دلیل محکوم شدن طارمی و پرسپولیس از نگاه فیفا

دلیل محکوم شدن طارمی و پرسپولیس از نگاه فیفا

بررسی دلیل محکوم شدن طارمی و پرسپولیس از نگاه فیفا
به گزارش پیروزی دیلی، باشگاه پرسپولیس از نگاه فیفا ادعاهای غیر قابل اثباتی درباره طارمی مبنی بر قرارداد داشتن با پرسپولیس قبل از عقد قرارداد با ریزه اسپور داشته است. گویا در دفاعیه باشگاه پرسپولیس آمده طارمی ۳۰ خرداد با ما قرارداد بسته بعد در تیرماه ریزه اسپور او را به خدمت گرفته. 

پرسپولیس ننوانسته این ادعا را اثبات کند و فیفا به این نتیجه رسیده ادعای پرسپولیس واقعی نیست و در دفاعیاتی که داشته حسن نیت نشان نداده. 

از آن سو وکیل طارمی قبل از دفاعیه بخش حقوقی باشگاه در دفاعیه خود عدم درخواست آی تی سی در زمان مقرر و وجود بندی در قرارداد طارمی با ریزه اسپور مبنی بر منوط بودن اعتبار قرارداد به صدور آی تی سی را به عنوان مبنا در نظر گرفته بود.

تناقض در دفاعیات از یک سو وعدم اثبات قرارداد طارمی به تاریخ سی خرداد فیفا را به این نتیجه رسانده که پرسپولیس و طارمی تخلف کرده اند. 

در بند آیین نامه فیفا به صراحت قید شده در صورتی که باشگاهی بازیکن تحت قرارداد باشگاه دیگری را تحریک کند هم بازیکن محروم می شود و هم ان باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد.

در حکم 15 صفحه ای فیفا هم به این مورد اشاره شده که باشگاه پرسپولیس مدعی شده طارمی قبل از عقد قرارداد با ریزه با ما قرارداد بسته اما هرگز شکایتی در قبال تخلف طارمی نداشته و این خود نشان می دهد که اطلاعات دریافتی مبنی بر واقعی نبودن قرارداد پرسپولیس با طارمی صحت دارد. 

طارمی بعد از عدم توافق با طاهری به اتفاق رضاییان راهی ترکیه شد و سپس با ریزه قرارداد بست. باشگاه پرسپولیس در تعامل با کارشناسان فدراسیون فوتبال و وکیل سوئیسی در حال تهیه لایحه دفاعیه و ارائه آن به دادگاه cas است. 

 **سایت هوادار

ریزه اسپور

شکایت

طارمی

فیفا

محرومیت

علیرضا هادیان :
۲ مهر ۹۶
- فیفا از عدم پیگیری و شکایت پرسپولیس به طرفیت طرف ترک تبار خود هرگز نمی توان به عدم میل به شکایت و نافی حق شکایت پرسپولیس و مشمول مرور زمان شدن استیفاد کند تا از آن نیز بتوان به ذیحق بودن باشگاه ریزه اسپور یا تحریک بازیکن تلقی گردد! هرچند با بازگشت طارمی شکایت خود به خود منتفی شده است و دیگر موضوعیت نداشته است! 
- عمل باشگاه پرسپولیس در آن موقع می تواند به تهدید و گوشزد کردن عواقب عدم بازگشت طارمی به وی تلقی شود که امری معمول و عرفی است و در حکم تحریک محسوب نمی شود! بخاطر همین هم هست که می گوییم رأی قابل نقض است چون ماده استنادی که پایه صدور حکم محرومیت پرسپولیس و طارمی قرار گرفته است به تهدید به شکایت و جریمه و امثالهم تسری ندارد! 
- ضمنا از تناقض دو دفاعیه که نمی شود سخن گفت. دو دفاعیه اگرچه به موازات هم ارائه شده ولی هریک دو موضوع جداگانه دارد. 
- پرسپولیس باید ثابت می کرد که با طارمی قبل از ریزه اسپور قرارداد داشته و در کنار آن در بازگشت طارمی و بر اراده او تأثیرگذار نبوده و عملی تحریک آمیز و تأثیرگذار انجام نداده است ، وکیل طارمی نیز باید قرارداد طارمی با ریزه اسپور را مشروط به صدور ITC و عدم تحقق شرط در بازه زمانی قانونی! نشان میداد. که در واقعیت همینطور هم بوده و قرارداد معلق و مشروط در حقوق بین الملل پذیرفته شده است. هرچند استناد باشگاه نیز می توانست حاوی همین استناد وکیل طارمی نیز باشد ولی عدم آن به معنای تناقض دو دفاعیه نیست. از طرفی اشاره به بیم جان و عدم امنیت جانی بازیکن بعلت کودتا و شرایط سیاسی امنیتی پس از آن در ترکیه نیز بصورت ضمنی کمک می کرد. 
البته ظاهر امر همان زمان نیز نشان می داد پرسپولیس با رامین قرارداد دارد که به تخلف سازمان لیگ تمام شده تلقی شده بود ولی با مهدی قراردادی ندارد! پس از ادله و دفاعیات پرسپولیس باید خارج می شد مگر هنوز هم باشگاه قراردادی را به تاریخ واقعی و مقدم بر قرارداد مهدی با ریزه اسپور ارائه کند! 
راه دیگر و کمی سخت ، شکایت متقابل پرسپولیس از ریزه اسپور مطابق همان بند و ماده استنادی ریزه اسپور در پرونده طارمی ، بابت و مبنی بر به خدمت گرفتن رامین رضاییان در عین قرارداد داشتن با پرسپولیس است یا حداقل تهدید طرف مقابل به شکایت متقابل و مشابه با موضوع رامین از سوی باشگاه پرسپولیس! 
کمی ناجوانمردانه و غیر اخلاقی بنظر می رسد و ممکن است به محرومیت تؤامان رامین و ریزه اسپور منجر شود ولی امکان هم دارد باشگاه ریزه اسپور را مجاب به رضایت دادن در پرونده طارمی و پرسپولیس کند! 

بارها گفتیم باشگاه می تواند چندین تیم مشورتی فنی چند صد نفره در زمینه های حقوقی ، اقتصادی ، اجتماعی و ورزشی در میان هواداران پرسپولیس با تشکیل دادن یک بانک اطلاعاتی ، داشته باشد که در مواقع اضطراری بجای سرپوش گذاشتن و انکار مشکلات ، آنها را به شور و مشورت بگذارد و برای پیش برد هرچه بهتر مسایل باشگاه از آن استفاده کند. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی