دغدغه جدید کی‌روش؛ چرا مهاجمان گل نمی‌زنند؟

دغدغه جدید کی‌روش؛ چرا مهاجمان گل نمی‌زنند؟

یم ملی ایران دو بازی تدارکاتی دیگر با تیم‌هایی از منطقه کونکاکاف و آمریکای جنوبی انجام داد.
به گزارش پیروزی دیلی، پس از صعود به جام جهانی تجربه بازی با تیم‌های مناطق مختلف جهان را داشته باشد2 هر چند که به جز روسیه که شمایل تیمش به کلی با روسیه مقابل آرژانتین فرق داشت، بقیه تیم‌ها از تیم‌های مطرح نبودند اما نمی‌توان گفت که این بازی‌ها فایده‌ای نداشته‌اند که به واقع در هیچکدام از بازی‌ها کار تیم ما آسان نبود. به دو بازی آخر تیم ملی نگاه می‌کنیم:

 1- تیم ما از بعد قدرت بدنی فاصله زیادی در دو نیمه‌ها داشته و شاید معدل سنی تیم ما در برابر تیم‌هایی که مشغول به ساختن دوباره تیمشان هستند، مشکل اصلی بود. از طرفی دیگر مردان خوب تیم ما در این دو بازی یعنی سید جلال حسینی ، وحید امیری ، اشکان دژاگه و ... در سنین بالایی هستند و این مساله نگران کننده است. 

 2- تیم ملی مشکلی پیدا کرده است که در بازی با سوریه برای نخستین بار با آن رو به رو شد و آن افت خط دفاعی بود که به آن می‌بالید. متاسفانه خط دفاعی ما با نبودن سید جلال حسینی دچار افت عجیبی می‌شود . مردان کناری خط دفاعی ما یعنی آقایی و حاجی صفی در چپ و وریا غفوری و رضاییان در سمت راست دارای بالانس مناسبی از بعد قدرت بدنی و حضور در حرکات تهاجمی و بازگشت به آرایش تدافعی نیستند و تیم ملی ما بارها به خاطر فضای مناسبی که در گوشه‌های محوطه هیجده قدم به علت ضعف مدافعین کناری داده می‌شد دچار مشکل بود و در فاز حمله شاید تنها حرکات رضاییان و جهانبخش در نیمه اول بازی با ونزوئلا قابل توجه بود. 

 3- تیم ملی در خط میانی خلأ هافبکهای تدافعی منسجم و خلاق و حامی خط دفاعی را دارد . باید اذعان کنیم که سعید عزت اللهی چون رضاییان، حاجی صفی، آزمون و قوچان‌نژاد با افت چشمگیری مواجه شده است و علی کریمی بازیکنی که به او فرصت بازی بیشتری در این دو بازی داده شد نتوانست نشانه‌هایی از یک هافبک بین‌المللی را نشان دهد . در کناره‌ها بارقه‌هایی از امید در حرکات امیری و جهانبخش در بازی با ونزوئلا دیده شد و سامان قدوس در نیمه اول بازی با پاناما بسیار درخشان بود.

 4- تیم ملی ایران در این دو بازی سه گل زد که هیچکدام توسط بازیکنان خط حمله به ثمر نرسید و باید بازیکنانی چون انصاری‌فرد و طارمی و قوچان نژاد و آزمون را دلایلی برای چهره نگران کی روش در پایان بازی‌ها دانست. تیم ملی به واقع در فاز تهاجمی همچنان شتابزده و بی‌برنامه و بی‌دقت است علی رغم اینکه نتایج تیم ملی تا به امروز بسیار خوب است اما شاید نیاز به آزمایش نفرات بیشتر و بی‌گمان بازی‌های تدارکاتی بیشتر با تیم‌های بهتر است.

مهاجمان تیم ملی

کارلوس کی‌روش

علیرضا هادیان :
۲۵ آبان ۹۶
اتفاق جدیدی نیست وقتی کلا با ۱۰ گل در گروه آسان به جام جهانی رسیدیم! 
پیشتر هشدار دادیم ولی مگر رسانه های حامی مارکوپولو اجازه می دهند صدا به صدا برسه 
میریم جام جهانی که گل نخوریم وگرنه گل بزن بودن ... صعود هم نخواهیم کرد مگر تیم های مقابل اشتباهات مهلکی مثل اشتباه دروازه بان قطر بازی رفت یا دروازه ونزوئلا در بازی اخیر بکنند یا داور نتیجه بازی رابه سود ایران رقم بزند. 
البته اینها به ضعف مهاجمان برنمیگرده بلکه سیستم مد نظر کیروش تعادل نداره ، یعنی میره حمله کنه دفاع رو از دست میده اگر هم فقط دفاع کنه طبیعتا مهاجمانش رو فلج می کنه! 
تفاوت عمده کبروش با امثال برانکو و مربیان بزرگی چون دشام همین است. 
می توان ساعت ها از تیمی که کامل نیست و فقط خوب دفاع میکنه گفت و به آن بالید و به کیروش پول گزاف داد ، ولی جام را بدست تیم های کامل می دهند که از بالانس لازم در دفاع و حمله برخوردارند و عدالت فوتبال همین است. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی