دوئل سرمربیان خارجی بعد از 41 سال در دربی تهران

دوئل سرمربیان خارجی بعد از 41 سال در دربی تهران

آخرین مرتبه‌ای که روی نیمکت پرسپولیس و استقلال در دربی تهران 2 سرمربی خارجی نشسته بودند به سال 55 برمی‌گردد.
به گزارش پیروزی دیلی، دربی 85 تهران که روز 5 شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود از یک جهت دربی خاصی به شمار می‌رود. این بازی اولین شهرآورد تهران بعد از 41 سال است که روی نیمکت 2 تیم سرمربی خارجی نشسته است. 

 آخرین مرتبه‌ای که روی نیمکت پرسپولیس و استقلال در دربی تهران 2 سرمربی خارجی نشسته بودند به سال 55 برمی‌گردد. در آن روز که بازی هم با نتیجه یک - یک به پایان رسید، کونوکوف پرسپولیس را هدایت می‌کرد و رایکوف هم روی نیمکت استقلال بود. 

 البته جذاب‌ترین جدال مربیان خارجی بین سال‌های 50 تا 53 شمسی بود. جایی که آلن راجرز به عنوان سرمربی پرسپولیس و رایکوف به عنوان سرمربی استقلال 11 مرتبه مقابل هم صف‌آرایی کردند. 

حاصل این 11 بازی 5 پیروزی برای استقلال، 4 پیروزی برای پرسپولیس و 2 مساوی بود. نکته مهم این جدال 3 ساله ثبت پرگل‌ترین و خاطر انگیزترین دربی‌ها برای پرسپولیس بود. 

در این فاصله پرسپولیس توانست یک بار با نتیجه 4 بر یک و یک بار هم با نتیجه 6 بر صفر استقلال را شکست بدهد.

 باید دید در دربی 85، برانکو موفق می‌شود یا وینفرد شفر. مسلما تقابل اندیشه‌های 2 مربی اروپایی می‌تواند باعث شود که شاهد شهرآورد جذابی باشیم.

دربی

سرمربی خارجی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی