دغدغه کی‌روش ملی‌پوشان 3 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا/چهارمین نامه اعتراضی ایران به AFC

دغدغه کی‌روش ملی‌پوشان 3 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا/چهارمین نامه اعتراضی ایران به AFC

فدراسیون فوتبال ایران برای بار چهارم در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار تغییر در برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا برای مرحله بعدی شده است.
به گزارش پیروزی دیلی، از دل جلسات کی روش و تاج که معمولا به مدت طولانی هم برگزار می شود نمی توان به همین راحتی گذشت. روز گذشته سایت فدراسیون فوتبال از برگزاری جلسه 5 ساعته بین تاج و کی روش خبر داد و اینکه در این نشست طولانی در مورد مباحث مختلف تیم ملی در امر برنامه ریزی و همچنین مشورت با کی روش بابت تیم امید مطالبی بین طرفین ردوبدل شده است. 

 اما ماجرای این نشست چیست و چه بوده است؟ در این جلسه بین رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی مهمترین مبحثی که طرفین را وارد گفت و گوی طولانی کرده برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا و حضور سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. 

 مطلبی که سالهاست کی روش دست روی آن گذاشته است و اگر از نوع بیان سرمربی تیم ملی و شیوه انتقادش از این برنامه ریزی بگذریم الحق موضوعی است که همیشه در طول تاریخ فوتبال آسیا به تیم ملی ضربه زده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا استاندارهای جهانی را لحاظ نمی کند و در سالهایی که منتهی به جام جهانی یا مقدماتی جام جهانی می شود این عدم برنامه ریزی صحیح که منطبق بر تقویم فیفا نیست به تیم های ملی ضربه زده است. 

 دغدغه کی روش هم در این خصوص بیراه نیست. تیم های ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس که بیشترین ملی پوش را هم در اختیار دارند بعد از پایان لیگ تازه درگیر مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند و این درست در تایمی هست که تیم های ملی برای جام جهانی باید خود را آماده کنند. از سویی باشگاه های ایرانی با این هزینه های گزاف و دردسرهای فراوران در امر باشگاهداری نمی خواهند از این شرایط خود عقب نشینی کنند و از سوی دیگر پای تیم ملی و آبروی ایران وسط است. اما راهکار فدراسیون چیست و چه می تواند باشد؟ 

 فدراسیون فوتبال در اقدام جدید خود نامه چهارم اعتراضی خود را به AFC بابت تغییرات در برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا ارسال کرده است. البته مسئولان فدراسیون خیلی قبل تر هم که می دانستند با چنین روزهایی روبرو می شوند در مکاتبات خود با مسئولان AFC این اعتراض را عنوان کرده بودند اما از آنجایی که کشورهای غرب آسیا چندان با صدای اعتراضی ایران نسبت به این برنامه ریزی همصدا نشدند در نتیجه خواسته فدراسیون ما چندان راه به جایی نبرد. در اقدامی عجیب و قابل تامل کشورهای غرب آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده اند که تیم ملی برایشان مهمتر است و اگر لیگ قهرمانان آسیا در همین تاریخ ها برگزار شود مشکلی ندارند و ملی پوشان خود را در ادامه لیگ قهرمانان آسیا استفاده نمی کنند اما برخلاف تصور کشورهای شرق آسیا این بار با ایران همصدا هستند و آنها هم با توجه به جام جهانی پیش رو از ای اف سی خواسته اند که در برنامه ریزی خود برای مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا تجدید نظر کند. 

 البته این یک راهکار اولیه از سوی فدراسیون فوتبال بوده است و معلوم نیست که AFC به این خواسته رسیدگی کند و این وسط تعامل بین تیم ملی و باشگاه ها را می طلبد. 

 در جلسه روز گذشته کی روش و تاج برنامه ریزی لیگ سال آینده هم مورد بحث قرار گرفته است و محوریت نتیجه این بحث تعامل با باشگاه ها بوده است. ظاهرا با صحبت هایی که بین طرفین شده دیگر از جلسه با مربیان و باشگاه ها هم خبری نیست. در نتیجه درخواست شفر برای برگزاری جسله با کی روش هم خود به خود منتفی می شود. 

 تیم ملی بعد از بازی های لیگ برنامه های فشرده ای برای آماده سازی دارد و یکی از دغدغه های کی روش و فدراسیون حضور ملی پوشان سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است که باید دید سرانجام ای اف سی حاضر می شود تغییری در برنامه ریزی خود دهد یا خیر.

فدراسیون فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی