دست گل یا گل دستی !!!

دست گل یا گل دستی !!!

ژنرال آبی ها از محبوبیت خاصی نزد بخش وسیعی از هواداران استقلال تهران برخوردار است.مسابقه صبا و استقلال در آزادی درحالی برگزار شد که تماشاگران اندکی از این بازی دیدن کردند، گویی آبی های حامی سرمربی تراکتورسازی احتمال بروز اتفاقاتی غیر فوتبالی را در زمین از پیش می دادند.
باتوجه به اتفاقاتی که اول فصل منجر به دلخوری حنیف عمران زاده از علی منصوریان و مهدی رحمتی و جدایی این بازیکن از استقلال شد ، نظرها به سمت و سوی محسن فروزان معطوف شد.
 شاید به همین دلیل بود که جمع کثیری از هواداران استقلال! با یورش به صفحه مجازی فروزان از او مصرانه درخواست کردند که مقابل استقلال محکم و بی نقص بازی کند .
الحق والانصاف عملکرد خوب و سوپر واکنشهای این دروازه بان جوان صبا جای هیچ حرف و حدیثی را برای منتقدان باقی نگذاشت و بجز واکنش نامتعارف او نسبت به امید ابراهیمی پیش از نواخته شدن ضربه پنالتی،مسئله بحث برانگیز دیگری از سنگربان صبا دیده نشد.در این صحنه درحالی که مطابق قانون تذکر بابت وقت کشی و حرکات نامتعارف از سوی پنالتی زدن و صدور اجازه نواختن ضربه از وظایف داور مسابقه است، فروزان در اقدامی عجیب امید ابراهیمی را مخاطب قرار داد و با فریاد از وی خواست که سریعتر ضربه را بزند! تا شاید از این کابوس ساخته و پرداخته دست حنیف زودتر خلاص شود.
 دستی که به صورتی عجیب و شک برانگیز توپ سانتر شده بر روی دروازه صبا را در حالی که این مدافع بلند قامت مابین توپ و حریف کاملا حائل بود ، لمس کرد و به هم بازی های خود در تیم سابقش یک گل باد آورده تقدیم نمود ، آنهم در سالگرد عملکرد ضعیفش در دربی ۸۴ روی گل چهارم سرخپوشان پایتخت که پایه گذار روزهای تلخ بعدی وی در پایان فصل پانزدهم شد .
خاطره ناخوشایندی که می توانست به همراه یادآوری گل به خودی حنیف در مقابل شاگردان برانکو در بازی پرسپولیس صبا ، افکار عمومی را از عمدی بودن خطای هند به سمت و سوی یک اشتباه ساده سهوی سوق دهد.
 اما خیلی زود شوت دقیق وحید امرایی سقف دروازه سید مهدی رحمتی را شکافت تا این بازیکن که به هیچ وجه قصد ادامه فعالیت فوتبالی خود در لیگ پایین تر را ندارد، دسته گل حنیف را پرپر و مردم شهر خون و قیام را به بقای صبا در لیگ برتر امیدوار باقی نگه دارد. 
شاگردان صمد مرفاوی که هفته قبل با اقتدار خود و چاشنی اختلافات قدیمی امیر و صمد تیم تراکتورسازی را از پیش رو برداشته بودند پس از گل وحید امرایی نبض بازی را تا حدی در دست گرفتند هرچند عنایتی رکورددار کسب عنوان آقای گلی لیگ گویی تبدیل کردن موقعیت مسلم گلزنی در محوطه ۶ قدم حریف را تحت تأثیر محبت و تجلیل باشکوه هواداران استقلال از خود بکلی از یاد برده بود! اما سوت داور وسط به نشانه اعلام خطای عمدی کاملا غیرضروری و شائبه برانگیز حنیف بر روی بازیکن حریف ، جریان بازی را متوقف نمود تا حنیف با دریافت کارت زرد دوم منجر به قرمز در کمال خونسردی زمین بازی را ترک کرده و تیم صبا را با یک یار کمتر به دفاع پرلایه در زمین خود برای حفظ نتیجه محکوم کند .
در بازی رفت دو تیم هم اخراج رضا عنایتی شرایط مشابهی را برای مرفاوی و شاگردانش ایجاد نمود و صبا آن بازی را با نتیجه دو بر صفر واگذار کرد.
نوبت این بار در درون محوطه ۱۸ قدم به شوت خارج از چهارچوب امید ابراهیمی رسید که در ادامه مسیر به پای مدافع صبا برخورد کرد و تبدیل به گل بخودی صبایی ها در ۳ دقیقه باقی مانده به پایان بازی و صعود استقلال به مکان دوم جدول و قرارگرفتن این تیم یک رده بالاتر از تراکتورسازی امیر قلعه نوعی گردید. 
شاید حامیان ژنرال در میان هواداران استقلال، امروز خود را بابت انتخاب اشتباه صفحه فروزان در فضای مجازی به جای صفحه عمران زاده سرزنش کنند، اما سؤال اینجاست که آیا این عملکرد حنیف حاکی از بخشش مسببان جدایی او از خانه است و یا وی دست روی پرده به زیان امیر قلعه نوعی است که در نمایشی از فوتبال پاک ! از آستین مرفاوی بیرون آمد؟

علیرضا هادیان

حنیف عمران زاده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی