روایت یک کاپیتان پرافتخار/ سیدجلال شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن فصل

روایت یک کاپیتان پرافتخار/ سیدجلال شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن فصل

سید جلال حسینی کاپیتان پرافتخار سرخ های پایتخت یکی از ارکان قهرمانی این تیم در لیگ پانزدهم محسوب می شود.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، سید جلال حسینی بی شک مدافعی است که حضورش در هر تیمی نعمت است. وقتی نام سید جلال در میان است هوادار خیالش راحت است,با حضور او انگار پرسپولیس دو دروازه بان دارد.سید جلال حسینی بدون دست دروازه بانی می کند و در طول فصل بارها و بارها شاهد بودیم که چگونه دروازه پرسپولیس را نجات داد. او نه تنها یک مدافع تمام عیار بلکه یک کاپیتان شایسته است، بازوبند کاپیتانی برازنده اوست چرا که او با تمام وجود برای پرسپولیس می جنگد و به راستی از جان مایه می گذارد.هرچند در تیم ملی هم بازوبند کاپیتانی حق سید جلال بوده و هست اما او هیچگاه پیرامون این مسئله سخن به میان نیاورده و همیشه در تیم ملی هم یکی از بهترین ها بوده است.

 نگاهی به کارنامه سید جلال با پرسپولیس:

 لیگ 92-91,او سی و یک بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و این تیم در حضور سید جلال حسینی در خط دفاعی موفق به ثبت پانزده کلین شیت شد. 

لیگ 93-92,زمان سرمربیگری علی دایی هم که او برای پرسپولیس بازی می کرد و آن تیم در دفاع بسیار درخشان ظاهر شد.وی در آن فصل بیست و هفت بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و پرسپولیس در حضور او موفق به ثبت هفده کلین شیت شد.پرسپولیس در آن فصل تنها پانزده گل دریافت کرد و در سه بازی که سید جلال را در اختیار نداشت با دریافت سه گل قهرمانی را از دست داد.

 درخشش وی در تیم ملی و مقدماتی جام جهانی باعث شد تا بعد از بازی برابر ازبکستان و گل سه امتیازی که سید جلال حسینی به ثمر رساند, سایت مجله معتبر فرانس فوتبال او را در ترکیب تیم منتخب مقدماتی جام جهانی قرار دهد. سید جلال حسینی با داشتن 108 بازی ملی در کارنامه در رده پنجم رکورد داران بازی ملی قرار دارد و با دو بازی دیگر به رکورد مهدوی کیا خواهد رسید، وی در بین بازیکنان حال حاضر تیم ملی بیشترین تعداد بازی ملی را انجام داده است. 

لیگ 96-95; بهترین بازیکن فصل; کاپیتان سرخپوشان در لیگ شانزدهم در جدول بهترین بازیکنان با میانگین نمره 2.56 بهترین بازیکن لیگ شانزدهم شد. سیدجلال حسینی که هواداران پرسپولیس به او لقب صخره را داده اند بدون شک یکی از موثرترین مهره های برانکو دراین فصل بود که در قهرمانی سرخپوشان نیز نقش به سزایی داشت. مدافع تاثرگزار سرخپوشان در لیگ شانزدهم در 27 بازی (2574 دقیقه) برای پرسپولیس به میدان رفته و یک گل برابر استقلال به ثمر رسانده است. وی در فصل جاری بارها و بارها دروازه سرخپوشان را نجات داد و لیاقت دریافت عنوان برترین بازیکن لیگ را دارد. 

در کارنامه سید جلال حسینی سه بار کسب عنوان بهترین مدافع لیگ(سال های86-85,87-86 و 95-94) و سه بار قهرمانی با تیم سپاهان، یک قهرمانی با سایپا و یک قهرمانی با پرسپولیس دیده می شود. با نگاهی به کارنامه سید جلال حسینی متوجه می شویم که در تمام فصولی که در پرسپولیس حاضر بوده، گل های خورده سرخپوشان کمتر و تعداد کلین شیت ها بالاتر رفته است.

 به علاوه او در ردای یک کاپیتان همیشه خوش درخشیده و میدان داری کرده و تمام بازیکنان به نوعی از او حساب می برند. سید جلال حسینی سال گذشته به واسطه درخشش در خط دفاع تیم نفت تهران، عنوان بهترین دفاع فصل پانزدهم را از آن خود کرد و این فصل نیز به واسطه حضور در صدر بهترین های لیگ شانزدهم، شایسته کسب عنوان بهترین بازیکن فصل می باشد. 

به امید تکرار قهرمانی با کاپیتان سید جلال 


** مرجان گلچین 

سیدجلال حسینی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی