رقابت تراکتوری ها با کی روش در بیانیه دادن/ به جای برخورد با کیانی درخواست بخشش می دهند!

رقابت تراکتوری ها با کی روش در بیانیه دادن/ به جای برخورد با کیانی درخواست بخشش می دهند!

دربی تبریز با اتفاقاتی همراه بود و حاشیه هایی را به دنبال داشت.

 

شیوا دورانگر-خبرنگار

اختصاصی پیروزی دیلی؛ در دیدار تراکتورسازی و ماشین سازی در هفته بیستم بازیکنان تراکتورسازی با اعتراضات مکرر خود به داور بارها باعث به حاشیه کشیده شدن این مسابقه شدند. در یکی از صحنه های مهم بازی اعلام خطای کاپیتان تراکتور توسط داور اعتراض شدید کیانی را به دنبال داشت و این بازیکن پس از دریافت کارت زرد دوم و اخراج از بازی اقدام به هل دادن داور کرد. سعید آقایی مدافع چپ تیم تراکتورسازی در پایان این بازی پربرخورد که با تساوی بدون گل دو تیم همراه بود با اعتراض به سمت داور بازی رفته و در حرکتی غیراخلاقی همچون کیانی داور را هل داد و تنها یک کارت زرد دریافت کرد.در حالی که داور می بایست برخورد شدیدتری با مدافع خطاکار تراکتورسازی داشته باشد و  این بازیکن را با کارت قرمز جریمه کند.

عجیب اینجاست که رفتارهای غیراخلاقی این دو بازیکن کمترین بازتاب را در رسانه ها داشت و تنها سایت و کانال روزنامه پیروزی و همچنین چند تلگرامی هواداری پرسپولیس به این ماجرا پرداخته و عجیب تر اینجاست که کمیته انضباطی فدراسیون هم تاکنون هیچ واکنشی به اتفاقات این بازی نداشته است. این در حالی است که فدراسیون و کمیته انضباطی همواره دربی تهران را به دقت زیر نظر داشته و قبل از آغاز بازی پرسپولیس و استقلال هشدارهای لازم را به دو تیم داده و پس از آن با تماشای کوچکترین اتفاقی در این بازی با خاطیان برخورد کرده است.   

کمیته انضباطی همیشه به باشگاه پرسپولیس به دلیل اینکه تیم پرتماشاگری است و مسابقاتش به صورت مسقیم روی آنتن می رود و تیم بزرگ و مطرحی ست نگاه سختگیرانه تری به نسبت سایر تیمها داشته و ریز اتفاقات در این باشگاه با بزرگ نمایی رسانه ها و جریمه های سنگین کمیته انظباطی همراه بوده است. در فصلی که گذشت شاهد بدترین رفتارها با پرسپولیس و تماشاگرانش در شهرهای مختلف بودیم. در تبریز و اهواز سر دروازه بان پرسپولیس و تماشاگران این تیم و حتی خبرنگاران را با سنگ شکستند اما این اتفاق کمترین جریمه را برای تیم های خاطی به دنبال داشت. اما در گذشته شاهد بودیم که پرتاب نارنجک در استادیوم آزادی که به طور یقین مشخص نشد از جانب هواداران کدام تیم پرتاب شده، درحالی که آسیبی هم به کسی نرسانده بود با محرومیت باشگاه پرسپولیس از یک بازی بدون تماشاگر همراه بود. 

در جریان بازی رفت دو تیم استقلال و تراکتورسازی، طرفداران تیم تبریزی بدترین شعارها را در استادیوم آزادی سر داده اما باز هم هیچ برخوردی با آنها صورت نگرفت.طرفداران تیم تراکتورسازی در جریان بازی با ماشین سازی نیز علیه پرسپولیس شعارهای ناشایستی را سر دادند و بنظر می آید باید منتظر حاشیه سازی و اغتشاش طرفداران تراکتور در آزادی باشیم. قطعا این اتفاقات می تواند تحریک تماشاگران پرسپولیس را فراهم بیاورد.خصوصا اینکه اخیر سینا عشور بازیکن تراکتورسازی در صفحه شخصی اش به هوادار پرسپولیس فحاشی و توهین کرده بود. و باید دید کمیته انضباطی آیا در این زمینه هشدار و تذکر لازم را به باشگاه تراکتورسازی و تماشاگران این تیم خواهد داد یا به مانند همیشه قرار است پرسپولیس به جرم میزبانی در این بازی قربانی اقدامات حاشیه ای هواداران تیم های رقیب باشد؟ آیا این کمیته با عشوری همچون خانزاده برخورد خواهد کرد؟ فراموش نکرده ایم که خانزاده چند فصل پیش به دلیل توهین به یکی از هواداران پرسپولیس که به او فحاشی کرده بود با 9 محرومیت مواجه شد.

مهمتر از همه اینکه ، طرفداران پرسپولیس منتظر این هستند که ببیند کمیته انضباطی با دو بازیکن تیم تراکتورسازی که در جریان دیدار مقابل ماشین سازی اقدام به هل دادن داور کردند چه برخوردی خواهد داشت و آیا با این دو بازیکن همانند صادقیان برخورد خواهد شد؟ دو فصل پیش پیام صادقیان در اقدامی مشابه و در حالی  که شدت ضربه او به سمت داور به اندازه بازیکن تراکتور نبود با محرومیت 6 ماه مواجه شد. در جریان دیدار پرسپولیس و فولاد در اهواز در اواخر مسابقه که پرسپولیس از حریف عقب بود توپ در یک صحنه به دست بازیکن فولاد برخورد کرده و عدم اعلام خطا توسط داور اعتراض صادقیان و کارت زرد و اخراج برای این بازیکن را به دنبال داشت که در ادامه وی اکبریان، داور بازی را هل داد.

این اتقاق به سرعت در رسانه ها بازتاب گرفته و صدها نقد درباره این بازیکن نوشته شد و در برنامه 90 و سایر برنامه های تلویزیونی به آن پرداخته شد. رئیس کمیته انضباطی همان روز نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و خبر از برخورد جدی با این بازیکن و محرومیت وی داد و صادقیان را ابتدا 6 ماه از همراهی پرسپولیس محروم و با اعتراض باشگاه این رای به 3 ماه کاهش داد.

اتفاق مهم این بود که پیام صادقیان، بازیکن جوان پرسپولیس خیلی زود از کرده خود ابراز پشیمانی کرد. او در پایان بازی گفت:اخراج من تصمیم درستی نبود، اما بعد از اخراج واقعا کنترل خودم را از دست دادم. من بدون هیچ حرکت ناشایستی محکوم به اخراج شدم، اما بعد از اخراجم ناراحتی‌ام بیشتر شد و به داور اعتراض تندی کردم. قبول دارم هل دادن داور بعد از اخراجم، کار درستی نبود و به همین دلیل هم از داور بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم. 

اما کاپیتان با تجربه تراکتورسازی نه تنها به دلیل رفتار غیر اخلاقی که در این بازی داشت از داور عذرخواهی نکرد که حتی معتقد است داور  به عمد او را اخراج کرده است  و تنها به عنوان کاپیتان با او صحبت کرده است!باشگاه تراکتورسازی هم که این روزها در بیانیه با کی روش در رقابت است در حرکتی عجیب در آستانه دیدار با پرسپولیس اقدام به صدور بیانیه و خواهان بخشش کیانی شده است. در حالی که انتظار می رفت این باشگاه با دو بازیکن خطاکار خود برخورد کرده و اقدام ناشایست بازیکنان خود را محکوم کنند. یادمان نرفته است بعد از اینکه صادقیان داور را هل داد علی دایی، سرمربی وقت پرسپولیس در نشست خبری بعد از دیدار مقابل فولاد خبر از برخورد با صادقیان داده و رفتار وی را محکوم و آن را به دور از اخلاق حرفه ای دانسته و باشگاه پرسپولیس هم با این بازیکن برخورد کرد.اما مربی تراکتورسازی به جای تقبیح رفتار بازیکن تیمش از دستهای پشت پرده برای متوقف کردن تراکتورسازی سخن گفته و مدیران این باشگاه درخواست ببخش کارت زرد کیانی و امکان حضورش در بازی مقابل پرسپولیس را داشته اند!

 

 

 

بیانیه تراکتورسازی آجورلو

تراکتور

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی