دربی بی کمال هم تمام و کمال مال ماست

دربی بی کمال هم تمام و کمال مال ماست


کمال کامیابی نیا دو بازی آینده استقلال را از دست داد.

او باید می دانست که با توجه به پیروزی های پیاپی و صدرنشینی با اختلاف، در آستانه دربی کوچکترین بهانه کافی است که محروم شود و کم تجربگی کرد.

کیروش شروع کرد، داور کار را یکسره کرد

محرومیت کمال کامیابی نیا البته از زوایای مختلفی قابل بحث است. این کم تجربگی از کجا ناشی شد. شاید بتوان گفت بستر اصلی این اتفاق از تبدیل شدن پرسپولیس به تیمی مهار نشدنی ناشی شده باشد. مساله بعدی در پیش بودن دربی است، بالاخره باید یک تیمی پیدا شود که ترمز این پرسپولیس را بکشد. حالا مصاحبه های کیروش نشد، بیانیه های تراکتور! نشد، خود تراکتور! استقلال با کمک تیم های پشت تیم! نشد...!

سوال این است که جدا از سختگیری داور که برای خطایی سنگین تر در همین بازی به بازیکن تراکتورسازی اخطار هم نداد، مصاحبه کارلوس کیروش درباره ملی پوشان پرسپولیس، چقدر روی اعصاب آنها بود و در همین اتفاق تا چه میزان روی کامیابی نیا اثر گذاشته بود.

آیا جدا از داور، مصاحبه کیروش آن هم در آستانه بازی که فشار روانی روی مهره های کلیدی پرسپولیس به وجود آورد هم به کمک استقلال نیامده است. استقلالی که علی منصوریان در آن حضور دارد و با کارلوس کیروش هم ارتباط دوستانه برقرار کرده است؟

دربی بدون کمال با اشتباه سهوی داور به سود استقلال

و اما تراکتور دیروز در حالی ناکام ماند و شاید اگر اقدامات کیروش نبود، شکست سنگین تری را هم متحمل می شد که به بهره بردی از امکان استفاده از بازیکن سرباز، به آن شکل دو بازیکن پرسپولیس، نزدیکترین رقیب خود، جدا کرد. آنها با وجود این کارها شکست قاطعی خوردند و شاید حالا هم قرار است لطف سهوی داور و مصاحبه سهوی سرمربی تیم ملی با نبودن کمال کامیابی نیا به شکست مفتضحانه تری برای استقلال بدل شود. اصلا اجازه بدهید، آنها را در شرایطی ببریم که یکی از چهره های کلیدی خودمان را نداریم و به طور قطع داور دربی هم مثل داوران هر پنج بازی انجام شده و در نیم فصل دوم به ضرر ما اشتباه سهوی مرتکب خواهد شد. به این ترتیب آنها دیگر هیچ بهانه ای هم نخواهند داشت.

دربی شماره 82 را به یاد بیاورید. 27 فروردین همین امسال بود. لطف کرده بودند در بازی قبل از دربی کمال کامیابی نیا را از حضور در این بازی محروم کردند. در پایان آن دربی شماره 24 هادی نوروزی روی تابلوی ورزشگاه بود، در حالیکه بازیکنان پرسپولیس به نوعی از روی عمد بعد از گل چهارم، برای گلزنی تلاش نمی کردند تا هم شماره 24 روی تابلو بماند و هم جواب کری تخیلی استقلالی با عدد 4 را بدهند. حالا کمتر از یک سال بعد باز هم یک دربی پیش رو داریم و کمال کامیابی نیا محروم است. البته این بار احمد نوراللهی هم نیست ولی ما جای استقلالی ها بودیم خیلی هم از این مساله خوشحال نمی‌شدیم.

تمرین برای بازی در آسیا بدون کمال

 فرض کنیم درست در آستانه بازی با الهلال عربستان یا یک بازی دیگر از لیگ قهرمانان آسیا کمال کامیابی نیا مصدوم شده باشد. واقعا می‌خواهیم چه کنیم. این دربی تمرینی برای بازی در این شرایط خواهد بود. اجازه بدهید پرسپولیس با یکی از واقعیت ها همین جا روبرو شود و بازی بدون کمال را تمرین کند، هرچند این تمرین نمی‌تواند خیلی جدی باشد، چون حریف پیش رو در حد پرسپولیس نیست.

چرا جایگزین نداریم؟

تراکتورسازی نه خود توانست از احمد نوراللهی استفاده کند و نه اجازه داد او در پرسپولیس بماند که در چنین روزی مورد استفاده قرار بگیرد این حاصل مدیریت مشعشعانه مصطفی آجورلو است که دوستداران رسانه ای او مدعی بودند هدایت فوتبال ایران را باید به او سپرد و گاهی هم مطرح می‌کردند پرسپولیس مدیری مثل او می‌خواهد.

اما جدای از این مطالب کار خود ما هم ایراد دارد. نمی‌شود تیمی به این خوبی با دقت بسته شده است در چنین پست حساسی جایگزین تخصصی نداشته باشد. البته ما که دربی را می‌بریم مگر اینکه اتفاقات عجیب یا اشتباهات داروی سهوس و غریب شرایط را تغییر دهد، اما واقعیتی است که در این بخش از کار کم کاری کرده ایم.

ابراهیم فتاحی -روزنامه نگار

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی