داورزنی: در شأن وزارت ورزش نیست که در برگزاری دربی دخالت کند

داورزنی: در شأن وزارت ورزش نیست که در برگزاری دربی دخالت کند

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد که خطر تعلیق دیگر فدراسیون کشتی را تهدید نمی‌کند.

به گزارش پیروزی‌دیلی، محمدرضا داورزنی با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری دربی پایتخت در آلمان، گفت: وزارت‌خانه در این مورد دخالت نمی‌کند. درخواست‌هایی که از طرف فدراسیون‌ها می‌آید، توسط شورای برون مرزی مورد تصویب قرار می‌گیرد. درخواستی برای برگزاری یک «فان دربی» شده بود. از این نوع کارها، در اکثر کشورها به عنوان یک کار تجاری انجام می‌دهند. وزارت ورزش در این مورد زیاد دخالت نمی‌کند. درست است که ما متولی استقلال و پرسپولیس هستیم، اما این باشگاه‌ها هرکدام برای خودشان مدیرعامل و هیئت‌مدیره دارد. اگر به جمع بندی برسند، بحث دیگری است. این دربی قرار بود بین دو فصل اتفاق بیفتد، اما شرایطی که الان وجود دارد، باشگاه ها باید با فدراسیون فوتبال به جمع‌بندی برسند. ما در برگزار کردن یا نکردن آن دخالتی نداریم.


داورزنی با اشاره به سردرگمی‌های شکل گرفته در برگزاری دربی، خاطرنشان کرد: وقتی ساختار تصمیم‌گیری ایراد دارد، این اتفاقات می‌افتد. وقتی قرار است یک اتفاقی بیفتد، یک جایی باید بحث را تمام کنند. اینکه روی اصل موضوع انقلتی وجود داشته باشد، اختلاف نظر وجود دارد. این نوع مسابقاتی که به صورت تجاری برگزار می‌شود، برای تیم‌های بزرگ هم اتفاق می‌افتد که به لحاظ تجاری سود کنند. اینکه به چه شکلی برگزار شود، مورد بحث است. با این وجود، وزارت ورزش در تنظیم آن دخالتی نمی‌کند، چون در شان وزارتخانه نیست که در این حوزه‌ها ورود کند. البته ممکن است نهادهای امنیتی نظر خودشان را به عنوان مسئول ارائه کنند.

دربی 85

دربی آلمان

علیرضا هادیان :
۲۸ تیر ۹۶
آخرش تمام کاسه و کوزه ها سر پرسپولیس می شکند! یا نود گزارش دروغ از خواسته وزارت منتشر کرده یا شما جناب داورزنی طفره می روید. تا زمانی که بازی برای ۲۵ تیر و سوپرجام ۳۱ تیر برنامه ریزی شده بود ، نه سازمان لیگ بهانه داشت نه اسپانسر نه باشگاهها اعتراض خاصی داشتند نه صدا و سیما چنین میلی عمل کرد ولی وقتی پلیس فدرال زمان تعیین کرد و ۳۱ تیر قطعی شد و وقتی حیثیت و وجهه ایران وسط امد همه از سازمان لیگ و فتاحی فدراسیون تا صدا و سیما و وزارت ورزش که با مانورهای مختلف دور کیروش ادعای ملی گرایی شون گوش فلک را کر کرده ، رفوزه شدند. ما ماندیم و پرسپولیس و حوضمان! 
مزید استحضار ، 
- مگر می شود از فدراسیون فوتبال و باشگاهها به وزارت امور خارجه پل زد ؟ پس فاتحه وزارت ورزش کشور را باید خواند. 
- بازی تجاری!؟ سوپر جام ملی تر است و مهم تر است یا دربی آلمان که دو فدراسیون و دو باشگاه و چندین وزارتخانه و نهاد امنیتی در ایران و آلمان را درگیر خود و برنامه ریزی آن کرد و ۷۲۰۰ بلیط برای آن فروخته شده است؟ یا گرفتن ۵روز از اردوهای بی خاصیت تیم ملی در شهریور امری خلاف ملی بود؟ کاش آفای فتاحی پاسخگو باشد بجای آنکه مدام پرسپولیس را تهدید کند.  
اگر دربی فان مد نظر بود چرا در ایران برگزار نشد که وقت و زمانش دست خودمان بود. چرا درخواست اولیه همزمان اجلاس جی ۲۰ بود ؟ حتی اگر هدف این که می گوییم نبود ولی از دید ما این دربی می توانست به ترمیم و تقویت وجهه ایران در بیرون مرزها ، نشان دادن پایبندی ایرانیان به نظم و امنیت و آرامش و صلح طلبی و دوستی ملت ها ، نزدیک کردن ایرانیان داخل و خارج و جذب سرمایه های خارجی و ... کمک کند. متأسفم که هم صدا و سیما و هم سازمان لیگ و رسانه های کیروشی پور بیشتر از نوک بینی خود را ندیدند! 
از اول بعنوان یک هوادار پرسپولیس چون مطمئن بودم اعمال سلیقه ها متأسفانه همیشه غالب است و ورزش همیشه از این امر ضربه خورده و این وسط وجهه ایران در آخر زیر سؤال خواهد رفت و قطعا کاسه و کوزه ها سر تیمی میشکند که همیشه مظلوم واقع شده است ، مخالف این بازی بودم و البته قصد تطهیر اسپانسر را هم ندارم که شما معرف آن هستید. اشتباهات ایشان در جای خود محفوظ و قابل نقد جداگانه است. 
ولی وقتی دربی در آلمان قطعی شد ، حق بود بخاطر وجهه ایران ، سازمان لیگ و صدا و سیما انعطاف بخرج داده و وزارت ورزش پشتیبانی لازم را بکند و کسی میلی عمل نکند. شک نکنید با تمام مشکلات ، پرسپولیس حاضر می شد باز هم یک تنه آبروی ایران را حفظ کند همانطور که بر عکس رقیب ، همین الآن هم آبروی ایران در آسیاست. 
- صدا و سیما با تمام احترامی که برایشان قایل هستیم ، حق دخالت یا اظهار نظر در مورد لوگوی پرسپولیس و ستاره قانونی آن را ندارد. این نهاد ملی نهادی اجرایی است و حق تصمیم گیری در مورد قانونی بودن یا نبودن ستاره طلایی پرسپولیس بعنوان نشان افتخار پرسپولیس را ندارد. این نشان افتخار است که قانون فیفا پشتیبان آن است و در نبود و یا سکوت قانون براساس عرف غالب جهان فوتبال یعنی هر ۱۰ قهرمانی داخلی یک ستاره روی لوگوی پرسپولیس خواهد درخشید تنها تصویب قانون در فدراسیون و هییت رییسه می تواند یک ستاره به ازای چه تعداد قهرمانی را تأیید کند. که اگر بشود به ازای ۵ قهرمانی پرسپولیس برتر از تمام باشگاهها صاحب دو ستاره طلایی خواهد بود و کسی نمی تواند درج ستاره به ازای قهرمانی داخلی را به کل مغایر قانون فیفا منع کند حتی با قانون داخلی! و البته برعکس بسیاری از دوستان اعتقاد داریم مثل دیگر نشان های افتخار استفاده از آن حتی نیاز به ثبت در ثبت شرکتها ندارد چرا که اگر ثبت شود جزء آرم باشگاه می شود و دیگر ارزش نشان افتخار بودن خود را از دست می دهد. قطعا قوانین فیفا در این مسئله صالح است و در حقوق ایران این قوانین و اعتبار آن پذیرفته شده است و بدان هرروزه استناد می شود. خروج این نشان از دایره قانون فیفا و حاکم شدن قانون داخلی ایران بر آن ، این نشان را بخاطر دخالت دولت در فوتبال از دید فیفا از اعتبار ساقط میکند. یکی از دلایل عدم استفاده فیفا و ای اف سی از لوگوی مجعول استقلال تهران با دو ستاره طلایی همین ثبت آن تحت قوانین خارج از قوانین فیفاست. یعنی فتح الله زاده با ثبت آن نه می تواند آن را دیگر به قهرمانی آسیا نسبت دهد و هم عملی غیر قانونی و مغایر فیفا انجام داده است. 
مثلا آن که مدال آوران تیم ها نشان خود را به پوست بدنشان پیوند بزنند. 
علی ایحال صدا و سیما حق تعیین تکلیف و دخالت در امور قضایی که صرفا در صلاحیت قوه قضاییه و در فوتبال در صلاحیت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و فیفا است را ندارد و موظف است لوگوی پرسپولیس را با ستاره آن نمایش دهد. 
از طرفی فیفا و کمیته حقوقی آن باشگاهها را از درج ستاره برای قهرمانی در قاره منع کرده و آن را غیر قانونی می داند و بعنوان تکرار مکررات مطابق قوانین موضوعه به هیچ امر غیر قانونی نمی توان وجهه قانونی داد حتی به حکم قاضی. 
پس تکلیف صدا و سیما اتفاقا در مقابل ستاره های غیر قانونی استقلال تهران کاملا مشخص و باید دفعی باشد ولی در کمال تعجب پس از فحاشی یک سری اراذل و اوباش مجازی که معلوم هم نیست به استقلال تهران منصوب باشند یا نه ، صدا و سیما آرم استقلال را با دو ستاره می پذیرد و به نمایش می گذارد. و به بهانه واهی غیر قانونی بودن ستاره قانونی پرسپولیس ، از پخش تیزر تبلیغاتی سرباز میزند تا آنجا پیش می رود که بازی بعلت عدم پخش مستقیم لغو شود!  و شما در وزارت ورزش چه می کنید؟ ... 
- در این که فدراسیون فوتبال باید در تصمیم گیری قاطع باشد ولی آقای فتاحی یکروز گفت سوپر جام قطعا برگزار میشود و یک روز گفت ۳۰ تیر قطعا برگزار نمی شود. از آنطرف سازمان لیگی که به بهانه ملی بودن برنامه اردوهای کیروش تاکنون بارها کلی از برنامه های پرسپولیس و دیگر تیم ها و تقویم بازی های لیگ و حذفی را لغو یا دستخوش تغییر کرده است! آیا امروز پاسخ وجهه خراب شده ایران و اهداف ملی که می توانست محقق شود و نشده است (بواسطه لغو دربی آلمان) را می دهد و یا شما می دهید یا صدا و سیما ؟ خوب اصلا به فرض واهی اینکه تبعات برگزاری بیشتر از برگزار نشدن است! صلاح دیده شده که دربی إلمان لغو شود ، خب چرا شما از مطلع بودن از آن طفره می روید؟ چرا پرسپولیس باید تاوان بدهد؟ 
هرچند امروز ما بعد نگرانی بابت تخریب وجهه کشورم در قلب اروپا و رکن اساسی جامعه اروپا ، باید نگران رأی در راه ژوزه و پرداخت میلیاردها پول بی زبان باشیم در حالی که درصد بالایی از آن را در یک قدمی خود قبل از لغو دربی می دیدیم. از طرفی با تهدید اسپانسر روبرو شدیم که نمی دانیم تا چه حد جدی است! و شاید تبعات دیگری هم چون کسر امتیاز و حذف از آسیا را هم نصیبمان شود. 
شک نکنید قهرمانی سوپرجام را می خواهیم ولی امروز یا جمعه یا یکماه بعد برای هوادارانی که چندین فصل بخاطر سوء مدیریتها و اتفاقات داوری و هدفگذاری و برنامه ریزی غلط در فدراسیون ، دستشان از جام کوتاه ماند ، یکماه دیگر هم می توانستند با شفاف سازی مسئولین ، صبر کنند. 
این نظر شخص من است و شعبه دوم ندارد! 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی