در واکنش به ادعای برخی از مربیان فوتبال ایران /گزارشی از اشتباهات داوری علیه پرسپولیس

در واکنش به ادعای برخی از مربیان فوتبال ایران /گزارشی از اشتباهات داوری علیه پرسپولیس

این روزها عده ای به شکل کاملا خودجوش از حمایت دست های پشت پرده از پرسپولیس می گویند و فریاد وا مصیبتا سر داده اند که داوری و برنامه ریزی ها همگی به نفع پرسپولیس و علیه رقیبان این تیم است! آنها همه اتفاقات سالهای دور و نزدیک را علیه پرسپولیس از یاد برده اند و فعلا قصد دارند با توجه به منافعی که دارند همه چیز حالا را به نفع پرسپولیس جلوه دهند.

به گزارش سایت پیروزی دیلی، حال تصمیم گرفتیم خاطرات دور و نزدیک پرسپولیس را مرور کنیم و ببینیم پرسپولیس در این همه سال چقدر از داوری ها ضرر دیده است و چطور تصمیمات لحاظ شده پرسپولیس را از جام قهرمانی دور کرده است. بدون تقدم و تاخر در تاریخ رویدادها آنها را مرور می کنیم. اتفاق و مطلبی که پیش از این در مورد استقلال نیز نوشته شد.

*دربی 69 و عکس فتوشاپ! یادتان هست مهرماه 1389 چه اتفاقی افتاد؟
استقلال در حالی دربی پایتخت را با یک گل برد که گل سالم محمد نوری توسط مرتضی کریمی کمک مسعود مرادی به اشتباه آفساید اعلام شد! فردای آن روز از یک عکس فتوشاپ شده استفاده شد که بعدا در برنامه 90 مشخص شد گل درست بوده و عکس هم فتوشاپ!

*به باد رفتن شانس دنیزلی و عذرخواهی مظفری زاده!
فصل 85 را به خاطر بیاورید! پرسپولیس با مربیگری مصطفی دنیزلی می توانست قهرمان شود اما روز آخر 2 امتیاز کم آورد و سوم شد!
این سوم شدن با عذرخواهی سعید مظفری زاده همراه بود. ماجرا از این قرار بود که مظفری زاده در بازی پرسپولیس و سایپا یک پنالتی به اشتباه برای سایپا اعلام کرد و پنالتی مسلم پرسپولیس را ندید و بازی در نهایت مساوی شد.
همان دو امتیاز از دست رفته روز آخر شانس قهرمانی را از دنیزلی و پرسپولیس و هوادارانش گرفت و البته این موضوع خیلی به چشم آمد!

*لیگ پانزدهم و کلکسیون اشتباهات داوری!
لیگ پانزدهم باید پرسپولیس قهرمان می شد. بعد از مرگ ناگهانی هادی نوروزی پرسپولیس اوج گرفت اما اشتباهات مرگبار داوری بدجور روز آخر ترمز پرسپولیس را کشید.
در هفته دوم پرسپولیس به مصاف استقلال خوزستان در اهواز رفت. خطای بازیکن خارجی آبی های خوزستان کارت قرمز داشت که محسن ترکی به راحتی از کنار آن گذشت. پرسپولیس آن بازی را باخت و در هفته بعد مقابل سپاهان شکست خورد! محسن زرگر نه هادی عقیلی را به خاطر خطای مسلمش روی طارمی اخراج کرد نه برای پرسپولیس 2 پنالتی مسلم را گرفت. پرسپولیس 4 بر 2 شکست خورد و زرگر هم 4 جلسه محروم شد!
در هفته چهارم نوبت علیرضا فغانی بود که 4 جلسه محروم شود! پنالتی پرسپولیس به خاطر خروج دروازه بان ذوب آهن باید تکرار می شد اما نشد! در دقایق پایانی هم توپ به بدن بنگر برخورد کرد که داور هم پنالتی اعلام کرد هم به بنگر کارت قرمز نشان داد و او را از زمین اخراج نمود!
بعد در هفته ششم و در بازی پرسپولیس و سایپا توپ در دقیقه 60 به سر رامین رضاییان می خورد و داور اعلام پنالتی می کند! به همین راحتی پرسپولیس بازی اش را واگذار می کند!

*هنرنمایی جهانبازی در جام حذفی!
بازی پرسپولیس و ذوب آهن را در جام حذفی فصل قبل به خاطر بیاورید! ایمان صادقی دروازه بان دوم پرسپولیس توپی را بیرون محوطه جریمه با سینه دفع می کند و جهانبازی اعلام هند کرده و به صادقی کارت قرمز نشان داد تا این تیم 100 دقیقه 10 نفره در زمین به دنبال پیروزی باشد. جالب است جهانبازی هم 4 جلسه محروم شد و دست پرسپولیس هم به جایی بند نبود!

*خاطره بازی با عزیز محمدی و فتح ا... زاده!
18 آذر 1390 دربی پایتخت در جام حذفی برگزار شد و پرسپولیس 3 بر صفر بازی را به استقلال واگذار کرد. پرسپولیس با لشگری محروم و مصدوم بارها از سازمان لیگ خواست تا زمان بازی را تغییر دهد اما عزیز محمدی رئیس وقت کمیته انضباطی با این درخواست مخالفت شدید کرد و فتح الله زاده هم به عنوان مدیرعامل استقلال همه تلاشش را به کار گرفت تااین اتفاق نیافتد. بعدا رسانه های وابسته به پرسپولیس و حتی کمیته مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که بازیکنان استقلال در این بازی از ماده جک تری دی استفاده کردند و البته اعلام شد که این ماده ممنوعه نیست!

*کلکسیونی از اشتباهات داوری در بازیهای پرسپولیس و سپاهان!
بیایید نگاهی به اشتباهات داوری در بازیهای پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر بیاندازیم. بهمن 81 جلال مرادی به راحتی یک پنالتی اشتباه برای سپاهان گرفت و بعدا مشخص شد او باعث باخت پرسپولیس شده است.
در فینال جام حذفی شهریور 85 هادی عقیلی مانع گلزنی احسان خرسندی مهاجم پرسپولیس می شود و مسعود مرادی این خطا را نمی بیند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شده و پرسپولیس از رسیدن به جام محروم شود.
سال بعد در نیمه نهایی جام حذفی نوبت به محسن قهرمانی می رسد تا با یک اشتباه مسلم شیرازه پرسپولیس را از هم بپاشد. او تمارض حسین پاپی را پنالتی اعلام می کند تا پرسپولیس آشفته تر از قبل به کار ادامه دهد. او پنالتی مسلم روی مهرزاد معدنچی را هم نگرفت تا کار پرسپولیس کاملا بر هم بخورد!
در مورد بازی شهریور 92 هم بهتر است زیاد چیزی نگوییم. محسن قهرمانی میثم حسینی را اخراج می کند و یک پنالتی عجیب برای سپاهان می گیرد تا علی دایی علیه او رسما شورش کند و به قهرمانی اتهام تبانی بدهد و باعث محرومیت این داور شود و البته بعدا هم معلوم نکردند دقیقا قهرمانی چرا محروم شد و چرا برگشت و ...!
اما در فروردین 94 در بازی دو تیم محمدرضا اکبریان داور بازی خطای مسلم روی طارمی را تمارض تشخیص داد تا در برنامه 90 معلوم شود کلا قرار است خطا روی طارمی را تمارض ببینند. در مورد بازی رفت فصل پانزدهم هم که مفصل نوشتیم!

*اسناد مظلومیت!
اتفاقات زیاد است. همین گزارش نشان می دهد پرسپولیس در طول این همه سال چقدر از اشتباهات داوری متضرر شده ، حال سوال این است که برخی از مربیان فوتبال ایران چطور و چگونه ادعا می کنند که مسیر داوری ها در جهت قهرمانی پرسپولیس بوده است.

اشتباهات داوری

علیه پرسپولیس

پرسپولیس :
۱۲ بهمن ۹۵
خیلی خوب بود.

لطفا منفی و مثبت هم به کامنت ها اضافه کنین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی