت ورزش ملزم به اجرای قانون است فرقی نمی‌کند رئیس فدراسیون باشد یا مدیر باشگاه، همه باید رعایت کنند. البته در قانون بعضی موارد پیش‌بینی شده اگر فردی مستندات قابل قبول داشته باشد می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد. اگر شرایط مستثنائات را نداشته باشد ادامه فعالیت این افراد جرم است. چه کسانی که پرداخت، چه کسانی که دریافت می‌کنند این موضوع دخل و تصرف در اموال دولت است و سازمان بازرسی تأکید دارد در این خصوص تعیین و تکلیف شود. موضوع را پرسیده‌ایم و دستگاه‌های نظارتی باید پاسخ دهند. دوتابعیتی یعنی کسی که پاسپورت کشور دیگری را داشته باشد. بنابراین نمی‌تواند فعالیت کند. اگر کسی جزو مستثنائات نباشد نمی‌تواند به عنوان مدیرعامل باشگاه و رئیس فدراسیون کارش را ادامه دهد.


* درباره جایگزین طاهری با وزیر ورزش صحبت کنید

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در خصوص جایگزین طاهری در باشگاه پرسپولیس گفت: در این خصوص باید با سلطانی‌فر صحبت کنید او رئیس مجمع است و باید تصمیم بگیرد.


داورزنی درباره اینکه صحبت‌هایی مطرح شده مبنی براینکه وزیر از طاهری خواسته به وزارت بیاید اما او از این درخواست امتناع کرده است، تصریح کرد: این موضوع را شما از کجا شنیده‌اید؟ به شایعات توجه نکنید. طاهری و افتخاری از مدیران زحمتکش بودند حالا اگر منع قانونی وجود دارد و مدیری نمی‌تواند فعالیت کند، نباید چنین شایعاتی مطرح شود. همه شما شاهد بودید در این ۱۰-۱۱ ماه وزارت ورزش کنار دو مدیرعامل بوده و از دو باشگاه حمایت کرده است. الان هم مسئله منع قانونی مطرح شده و وزارت ورزش در صورت عدم اجرای قانون متخلف خواهد بود.


وی افزود: تلاش شد بتوانیم از راهکارها یا ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم اما با استفساریه مجلس این بحث جدی است این موضوع فقط در مورد طاهری مطرح نیست بلکه در خصوص مشحون هم مطرح شده است. او یکی از بهترین سرمایه‌های ما است اما وقتی منع قانونی به وجود می‌آید ما ملزم به رعایت قانون هستیم و باید به شکلی دیگر در خدمت این دوستان بود. می‌توان از ظرفیت‌های مشحون و طاهری در جای دیگر که قانون اجازه می‌دهد، استفاده کرد. البته این نکته را بگویم اگر کسی به این دلیل از ریاست فدراسیون کنار برود، در عرصه بین‌المللی مشکلی نداریم و می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.


* اینکه در چه کشور و چند بازی تدارکاتی داشته باشیم، وزارت ورزش دخالتی ندارد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام کرده تدارک و دیدارهای دوستانه با ارتباطات خودش بوده در حالی که وزیر ورزش اعلام کرده بود تیم ملی فوتبال قبل از جام جهانی 7 دیدار تدارکاتی خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه‌ریزی فوتبال با فدراسیون است. انتخاب کشور، انتخاب بازی‌های تدارکاتی و همه این موارد با فدراسیون فوتبال است. تاج هم تلاش می‌کند این اتفاق بیفتد اما به عنوان یک بحث کلی دولت برای تدارک بهتر در جام جهانی کمک می‌کند. اینکه کی‌روش چه گفته، تاج و دوستان در فدراسیون فوتبال بررسی و برنامه‌ریزی می‌کنند. اینکه قرار است در چه کشوری بازی کنیم و چند بازی تدارکاتی داشته باشیم وزارت ورزش در این خصوص دخالتی نمی‌کند. در شأن وزارت نیست در جزئیات فدراسیون‌ها دخالت کند. کادر فنی و مجموعه فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی می‌کنند دولت هم در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم، اعلام کرد حمایت جدی می‌کند تا تیم ملی با قدرت در جام جهانی حضور داشته باشد.


* عدم واگذاری سرخابی‌ها سیاسی نیست

داورزنی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا سرخابی‌ها به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند و آیا موضوع سیاست وسط است، خاطرنشان کرد: به قول دوستان و وزیر ورزش اگر بتوانیم استقلال و پرسپولیس را امروز واگذار کنیم، بهتر از فردا است. به هیچ عنوان وزارت ورزش تمایلی به باشگاه‌داری ندارد و وزارتخانه باید مجموعه ورزش کشور را بررسی کند. تلاش می‌کنیم راهکاری پیدا شود که دو باشگاه از دولتی بودن خارج شوند و یکی از بحث‌های جدی همین است. بحث سیاست مطرح نیست اشکالاتی وجود داشت که منجر شد خصوصی‌سازی انجام نشود و یکی از بحث‌ها این است شرایط واگذاری را فراهم کنیم.


* با اساسنامه فعلی فدراسیون تیراندازی با کمان نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم

وی  در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی براینکه چرا انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار نمی‌شود و نام این فدراسیون در ۱۰ فدراسیونی که قرار است انتخابات‌شان امسال برگزار شود وجود ندارد، عنوان کرد: اتفاقاتی در مقطع قبلی رخ داد یک اساسنامه‌ای را به تصویب رساندند که ملاک عمل دوستان قرار گرفت. سازمان بازرسی اعلام کرده ملاک برای برگزاری انتخابات اساسنامه مصوب دولت است. به فدراسیون تیراندازی با کمان گفتیم با توجه به تغییراتی که در اساسنامه فدراسیون‌ها داشتیم که در حال حاضر پروسه خود را طی می‌کند این فدراسیون هم باید اساسنامه خود را تغییر دهد. با این اساسنامه نمی‌توانیم مجمع را برگزار کنیم و اساسنامه باید اصلاح شود. شجاعی اساسنامه جدید را به فدراسیون جهانی ارائه کرده، کلیات اولیه مورد تأیید بوده و منتظر هستیم مصوبه بیاید نمی‌خواهیم الزامات جهانی را نادیده بگیریم و از طرفی می‌خواهیم الزامات کشور را هم اجرایی کنیم.


*پناهندگی ورزشکار جودو قطعی نیست 

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه یکی از ورزشکاران جودو در هلند پناهنده شده و رودکی در این کشور مانده تا این ورزشکار را بازگرداند، تصریح کرد: این خبر هنوز قطعی نیست یک ساعت پیش با درخشان صحبت کردم و پرسیدیم موضوع چه بوده است؛ گفت هنوز قطعی نیست. در طول سال در شورای برون‌مرزی ۱۶-۱۷ هزار ورزشکار و کادر مجوز می‌گیرند، می‌روند و می‌آیند بعضاً این اتفاقات می‌افتد یکی هم زیاد است نباید بگذاریم چنین اتفاقاتی رخ دهد اما گاهی بوده که ورزشکاری رفته و بعد برگشته است.


* ورزشکار باید تحت نظر کمیته پزشکی خودش باشد

داورزنی در خصوص اولین نشست رؤسای کمیته‌های پزشکی با فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزشکاران سرمایه‌های ما هستند. وقتی ورزشکاری وارد ورزش قهرمانی می‌شود باید تحت نظر کمیته‌های پزشکی خودش باشد، پرونده مشخص داشته باشد و مرتب به او توجه شود. ما قهرمانانی داشته‌ایم که به خاطر کم توجهی آنها را از دست داده‌ایم. خیلی از قهرمانان دچار آسیب‌دیدگی و بعد رها شده‌اند باید به این موضوع توجه جدی شود. یکی از کارهایی که در مجموعه ورزش کشور مغفول مانده موضوع پزشکی ورزشی و خدماتی است که می‌شود از این حوزه ارائه کرد. نقش پزشکی مهم است ما ورزشکاری داشته‌ایم که در مسابقات با مشکلات جدی مواجه شده و بعد از یک دوره فعالیت سلامتی او در خطر قرار گرفته است. این مربوط به زمانی است که به ورزشکار در زمان نوجوانی بی‌توجه بوده‌ایم.


وی در پاسخ به این سؤال که داوری سرپرست فدراسیون بوکس است اعتراض‌هایی مطرح شده مبنی براینکه او از منابع فدراسیون به نفع خودش استفاده می‌کند آیا برنامه‌ای هست تا او استعفا دهد تا بتواند در انتخابات شرکت کند، گفت: خانواده بوکس نگران نباشد انتخابات در کمال عدالت برگزار می‌شود.

داوری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی