رهبری فرد: کی روش حتی از استقلالی ها هم خوشحال تر است

رهبری فرد: کی روش حتی از استقلالی ها هم خوشحال تر است

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: اگر کی روش راست می گوید، حالا باید 9 بازیکن را از استقلال به تیم ملی دعوت کند.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، بهروز رهبری فرد در مورد دربی و شکست قرمزپوشان مقابل استقلال حرف های جالبی را با "هوادار" در میان گذاشت. صحبت های مدافع و کاپیتان سابق پرسپولیس را با هم می خوانیم؛ 

 -دربی 84 چطور بود؟ 
 برای ما پرسپولیسی ها که بازی را واگذار کردیم، قطعا دربی خوبی نبوده است. پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد اما به دلیل اشتباهات فردی و غرور بیجا بازی را از دست داد. 

 -قبل از این مسابقه بسیاری از تحلیلگران آفت پرسپولیس را غرور بیجا تلقی کرده بودند. 
اتفاقی که رخ داد. به هرحال کار تحلیلگر، تحلیل این مسایل است و مربی برنده خواهد بود که از تحلیل همگان بهره ببرد. لجبازی در فوتبال به جایی نخواهد رسید. پرسپولیس در 10 دقیقه ابتدایی مسابقه عملکرد خوبی داشت اما در نهایت استقلال توانست خودش را به این تیم دیکته کند. پرسپولیسی ها در نیمه دوم کاملا بر توپ و میدان احاطه داشتند اما نتوانستند از موقعیت هایشان استفاده کنند. مطمئن باشید اگر مهدی طارمی در همان دقایق ابتدایی توپ را تبدیل به گل می کرد، نتیجه وحشتناک دیگری رقم می خورد. 

 -یعنی شما هم معتقدید توپ مهدی طارمی می توانست جریان بازی را عوض کند؟ 
 قطعا همین طور است. پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدا به دو گل می رسید و تیم جوان منصوریان از هم می پاشید. اما زمانی که طارمی با بی دقتی توپ را به اوت زد، استقلال خونسرد که برای خود من هم جالب بود چقدر راحت به توپ ضربه می زنند، از شوک درآمد و توانست خط به خط خودش را به پرسپولیس دیکته کند. 

 -تحلیل های زیادی شد، مبنی بر اینکه منصوریان به برانکو درس فوتبال داده است؟ 
 اتفاقا این مطلب را خواندم. اما به هیچ وجه به آن اعتقاد ندارم. منصوریان در ابتدای راه مربیگری است و برانکو که خود من هم منتقد او هستم، سال ها تجربه دارد. برد و باخت در دربی پیش می آید. بارها پیش آمده که ما به مراتب بهتر از استقلال بوده ایم، اما از آنها شکست خورده ایم یا برعکس. با یک تک بازی نمی توان داشته ها و تجربه را زیر سوال برد. منصوریان هنوز خیلی کار دارد تا به برانکو برسد. 

 -از مهدی طارمی صحبت شد. خبر دارید که چه اظهارنظری کرده است؟ 
 بله. باید بگویم که حالا میزان اینکه بهروز رهبری فرد، فرشاد پیوس و خیلی های دیگر پرسپولیسی هستند یا نه را باید مهدی طارمی مشخص کند. البته تقصیر او نیست، مشکل این است که پرسپولیس بزرگتر ندارد. برانکو که کلا در این فضا نیست و کریم باقری را هم که دیگر همه می شناسیم. مربی که فقط می خواهد باشد و کاری ندارد سرمربی حرفش را گوش می دهد یا نه. پرسپولیس بی بزرگتر ثمره اش می شود، مهدی طارمی و بازیکنانی که بعد از باخت در صفحات مجازی جولان می دهند. خدا شاهد است ما در پرسپولیس حق نداشتیم کسی را که از ما بزرگتر است را بدون لفظ آقا صدا کنیم. 

 -این موضوعی است که بسیاری از پیشکسوتان به آن اشاره کرده اند. چون واقعیت دارد. 
من هنوز به آقای استیلی می گویم حمیدخان. یادم می آید در تمرین پرسپولیس بارها من روی بازیکن جوان تکل می زدم و تقصیر من بود و بازیکن وقتی بلند می شد و اعتراض می کرد، علی پروین او را از تمرین بیرون می گذاشت و می گفت باید به بزرگترت احترام بگذاری.  

-اتفاقا این صحبت های طارمی نیز در فضای مجازی بوده است. 
 خدا شاهد است بعد از باخت از خانه بیرون نیامدم. درحالی که اصلا به من ربطی ندارد، نه در این دربی بازیکن بودم، نه مربی. اما رویم نمی شود بیرون بیایم تا جواب اطرافیان را بدهم. اما آقایان 24 ساعت از باختشان نگذشته، در اینستاگرام و فضاهای مجازی پست می گذارند و برای دیگران خط مشی تعیین می کنند. به هرحال برای کسی که روز مسابقه موهایش را به آن شکل آرایش می کند و به زمین می رود، چه حرف دیگری می توانم داشته باشم. 

 -در مورد تعویض رامین رضاییان چه نظری داری؟ 
 نظر فنی نمی توانم بدهم چون تصمیم گیرنده سرمربی است. اما حرکت رضاییان به هنگام تعویض حرکت خوبی نبود. این بازیکنان باید بدانند که تصمیم فنی بر عهده سرمربی است و وظیفه آنها در قبال پولی که می گیرند فقط تمرین کردن است و وقتی که به میدان می روند، باید بدرخشند. رامین رضاییان نباید چنین حرکتی را انجام می داد. 

 -بهروز رهبری فرد آیا به هنگام تعویض هایش آیا تاکنون چنین حرکاتی را انجام داده؟ 
 خدا شاهد است یادم نمی آید تعویض شده باشم، فقط یک بار تعویض شدم آن هم به خاطر اینکه ترقوه ام شکسته بود. وگرنه من بازیکنی نبودم که کسی بخواهد تعویضم کند. اما اگر تعویض هم می شدم جرات نداشتم وقتی کسی مثل علی پروین روی نیمکت نشسته یا بزرگانی چون عابدزاده، استیلی، پیروانی، شاهرودی و... در زمین حاضر بودند، بخواهم اعتراضی بکنم. 

 -پرسپولیس می تواند قهرمان شود؟ بازی با سپاهان وضعیت قهرمان را مشخص می کند. 
اگر پرسپولیس، سپاهان را ببرد، می تواند با جمع و جور کردن خودش به مسیر قهرمانی برگردد. اما اگر این بازی را واگذار کند، باید به دیدار الهلال برود و آن وقت کار سخت می شود. پرسپولیسی ها هرچه دارند باید بگذارند تا روز پنجشنبه سپاهان را ببرند.

 -راستی در مورد جدال کی روش و برانکو چه نظری داری؟ 
 خوب شد این سوال را پرسیدید. من تردید ندارم که کی روش خوشحال ترین مرد فوتبال ایران است. -چطور؟ با توجه به درگیری هایی که با برانکو داشت، شک نکنید که او از همه خوشحال تر است. سرمربی تیم ملی و دستیارانش حتی این زحمت را به خود ندادند تا برای تماشای بزرگترین بازی فصل به ورزشگاه بروند. کی روش آنقدر خوشحال است که بعید می دانم حتی استقلالی ها هم به اندازه او خوشحال باشند. اما من یک پیشنهاد دارم. 

 -چه پیشنهادی؟ 
 مگر آقای کی روش 9 بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت نکرد؟ حالا که استقلال دربی را برده و منصوریان هم رفیق فابریک آقای کی روش است، پس باید 8، 9 بازیکن استقلال را به تیم ملی دعوت کند. چرا دعوت نمی کند؟ چرا کی روش از استقلال بازیکنی را به تیم ملی دعوت نمی کند؟ پاسخ دادن به این سوال و ارتباط نزدیک کی روش و منصوریان خیلی از مسایل را مشخص می کند. 

 -یعنی معتقدید که منصوریان از کی روش برای دربی مشورت گرفته؟ 
 شک نکنید که این طور است. درحالی که سرمربی تیم ملی باید فارغ از علایقش عمل کند، من تردید ندارم که کی روش به دنبال پیروزی منصوریان و استقلال مقابل برانکو و پرسپولیس بوده است.

بهروز رهبری فرد

دربی 84

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی