رسن:می خواهم با پرسپولیس به اروپا برسم/ من را نه با سروش رفیعی مقایسه کنید نه با مسلمان

رسن:می خواهم با پرسپولیس به اروپا برسم/ من را نه با سروش رفیعی مقایسه کنید نه با مسلمان

بشار رسن پدیده عراقی قرار است دو فصل پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن کند.


به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، خبر توافق پرسپولیس با بشاررسن عراقی برای چند هفته قبل است. از همان زمان که عکس این ملی پوش عراقی در هتل اسپیناس با مدیربرنامه اش منتشر شد و در آن برگه قرارداد او با پرسپولیس به چشم می خورد خیلی از طرفداران پرسپولیس به این توافق با دیده شک نگاه می کردند. این شک زمانی بیشتر شد که گفتند رسن قصد حضور در لیگ ترکیه را دارد و باشگاه برای جلوگیری از هر اتفاقی قرارداد این بازیکن را علنی کرد!
اما بشار رسن روز پنجشنبه به ایران آمد و ضمن تماشای بازی پرسپولیس و فولاد قراردادش را با این تیم رسمی کرد تا مشخص شود این بازیکن زیر 23 سال قرار است 2 سال پیراهن سرخ پرسپولیس را برتن کند. دیروز زمانی که برای بازگشت به کشورش راهی فرودگاه بود دقایقی کوتاه با این بازیکن همکلام شدیم. با تشکر از امیر ارسلان مرتاض مدیر برنامه این بازیکن که ترتیب این مصاحبه را برای روزنامه پیروزی داد. دعوت می کنیم از شما تا خواننده این گفتگو با بازیکن جدید پرسپولیس باشید.

چه شد پرسپولیس با شما وارد مذاکره شد؟!
موضوع مذاکره پرسپولیس با من برای امروز نیست. فصل قبل این موضوع توسط مدیربرنامه ام به من اعلام شد و البته آن زمان امکان این حضور فراهم نشد. گویا سرمربی پرسپولیس می خواست بیشتر با فوتبال من آشنا شود. یک فصلی این موضوع مسکوت ماند تا اینکه این فصل به من گفتند پرسپولیس در جذب من مصمم شده است. البته سن من نیز کمک کرد تا بتوانم خارج از لیست نفرات بزرگسال این تیم به جمع پرسپولیسی ها اضافه شوم.
می گفتند پیشنهادات دیگر هم داشتی.
بله من هم از قطر پیشنهاد داشتم هم از عربستان سعودی.
اما این خبر در ایران پیچیده بود که یک تیم ترکیه ای خواهان جذب توست و قرار است به این تیم بروی!
من اصلا پیشنهادی از ترکیه نداشتم. من خیلی دوست دارم به اروپا بروم و اگر یک تیم مطرح ترکیه ای مث فنرباغچه و یا گالاتاسرای  من را می خواست قطعا پیشنهادش را می پذیرفتم چون سطح فوتبال آنها بالاست و به اروپا خیلی نزدیک است. اما چنین پیشنهادی وجود نداشت. من فقط پیشنهاد از قطر و عربستان سعودی داشتم که هر دو پیشنهاد رقم بالایی داشت.
چرا پیشنهادهای آنها را نپذیرفتی؟!
چون من می خواهم در فوتبال پیشرفت کنم. در این کشورها فوتبال خوبی وجود دارد اما بیشتر از اینکه بخواهیم به پیشرفت فوتبال فکر کنیم به پول و کسب درآمد فکر می کنیم. من به دنبال پیشرفت هستم و وقت برای کسب درآمد دارم.
با پرسپولیس چقدر شانس پیشرفت کردن داری؟
قطعا شانس زیادی دارم. در آسیا اگر می خواهی پیشرفت کنی بهتر است در لیگ هایی مثل کره جنوبی ، ژاپن و یا ایران بازی کنی چون این کشورها صاحب سبک در فوتبال هستند و فوتبالشان بیشتر دیده می شود. من به دلایل مختلف تصمیم گرفتم با پرسپولیس شانسم را امتحان کنم. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و خوب هم در مسابقات پیشرفت کرده است. دلم می خواهد با این تیم قهرمان آسیا شوم چون می دانم این قهرمانی چقدر می تواند به پیشرفت من و رسیدن به هدفم یعنی حضور در فوتبال اروپا کمک کند.
چقدر از پرسپولیس شناخت داری؟
تقریبا یک سالی هست بازیهای این تیم را می بینم. این کار را به توصیه مدیربرنامه ام انجام دادم. متوجه شدم حساسیت هواداران این تیم روی چه مسائلی است. قهرمانی این تیم را دیدم و روی نفرات شناخت خوبی پیدا کردم. نمادهای پرسپولیس را هم شناخته ام.
کدام نمادها؟!
با عدد 6 و 4 و البته نماد 24 آشنا شده ام. تا حدودی متوجه حساسیت ها روی نتیجه دربی مقابل حریف آبی پوش هستم و البته باید بیشتر در تیم حضور پیدا کنم تا همه چیز را دقیق یاد بگیرم.
برخورد پرسپولیسی ها را با خودت چطور دیدی؟
البته من با نفرات زیادی برخورد نداشتم اما کلا همه چیز خوب و مرتب بوده و کار خیلی حرفه ای دنبال شده است. با آقای سرمربی هم ملاقات داشتم که روی هم رفته ملاقات خوبی بود.
صحبت های برانکو با شما در چه مورد بود؟
بیشتر در مورد خودم سوال کردند و می خواستند از وضعیت خودم با خبر شوند. اینکه کی به تیم اضافه می شوم. از اهدافشان در تیم حرف زدند و اینکه تیم دارای یک انسجام خوب است و همه نفرات می توانند به اهداف تیم کمک کنند. ایشان مربی صاحب سبک است و می توانند به پیشرفت من و تیم واقعا کمک کنند.
حالا کی قرار است برگردی؟
دو هفته دیگر بر می گردم و در خدمت پرسپولیس خواهم بود. لیگ عراق تمام می شود و با خیالی آسوده به تهران خواهم آمد.
در عراق چه شرایطی داری؟
با نیروی هوایی در لیگ حضور داریم و برای کسب عنوان قهرمانی می جنگیم. امیدوارم این اتفاق در پایان لیگ بیافتد و من بتوانم به کسب یک جام از این تیم خداحافظی کنم.
برخی از بازیکنان عراقی در ایران به حواشی فوتبال بیشتر از خود فوتبال اهمیت می دادند.

خیلی از هواداران پرسپولیس نگرانند این اتفاق در مورد شما رخ ندهد!
به نظر من باید صبر کنید من به ایران بیایم و حضور داشته باشم بعد فکر می کنم در موردم بهتر بتوانید قضاوت کنید. من در خانواده ای بزرگ شدم که به برخوردهای خوب اجتماعی اهمیت می دهند. به نظرم از الان به استقبال اتفاقات رفتن کار درستی نباشد.
گفته اند قرار است در پرسپولیس جانشین سروش رفیعی شوی!
در این مورد شنیده ام. البته مقایسه کردن من با رفیعی درست نیست. رفیعی سبک خاص خودش را در فوتبال دارد. من حتی شنیده ام بعضی من را با مسلمان مقایسه کردند. من نه سروش رفیعی هستم نه محسن مسلمان. هر دو بازیکن عالی هستند شاید بازی من شبیه به نوع بازی این دو نفر باشد اما باید دید برانکو می خواهد از من در چه پستی استفاده کند.
در چه پستهایی می توانی بازی کنی؟
من وینگر چپ و راست بازی کرده ام. پلی میکر بوده ام و فوروارد دوم هم بازی کردم. نمی دانم در برنامه فنی تیم قرار است در چه پستی قرار بگیرم.
می گویند در عراق پرسپولیس تیم شناخته شده ای است.
در عراق طرفداران بیشتر پیگیر بازیهای تیمهای الزورا و نیروی هوایی هستند. بالاخره تیمهای آسیایی شناخته شده هستند اما در کشور من بیشتر پیگیر بازیهای دو تیمی هستند که گفتم.
فکر می کنی با پرسپولیس قهرمان شوید؟
نمی دانم ، شاید این اتفاقات بیافتد. همانطور که گفتم دوست دارم با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شوم. این قهرمانی قطعا برای پرسپولیس و هوادارانش مهم است. باید در این راه تلاش زیادی بکنیم. بعد هم به فکر تکرار قهرمانی در ایران باشیم. امیدوارم این اتفاق بیافتد چون می دانم طرفداران این تیم هم آرزوی قلبی اشان قهرمانی این تیم در آسیاست.


اردلان بزرگ نیا

رسن

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی