درس آقای جنتلمن به سرمربی استقلال

درس آقای جنتلمن به سرمربی استقلال

آبی ها حق دارند از شکست قهرمان لیگ غرق در هیجان باشند، چرا که بعد از هفته ها توانستند سرانجام فاصله 19 امتیازی با این تیم را به لطف اشتباهات داوری جبران کنند.


اختصاصی پیروزی دیلی، استقلالی ها که در 12 دربی اخیر تنها یک برد مقابل پرسپولیس داشتند و بازی رفت را هم با یک گل به سرخپوشان واگذار کرده بودند بعد از پیروزی خفیف یک بر صفر مقابل پرسپولیس در دور برگشت چنان ذوق زده و خوشحال هستند که در پایان بازی شفر را قلم دوش کرده و گویی که این مربی با برد دربی فاتح جام شده است! کاری که پرسپولیسی ها حتی بعد از برتری قاطع 4 گله خود در دربی 82 انجام ندادند.


2 پنالتی سوخت

البته که آبی ها حق دارند از شکست قهرمان لیگ غرق در هیجان باشند، چرا که بعد از هفته ها توانستند سرانجام فاصله 19 امتیازی با این تیم را به لطف اشتباهات داوری جبران کنند. اگر مدافعان پرسپولیس اشتباه نمی کردند، همانگونه که روند بازی نشان می داد این تیم قادر به باز کردن دروازه بیرانوند نمی شد و اگر و تنها اگر یکی از دو پنالتی پرسپولیس گرفته می شد سرنوشت این بازی به گونه ای دیگر رقم می خورد. همین که پرسپولیس در بدترین بازی فصلش دو پنالتی از داور طلبکار است خود مهره تاییدی بر قدرت پرسپولیس است؛ تیمی که علیرغم همه اشتباهات و در روزی که خودش نبود باز هم توانست با فشار به دفاع اتوبوسی تیم شفر مدافعان این تیم را مجبور به خطا کند.


آب در هاون می کوبند

و این مسئله ای که کارشناسان فنی با نادیده گرفتن در حق سرخپوشان بسیار اجحاف می کنند. همانگونه که کارشناس داوری بخاطر ببرخی مصلحتها روزه سکوت گرفته اند. رفتارهای این روزهای برخی ها هرگز از ذهن دوستدران پرسپولیس پاک نخواهد شد. برای آنهایی که از باخت پرسپولیس فرصتی ساخته اند برای زمین زدن این تیم باید بگوییم بیهوده به آب و آتش می زنند.پرسپولیس بزرگتر از آن است که با این حاشیه سازی ها به بیراه برود.


وقتی پروفسور بهتر بود

برخی ها هر چقدر که دوست دارند برانکو و تیمش را بزنند و شفر و استقلال را بالا ببرند. با یک باخت از ارزش های پرسپولیس کم نمی شود. کارنامه درخشان برانکو در سه فصل اخیر خود مهر تاییدی است بر دانش،توانایی ها و تاثیرگذاری این مرد بزرگ بر پرسپولیس و لیگ فوتبالمان.  پرسپولیس حتی در روزی که بد بود و دربی را واگذار کرد باز هم بهتر از استقلال توپ را به گردش در آورد و طبق آمارها مالکیت بیشتری داشت و پاس های بیشتری بین بازیکنان این رد و بدل شد. این در حالی بود که این تیم بدون هافبک بازیساز تخصصی و دیگر بازیکنان آماده اش نظیز نعمتی در این مسابقه بازی کرد. اما استقلال بهترین هافبک هایش را در میدان داشت و علیرغم اینکه همه اذعان داشته شفر بهترین ترکیب را چیده و بازیکنان استقلال نمایش بهتری داشته اند اما آمارها نشان از برتری بازیکنان پرسپولیس به حریف داشت.


از وقت کشی تا دفاع اتوبوسی

با این وجود مربی تیمی که بیش از یک نیمه را به دفاع گذارنده است مدعی است پرسپولیس بکش زیرش بازی کرده است! حال که خود بعد از گل نوبرانه اش که باز هم تاکید می کنیم  روی اشتباه مدافعان پرسپولیس حاصل شد با دستور به همه بازیکنانش  برای تجمع در محوطه جریمه خودی و بستن راه های نفوذ پرسپولیس مانع از گلزنی این تیم شد و بازیکنانش در این بازی هر توپی که به 18 استقلال رسید با زدن به زیر توپ سعی در دفع آن داشته است و بارها خود را به بهانه مصدومیت به زمین انداخته وقتی کشی کردند.کاری که پیش از این از تیم هایی مانند پیکان،نفت،سیاه جامگان و استقلال خوزستان و ...دیده بودیم.


تلاش شفر برای تنه زدن به تنه برانکو

 اتفاقی که با توجیه عجیب پیشکسوت استقلال همراه بود و پیروز قربانی که از صحبتهای شفر تعجب کرده بود تقصیرها را گردن مترجم استقلال انداخته و مدعی شد که زرندی ترجمه قشنگی نداشت  و می‌شد از توپ‌های بلند استفاده کرد! شفر قبل از بازی نیز در واکنش به این صحبت برانکو که گفته بود برای دربی سوپرایز دارد گفته بود سوپرایز او شام با اینفانتیو است!


برانکو بعد از دربی رفت چه گفت؟

این مربی آلمانی که مدت زمان زیادی نیست هدایت آبی ها را برعهده گرفته  طی این مدت چندین بار با برانکو تنش داشته است.او که خوب می داند در حضور برانکو شانسی برای قهرمانی با استقلال نخواهد داشت مدام سعی دارد خود را برتر از برانکو نشان می دهد. تنها کافی است صحبتهای شفر را بعد از دربی با مصاحبه برانکو بعد از پیروزی در بازی رفت مقایسه کنیم که چگونه با تعریف از حریف شگست خورده و شخص شفر زمان نشان دادن شخصیت  والای خود، احترام رقیب شکسته خورده را حفظ کرد. او طی این مدت همواره از آبی ها به عنوانی رقیبی قابل احترام یاد کرده و حتی زمانی که این تیم در قعر جدول دست و پا میزد هرگز حاضر به تحقیر این تیم نشد و همواره به هواداران استقلال از آینده بهتر این تیگ گفت.


سکوت بعد از توهین

عجیب اینجاست زمانی که چندی پیش وقتی او در واکنش به محروم کردن پرسپولیس بحث محروم نشدن جباروف را وسط کشید چه جنجالی در رسانه ها بر پا شد و پیشکسوتان و مدیریت باشگاه استقلال چگونه بر وی تاختند و حتی از مدیران پرسپولیس خواستند به برانکو تذکر دهد که درباره این تیم یخن نگوید و بعد از اینکه جباروف محروم شد آن را به صحبتهای برانکو ربط دادند!

اما حال که چنین توهین بزرگی به دانش برانکو و تیم پرسپولیس شده همه سکوت کرده اند و عجیبتر از همه واکنش خنثی مدیران پرسپولیس که برای هواداران آرار دهنده است و آنها انتظار دارند باشگاه پرسپولیس جواب بی احترامی رقیب را داده و به مدیران رقیب برای حفظ شان و حرمت پرسپولیس و سرمربی پرافتخارش تذکر دهد.

شیوا دورانگر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی