رضا خالقی‌فر:پرسپولیس از الاهلی سرتر است/ قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست

رضا خالقی‌فر:پرسپولیس از الاهلی سرتر است/ قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست

پرسپولیس در حالی لیگ شانزدهم را با قهرمانی به پایان برد که یکی از بازیکنانی که برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم علاقه داشت در جمع سرخپوشان باقی بماند.


به گزارش پیروزی دیلی، پرسپولیس در حالی لیگ شانزدهم را با قهرمانی به پایان برد که یکی از بازیکنانی که برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم علاقه داشت در جمع سرخپوشان باقی بماند، رضا خالقی‌فر بود. اما این بازیکن که در لیگ پانزدهم در دوره‌ای با مصدومیت مواجه شده بود در نهایت از پرسپولیس جدا شد تا در لیگ شانزدهم برای گسترش فولاد بازی کند.

خالقی‌فر اما همچنان دلش با پرسپولیس است و معتقد است که این تیم می‌تواند با برتری مقابل الاهلی عربستان به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

در گسترش فولاد ماندنی شدی؟
نه هنوز چیزی مشخص نیست. البته جلسه‌ای با مسوولان گسترش فولاد داشتم اما به نتیجه نرسیدیم و باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

با فراز کمالوند به صنعت نفت آبادان نرفتی؟
آقای کمالوند هم به من محبت داشتند و صحبت‌هایی انجام داده‌ایم اما هنوز هیچ چیزی قطعی نشده و احتمالا هفته آینده تصمیم نهایی را می‌گیرم.

از شرایطی که در لیگ شانزدهم داشتی راضی بودی؟
خدا را شکر بله. من زمانی که از پرسپولیس جدا شدم، مصدوم بودم و چند مرحله دچار آسیب‌دیدگی شدم. اما وقتی که به گسترش فولاد رفتم بهبودی کامل پیدا کردم و توانستم این تیم را در بازی‌های لیگ برتر همراهی کنم.

گل‌های خوبی هم برای گسترش زدی.
این گل‌ها را من به تنهایی به ثمر نرساندم و نتیجه زحمات بچه‌ها بود. ما تیم کاملی داشتیم که بی‌حاشیه بود و بچه‌ها هم با همدیگر هماهنگ بودند. توانستیم تا حدودی پیش هم برویم اما متاسفانه نتوانستیم نتایج‌مان را کنترل کنیم و به آنچه که استحقاقش را داشتیم، نرسیدیم.

پرسپولیس هم که قهرمان لیگ برتر شد. از قهرمانی این تیم خوشحال شدی؟
صد درصد. بازیکنان پرسپولیس دو، سه سال در کنار هم بودند و ثبات مدیریتی و ثبات کادرفنی در این تیم نتیجه داد و تیم به قهرمانی رسید. امسال هم اگر این ثبات ادامه داشته باشد و تیم تقویت شود، پرسپولیس باز هم می‌تواند به موفقیت برسد. شما به رئال مادرید و بارسلونا نگاه کنید می‌بینید که سالی یکی، دو بازیکن بیشتر نمی‌گیرند اما در تیم‌های مثل پرسپولیس هر سال 50درصد بازیکنان تغییر می‌کنند و این باعث سقوط تیم به وسط جدول می‌شود اما اگر تیمی مثل پرسپولیس ثبات داشته باشد می‌تواند به موفقیت برسد.

برانکو هم خیلی دوست داشت تو در پرسپولیس بمانی.
بله همین‌طور است. برانکو دوست داشت بمانم و من هم متقابلا علاقه داشتم که به کارم در پرسپولیس ادامه دهم. برانکو دو سال برای من زحمت کشید و من چیزهای زیادی را از او یاد گرفتم اما شرایط به گونه‌ای بود که باید از پرسپولیس جدا می‌شدم و برای همین به گسترش فولاد رفتم.

به‌خاطر فشار هواداران از تیم جدا شدی؟
نه اصلا مساله هواداران نبودند. من همان‌طور که گفتم مصدوم شده بودم و باید جایی می‌رفتم که بتوانم زیاد بازی کنم و برای همین گسترش فولاد را انتخاب کردم.

البته تو هم با پرسپولیس در لیگ پانزدهم تا آستانه قهرمانی رفتی.
بله، ما تیم خوبی داشتیم اما در نهایت به قهرمانی نرسیدیم. البته نایب‌قهرمانی ما کم از قهرمانی هم نبود. ما با تفاضل گل کمتر دوم شدیم و تیم‌مان از انتهای جدول به رتبه دوم رسیده بود و برای همین این دومی هم مانند قهرمانی بود.

حالا فکر می‌کنی پرسپولیس بتواند برابر الاهلی عربستان به پیروزی برسد؟
به نظر من پرسپولیس از الاهلی سرتر است. هم بازیکنان ما خیلی انگیزه دارند و هم بازی در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود. این درست است که ما میزبان نیستیم اما در زمین تیم‌های عربستانی هم بازی نمی‌کنیم. چون معمولا در عربستان تیم‌های ایرانی را خیلی اذیت می‌کنند و حاشیه دارند اما در این مقطع زمانی ما می‌توانیم الاهلی را شکست دهیم و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم.

شانس قهرمانی در آسیا هم برای پرسپولیس قائل هستی؟
چرا که نه. پرسپولیس شانس قهرمانی هم دارد. الان تیم‌های ایرانی تفاوت چندانی با تیم‌های غرب آسیا ندارند و از آنها سرتر هم هستند. فقط ممکن است کمی تیم‌های شرق آسیا پرسپولیس را اذیت کنند که باز هم فکر می‌کنم پیروزی بر آنها هم دور از دسترس نباشد و پرسپولیس می‌تواند به افتخاری بزرگ دست پیدا کند.

خالقی فر

قهرمانی آسیا

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی