دقیقه 96 تو خاطرات موندیم/ به یاد قلب شیر قطبی و محسن آقای گل

دقیقه 96 تو خاطرات موندیم/ به یاد قلب شیر قطبی و محسن آقای گل

9 سال پیش در چنین روزی، تیم پرسپولیس با گل طلایی سپهر حیدری فاتح هفتمین دوره لیگ برتر شد و کریم باقری به عنوان کاپیتان سرخپوشان جام قهرمانی لیگ را بعد از 7 سال بالای سر برد. 

به گزارش  اختصاصی پیروزی دیلی لیگ هفتم، فصلی عجیب برای سرخپوشان بود. کسر 6 امتیاز و یک قهرمانی دراماتیک در ثانیه های تلف شده بازی مقابل سپاهان. پرسپولیس قطبی نماد تلاش و تعصب بود، تیمی که حتی زمان هم تسلیم اراده خستگی ناپذیرش شد.
تیم خوب و یکدستی را که حمید استیلی بسته بود افشین قطبی با جاه طلبی و جسارتی مثال زدنی قهرمان مسابقات کرد. مشکلات و حاشیه ها و حتی کسر 6 امتیاز توسط فیفا هم نتوانست قلب شیر را از حرکت بندازد و اراده  سربازان قطبی را که سزاوار قهرمانی بودند  سست کند.  پرسپولیس تحت هدایت قطبی با ارائه بازی های زیبا و جذاب فصلی خاطره انگیز را برای هواداران رقم زد و حتی در مقاطعی از فصل که سرخپوشان از قهرمانی دور شدند هواداران از تیمشان ناامید نشدند.
شاید آن روزی که قرعه مسابقات حکم به جدال پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر داد کسی فکر نمی کرد این بازی تعیین کننده قهرمان لیگ باشد. اما سرنوشت دست به دست هم داد تا با کسر 6 امتیاز از پرسپولیس و 3 امتیاز از سپاهان، هر دو تیم در روز آخر برای قهرمانی بجنگند و این پرسپولیس باشد که در واپسین ثانیه ها جام را در حضور 100 هزار هوادار مشتاقش به خانه ببرد.
قبل از این بازی  زرد پوشان اصفهانی با 58 امتیاز بالاتر از پرسپولیس 56 امتیازی در صدر جدول رده بندی قرار داشتند و یک تساوی برای قهرمانی آنها کافی بود. پرسپولیس خیلی زود توسط خلیلی در دقیقه 17 به گل دست یافت اما بلافاصله این گل توسط سپاهانی ها پاسخ داده شد.لحظات به سرعت برای پرسپولیسی ها در حال سپری شدن بود و پرسپولیس هر چه می زد به در بسته می خورد. بازی به دقیقه 90 رسیده بود و تنها امید هواداران 6 دقیقه وقت تلف شده ای بود که داور اعلام کرده بود، در حالیکه برخی هواداران  آماده خروج از ورزشگاه بودند، سپهر حیدری در واپسین ثانیه ها با پروازی تماشایی و یک  ضربه سر فراموش نشدنی دروازه همامی را باز کرد و  ورزشگاه آزادی را منفجر کرد تا بقول عادل فردوسی پور قهرمان در نود و ششمین دقیقه عوض شود و به نام پرسپولیس رقم بخورد.
در تیم قهرمان پرسپولیس، مهدی واعظی، حسن رودباریان، علیرضا حقیقی، محمدنصرتی، سپهر حیدری، نبی‌ا... باقری‌ها، مسعود زارعی، شیث رضایی، علیرضا نیکبخت، پژمان نوری، ژاک الونگ، کریم باقری، حسین بادامکی، عباس آقایی، ماته، محسن خلیلی، فرهاد خیرخواه و... با مربیگری افشین قطبی حضور داشتند.قطبی در حالی قهرمان لیگ شد که هیچکس فکرش را نمی کرد این انتخاب حبیب کاشانی بتواند چنین موفقیت بزرگی را رقم بزند، موفقیتی که تکرار آن 9 سال به طول انجامید،تا اینکه سرانجام برانکو توانست طلسم 9 ساله را بشکند.
گفتنی است، محسن خلیلی به همراه هادی اصغری، مهاجم راه آهن با 18 گل زده عنوان آقای گلی هفتمین دوره لیگ برتر را به خود اختصاص داد و اولین آقای گل تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر لقب گرفت.  
cyrus04 :
۳۰ تیر ۹۶
علی دایی (شهریار) سال 1383 با پرسپولیس آقای گل لیگ برتر شده بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی