دومین قهرمانی لیگ در سومین سال حضور برانکو؛کارنامه پرافتخار پروفسور مشتی بر دهان بدخواهان

دومین قهرمانی لیگ در سومین سال حضور برانکو؛کارنامه پرافتخار پروفسور مشتی بر دهان بدخواهان

برانکو با تیمی که در رده نهم تحویل گرفته بود، طی سه فصل اخیر یک نائب قهرمانی، دو قهرمانی، یک نیمه نهایی آسیا را به دست آورده و در فصل جاری برای دومین بار متوالی سرخ ها را به مقام قهرمانی رساند .

اختصاصی پیروزی دیلی، سه سال از حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس گذشت. 17 فروردین 1394 سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با قراردادی به مدت یک فصل و دو ماه به طور رسمی سرمربی سرخپوشان شد و قراردادش را با این باشگاه در ترکیه امضا کرد. برانکو زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت این تیم شرایط خوبی در لیگ نداشت و در بحران به سر می برد.


رسیدن به رکورد استانکو و راجرز

برانکو با تیمی که در رده نهم تحویل گرفته بود، طی سه فصل اخیر یک نائب قهرمانی، دو قهرمانی، یک نیمه نهایی آسیا را به دست آورده و در فصل جاری برای دومین بار متوالی سرخ ها را به مقام قهرمانی رساند . او اخیرا نیز موفق شد پرسپولیس را به عنوان اولین تیمی آسیا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برساند. که این  موفقیت ها، دستاوردهای بزرگی برای برانکو محسوب شود. برانکو با کسب دو قهرمانی متوالی به رکورد راجرز و استانکو رسید تا سومین مربی خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس باشد که دو بار پیاپی این عنوان را بدست می آورد. 


تحول پرسپولیس با بازیکنان جوان و جویای نام

برانکو از تیمی بحران زده و بدون ستاره، پرسپولیسی مسنجم و یکدست ساخت؛تیمی که سالها بود از اقتدار دور شده بود، دوباره جان گرفت و مدعی شد. در تمام سه سال گذشته پرسپولیس با کمترین نوسان  و ارائه فوتبالی متفاوت و جذاب هوادارانش را دوباره با استادیوم ها آشتی داده است. قهرمانی بعد از 9 سال با شکستن رکوردهای متوالی، چهره کردن جوانان گمنام و تبدیل انها به ستاره های گرانقیمت و ملی پوش از دیگر دستاوردهای مهم برانکو بوده است.


هجمه دشمنان علیه برانکو

مربی که این روزها علیرغم همه موفقیت های چشمگیرش با پرسپولیس مورد انتقاد و هجمه های عجیبی از سوی دوست و دشمن مواجه است. آن هم تنها به این دلیل که پرسپولیس بعد از یکسال صاحب دو باخت متوالی شده است! شکست هایی که البته هیچ تاثیری هم در روند نتیجه گیری این تیم نداشته است و برانکو آنقدر برای تیمش اندوخته جمع کرده که از امروز تا پایان لیگ همه بازیها را هم ببازد باز هم قهرمان است. شاید مقصر اصلی این اتفاق، شخص خود برانکو باشد که در تمام طول فعالیتش در پرسپولیس تلاش کرد تا در بدترین شرایط این تیم را در اوج نگه دارد. و اقتدار و بی رقیبی پرسپولیس توقع ما را از این تیم آنچنان بالا برده که انتظار داریم همیشه و تحت هر شرایطی با بردی پرگل زمین مسابقه را ترک کند. این در حالی است که برانکو طی سه سال فعالیتش در پرسپولیس در لیگ برتر طی 92 بازی تنها 14 باخت داشته است. او 190 امتیاز با سرخپوشان بدست آورده و در واقع او بیش از 68 درصد امتیازات را کسب کرده است.

 

کارنامه برانکو در لیگ برتر:

چهاردهم: 2 برد، 1 مساوی و 2 باخت، 6 گل زده و 6 گل خورده و 7 امتیاز در 5 بازی

پانزدهم:16 برد،9 مساوی، 5 باخت، 50 زده ، 34 خورده و 57 امتیاز در 30 بازی  

شانزدهم: 20  برد، 6 مساوی ، 4 باخت، 46 زده، 14 خورده  و 66 امتیاز  در 30 بازی   

هفدهم: 18 برد، 6 مساوی و 3 باخت،43 زده، 12 خورده  و 60 امتیاز در 27 بازی

نکنه؛ برانکو در 92 بازی لیگ برتری 56 برد، 22 تساوی و 14 باخت با پرسپولیس داشته و موفق به کسب 190 امتیاز شده است.

 

 

تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی

اما متاسفانه فراموش کردن گذشته ها و نادیده گرفتن خوبی ها بخشی از زندگی روزمره ما آدمهاست. اینکه به راحتی روی همه لحظاتی خوبی که برانکو برایمان ساخت پرده بکشیم عجیب نیست. ما که امروز با ناسپاسی از همه خوشبختی هایی که سرمربی کروات برایمان رقم زده می گذریم، بدون اینکه نگاهی به اطرافمان انداخته و رقیبانی که با حسرت در آرزوی موفقیت هایمان هستند را ببینیم؛ رقیبانی که برای فاصله انداختن پرسپولیس و هوادارانش به دو دسته کردن هر چه بیشتر سرخ ها تلاش می کنند.


 اشباع هواداران

به راستی مگر یک تیم به هوادارانش بالاتر از قهرمانی و آقای گلی چه می تواند بدهد؟ بیاید قبول کنیم از این همه خوشی اشباع شده ایم. وگرنه وقتی پرسپولیس مان در حال نتیجه گیری است، بازی دادن به فلان بازیکن، برد با یک گل یا نارضایتی از تساوی  آن هم در حالی که به قیمت صعود آسیایی تمام می شود بهانه ای بیش نیست.


مرور دوباره کارنامه پرسپولیس با برانکو

پرسپولیس با برانکو انقدر خوب بوده که آن تیم بحران زده رده نهمی را از یادمان برده است. آنقدر که پروفسورهای وطنی توهم گرفته اند که اگر هر کدام از انها بودند با این تیم به چنین موفقیت هایی می رسیدند! کاش تنها یکبار سرگذشت پرسپولیس را ورق می زدیم و بار دیگر کارنامه برانکو را در سه سال اخیر مرور می کردیم تا بیشتر متوجه آنچه بر ما گذشت می شدیم.


هوادارانی که دیگر حامی نیستند!

کاش حتی خودمان را به یاد می آوردیم؛ روزهایی که صبورانه پای تیم محبوبمان ایستاده بودیم و از اعتماد به برانکو می گفتیم.به برانکو گلایه میکنیم که چرا تیمش مانند لیگ پانزدهم زیبا بازی نمی کند. اما از خودمان نمی پرسیم ما چرا همان هوادار دو فصل پیش نیستیم؟ هواداری که وقتی تیمش با شایستگی قهرمانی لیگ پانزدهم را از دست داد، به احترام تلاش برانکو و شاگردانش تمام قد ایستاد و تشویق کرد. به راستی ما همان هوادارنی هستیم که وقتی بازی برده را از رقیب سنتی باخت،باز هم به حمایت از تیمش در آمد؟ آن هوادارانی که بعد از شکست در دربی در بازی با سپاهان به ازادی رفتند بعد از شکست در دربی اخیر کجا بودند وقتی پرسپولیس مقابل الوصل یکی از کم تماشاگرترین بازیهای آسیایی سالهای اخیرش را سپری کرد؟

تیم محبوبمان روزهای سختی را به خاطر محرومیتی که به آن دچار شده است سپری می کند و در این روزها هیچ چیزی به جز حمایت هواداران نمی تواند کادرفنی و بازیکنان را برای حضور در پرسپولیس و تکرار موفقیت های بیشتر در آینده دلگرم کند. پرسپولیس با برانکو با مسیری را آغاز کرده که اگر ادامه داشته باشد  می تواند به قهرمانی آسیا ختم شود و این تنها در سایه حمایت و اعتماد دوباره به برانکو و تیمش میسر خواهد شد.


شیوا دورانگر

علیرضا هادیان :
۲۱ فروردين ۹۷
مورد عجیبی که جالب توجه است همراهی و مصاحبه های موافق! از سوی یکسری بازیکنان دوران دور پرسپولیس است که تقریبا همگی رویه جدید و البته خلاف جریان آن دسته از هواداران الکی شاکی از برانکو را پی گرفته اند در حالی که از مصاحبه های جنجالی و تخریبی و خط دهنده شان مثلا به حمایت از فلان بازیکن یا به قصد تحمیل فلان چینش و تاکتیک مدت زمان زیادی نمی گذرد! جالب تر اینکه هجمه ها بر علیه برانکو و برادرش و فلان بازیکن هنوز از جنس همان مصاحبه هاست ولی مصاحبه های جدید این عزیزان آن جنس را ندارد! اتفاق خاصی در حال شکل گیری است؟ 
قطع یقین برانکو همان برانکوست و مشکلات تکراری است و فقط از بازیکنی به بازیکن مشابه ی دیگر براساس اصل پایستگی مشکلات ، منتقل می شود. روزی رامین و عدم حضور در ترکیب ، یک روز طارمی و پنالتی چیپ او ، صحبت از اختلاف برانکو با فلان بازیکن و ... . آن دسته هواداران همیشه شاکی هم که پابرجا هستند ، اما انگار اینان خود قبلی شان نیستند یا روش شان واقعا عوض شده است! وگرنه من و این همه خوشبختی و تغییر رأی محاله. 
نمی توانم بعنوان یک هوادار پرسپولیس نگران چنین چرخش ناگهانی نباشم و از بوی خاصی که به مشام می رسد نگویم. 
جالب تر اینکه اولین نفرشان بعد از چند مصاحبه عشقولانه همزمان با هیاهوهای اخیر و هجمه های علیه برانکو و در گرد و غباری که چشم چشم رو نمی دید ، یکباره سرخورد به درون باشگاه و پست هم گرفت و اتفاقا با هیچ عکس العمل منفی روبرو نشد. یعنی اصلا آنقدر شلوغ بود که خیلی ها حتی متوجه این تحول عظیم نشدند! 
مبارکشان باشد ما که بخیل نیستیم اما اینکه برانکو و برادرش با این همه سابقه و مدارک ، این چنین مورد انتقاد قرار بگیرند و یک شخص با دو مصاحبه حمایتی از برانکو بدون دقیقه ای سابقه خاص مدیریتی و مربیگری ( حداقل ما سراغ نداریم ) مدیر تیم های پایه شود آنهم کسی که در دار و دسته منتقدان اول برانکو و طاهری بوده و البته تحت لوای آن سردار ویژه است ، اگر عجیب و غیرطبیعی نیست نمی دانیم اسمش چیست. 
روش خوبی است برای اضافه شدن دوستان مورد وثوق قاطبه هواداران! به کادر باشگاه که البته طاهری مدتها مقابل این شرایط ظاهرا مقاومت کرد آخر سر هم برکنار شد. یادم نبود به خاطر این بود که عادل ادعای خود مبنی بر جعل ایشان را با مدارک ثابت کرد و خلاص !!! 
بدبین نیستیم فقط کمی تا اندازه زیادی متعجب و البته نگرانیم. مثلا نگران حضور عده ای افراد ناموفق در گذشته چه از لحاظ مدیریتی و چه از لحاظ سابقه مربیگری یا افرادی بی کارنامه ، در باشگاه و تشکیل کمیته فنی با ترکیب ناموزونی به روش آزمونو خطا برای ممیزی برانکو و کادر فنی توانمند و با دانش وی هستیم. مثل کمیته فنی استقلال که شفر را ممیزی میکند و این بیشتر به طنز شبیه است که این افراد بتوانند کارنامه شفر را حتی انالیز کنند چه برسد به انالیز شخصیت و تفکرات شفر. 
امیدوارم آقای گرشاسبی متوجه خطری که آینده پرسپولیس را از این منظر از دید من به شخصه تهدید می کند باشند و به صرف نیت خوبی به نام کمرنگ کردن حاشیه ها باعث نشویم کلا خود پرسپولیس کمرنگ شود! 
این درحالی است که به رقم تغییر موضع ظاهری دوستان و نرم تر شدن انتقاداتشان ، هنوز همان شکل هجمه ها و حاشیه های به نظر من حقیر ، کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده و خط و خطوط داده شده و البته مشابه آنچه زمان رامین و طارمی رخ داد امروز در مورد بازیکنی خاص در حال انجام است! 
امیدوارم من اشتباه کنم و این دوستان یک شبه راه صد ساله رفته باشند و با چرخش واقعی ۱۸۰ درجه ای قصد کمک به تیم و نه رسیدن به پست و جایگاه را داشته باشند. 
باورمان این است که قطعا سخنان یکدست و ثبات شخصیت امثال سلطان علی پروین و میناوند و علی کریمی و حتی علی دایی بیشتر از مجموع این آقایون قابل باور و ضامن اعتماد هواداران و کمک کننده است حتی اگر منتقد کادر فنی پرسپولیس کنونی باشند تا تغییر موضع دفعی و یکباره انان و حمایت عجیب آن دوستان از برانکو! 
ناخ :
۲۰ فروردين ۹۷
برانکو عزیز تو دل ۴۰ ملیون نباشه در قلب ۳۹.۹۹ عاشق است تنها ایرادش بازی کسل کننده و خارج از کلاس (فوتبال زیبای تیم محبوبمون) ربیع خواه و ماهینی است ولجبازی پرفسور که حتی راضی به تعویض ایندو نمیشود فقط همین !!!؟اشتباه میگم  نظرسنجی بذارید تا برانکو هم متوجه علت انتقاداتش به خودش باشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی