دفاعی که دیگر بهترین نیست/ در انتظارچهارمین گل طارمی به آبی های خوزستانی

دفاعی که دیگر بهترین نیست/ در انتظارچهارمین گل طارمی به آبی های خوزستانی

دیدار برگشت تیم های پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به میزبانی پرسپولیس امروز از ساعت 17:30 در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

 

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی،  این بازی هشتمین جدال دو تیم  در طول تاریخ لیگ برتر خواهد بود.در 7 دیدار گذشته، پرسپو.لیس صاحب 3 پیروزی، یک شکست و 3 تساوی مقابل حریف شده است.13 گل بین دو تیم رد و بدل شده که سهم پرسپولیس 8 و سهم استقلالی های خوزستان 5 گل بوده است.

 آخرین مصاف دو تیم نیز، برنده ای نداشته و تساوی حاصل شده است.  برخلاف فصل گذشته که دو تیم بر سر قهرمانی جدال داشتند و این رقابت خصوصا در بازی برگشت بسیار حساس بود، اینبار دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که برخلاف فصل قبل، این بازی دیگر حساسیت های گذشته را ندارد و تیم استقلال خوزستان که با تغییرات فراوان و از دست دادن نیمی از مهره هایش  نشانی از آن تیم قدرتمند و  مدعی نداشته و با مشکلات مالی فراوان در این فصل رو به رو بوده مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت که البته این خودش انگیزه بازیکنان این تیم را برای قرار گرفتن مقابل صدرنشین لیگ دو چندان کرده است.

پرسپولیس در اندیشه افزایش فاصله با رقبا

 در حال حاضر پرسپولیس پرسپولیس با 53 امتیاز  در صدر جدول جای دارد و برای قهرمانی تلاش می کند.  سرخپوشان در آخرین بازی خود مقابل تیم نفت به پیروزی دو بر صفر دست یافت و بازیکنان این تیم در تلاش هستند که با برد در این بازی خانگی ضمن افزایش فاصله با سایر مدعیان، با روحیه مضاف به قطر رفته و مقابل الریان قرار بگیرند.

 قهرمان فصل گذشته در بحران

تیم استقلال خوزستان، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در حال حاضر با 32 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است.این تیم قبل از جدال با پرسپولیس تیم ماشین سازی را در خانه با تک گل بیت سعید گل مغلوب کرده است. بحث مشکلات مالی و پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان یکی از مشکلات اصلی این باشگاه بوده که حتی باعث جدایی چند مهره اصلی این تیم در نیم فصل بود، اما استقلالی ها خوزستان علیرغم از دست دادن زهیوی و پورقاز، دو مهره اصلی در نیم فصل دوم نتایج بهتری گرفته و در حالی که نیم فصل نخست را با قرار گرفتن در رده دهم به پایان برد و این تیم با کسب امتیاز توانست در جدول جهش چند پله ای داشته و در آسیا فراتر از حد انتظار ظاهر شود و نماینده ای شایسته ای برای فوتبال ایران باشد که این نشان می دهد این تیم علیرغم همه مشکلات و نتایج ضعیفی که در این فصل داشته تیم خوبی است که می تواند رقیب سختی برای حریفانش باشد. 

خط دفاعی که دیگر بهترین نیست

 تیم استقلال خوزستان فصل گذشته صاحب برترین خط دفاع لیگ بود و یکی از دلایل مهم قهرمانی این تیم قدرت این تیم در خط دفاعی و تعداد پایین گل های دریافتی این تیم بود که باعث شد آنها در تفاضل گل، قهرمانی را از پرسپولیس بگیرند. برخلاف گذشته اما، خط دفاعی استقلال خوزستان که مهره های اصلی خود را از دست داده در این فصل دیگر آن قدرت و صلابت گذشته را نداشته، تا جایی که این تیم 28 بار دروازه اش باز شده است.  البته شاگردان پورموسوی به همان اندازه که گل زده اند، گل هم دریافت کرده اند. تفاضل  مثبت یک استقلال خوزستان در جدول جالبترین نکته ای که از این تیم به چشم می خورد؛ تفاضلی که مثبت بودن آن فصل گذشته خیلی به کار این تیم آمد.

 اما نگاهی به تایمینگ  گل‌های استقلال خوزستان نشان می‌دهد که 15 دقیقه پایانی بازی‌های این تیم بسیار پرگل بوده است. آنها  10 گل از  29 گل زده خود در 20 دقیقه پایانی به ثمر رسانده‌اند و در همین زمان  12 گل دریافت کرده‌اند.

میهمانی که خوب امتیاز می گیرد

تیم استقلال خوزستان در 11 دیداری که در این فصل در خانه حریفان به میدان رفته صاحب 4 برد، 4 باخت و 3 تساوی شده و15 امتیاز از 32 امتیاز حاصل را در خانه حریفان بدست آورده است.بهترین برد خوزستانی ها مقابل همتایان تهرانی بوده که موفق شدند استقلال تهران را در آزادی با دو گل مغلوب کنند.  

بیت سعید بهترین بازیکن

تا پیش از جدایی رحیم زهیوی این بازیکن به همراه بیست سعید بهترین بازیکنان تیم استقلال خوزستان بودند که با حضور این بازیکن در لیگ قطر، در حال حاضر بیت سعید به تنهایی در صدر جدول گلزنان و موثرترین بازیکنان تیم استقلال خوزستان قرار دارد. این مهاجم زهردار و خطرناک تاکنون 9 گل زده و 4 پاس گل داده و می توان گفت ستاره تیم پورموسوی است.

اتفاقات ویژه:

1.در بازی برگشت لیگ سیزدهم و دومین جدال دو تیم در هفته سی ام بازیها، پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان منجر به نائب قهرمانی این تیم شد.عباس زاده در دقیقه 30 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد.

2.پرسپولیس در اولین تجربه پانادیچ به عنوان مرد اول فنی و در روزهایی که برانکو تازه به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده بود در هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛ وبازی برگشت لیگ چهاردهم دردقایق پایانی برد را با تساوی عوض کرد.
3.اخراج هادی نوروزی در دیدار رفت لیگ پانزدهم از جمله اتفاقات تلخ و فراموش نشدنی بازی دو تیم است. کاپیتان فقید پرسپولیس آخرین کارت خود را در دیدار برابر استقلال خوزستان در هفته دوم فصل گذشته از سوی محسن ترکی دریافت کرده بود.

4.جدال حساس دو تیم در بازی برگشت لیگ پانزدهم که با برتری دو بر صفر سرخپوشان همراه بود یکی از جذابترین بازیهای لیگ پانزدهم بود. باز شدن دوباره دروازه استقلال خوزستان که به خوردن گل عادت نداشت و شکستن طلسم 15 بازی بدون شکست آبی ها از اتفاقات ویژه این بازی بود.  

5.دربازی رفت امسال که با تساوی یک-یک دو تیم همراه بود شاهد اتفاقات تلخی در ورزشگاه غدیر بودیم و تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس به دلیل حمله از سوی طرفداران رقیب مجروح و زخمی شدند.

گلزن برتر

در میان گلزنان بازیهای دو تیم، دو بازیکن 3 گله دیده می شود. محمد عباس زاده مهاجم سابق پرسپولیس که در حال حاضر در دسته اول بازی می کند به همراه طارمی  با 3 گل زده برترین گلزن مصاف دو تیم هستند. که با توجه به درخشش اخیر طارمی انتظار می رود این بازیکن بار دیگر دروازه استقلال خوزستان را باز کند و برای چهارمین بار گلزنی کند.  


 همه تقابل های پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ برتر:

 

 لیگ برتر سیزدهم

رفت:پرسپولیس0- استقلال خوزستان 0

استقلال خوزستان 0-پرسپولیس1(عباس زاده)

 لیگ چهاردهم

رفت:پرسپولیس2 –استقلال خوزستان1(عباس زاده2)

برگشت: استقلال خوزستان1-پرسپولیس1(طارمی)

لیگ پانزدهم

رفت: استقلال خوزستان 2- پرسپولیس1(طارمی)

برگشت: پرسپولیس2-استقلال خوزستان0(طارمی، عالیشاه)

لیگ شانردهم

رفت:استقلال خوزستان1-پرسپولیس1(احمدزاده)

برگشت: پرسپولیس؟- استقلال خوزستان؟

 

 

 

استقلال

پرسپولیس-استقلال خ

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی