روزی که استقلال 4 تایی شد

روزی که استقلال 4 تایی شد

  آلن راجرز در اولین دربی که هدایت سرخپوشان را  مقابل رقیب سنتی برعهده داشت موفق شد پرسپولیس را با یک پیروزی قاطع مقابل تاج به اولین بردش در تاریخ دربی برساند.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی؛ 15بهمن 1350، پرسپولیس و تاج(استقلال) از سری مسابقات جام باشگاههای ایران ( جام منطقه ای) برای هشتمین بار در طول تاریخ دیدارهای خود به مصاف یکدیگر رفتند. ستارگان پرسپولیس در این دیدار موفق شدند حریف پر مهره خود را با گل های فراوان از پیش رو بردارند وبه صدر جدول  تکیه بزنند.  به بهانه  سالروز حماسه تاریخی سرخپوشان در سال 50 و شکست تحقیرآمیز آبی پوشان در دربی گزارش این بازی را به روایت آنچه در نشریه وقت در ان سالها به چاپ رسیده بود باز نشر می کنیم.


کلانی عقاب تیزرو و موطلایی سرخ پوشان بعد از ظهر دیروز در برابر بیش از 35 هزار تماشاگر  بی قرار در امجدیه، آتشی را که خود با گل استثنایی و بی نظیرش در دقیقه 42 مسابقه برای پرسپولیس بر افروخت با گلزنی در دقایق پایانی به اوج رسانید تا  این شور و شوق با پیروزی4بر یک پرسپولیس برابر تیم مدعی تاج چند برابر شود. 
از چندین روز پیش از این بازی تب این دیدار همه ایران را پر کرده بود و دیروز تماشاگران پرشور دو تیم سکوهای سرد و یخ زده امجدیه را لبریز از حضور خود کرده بودند. به راستی پیش بینی برای این مسابقه مشکل و غیر ممکن بوده، چون هر دو حریف نتایج خوبی کسب کرده  وآامادگی بالای خود را در این فصل از مسابقات باشگاهی کشور نشان داده و روزهای پیش از مسابقه را سختتر از همیشه به تمرین و اماده شدن گذرانده بودند. مخصوصا اینکه رقابت سختی میان دو تیم برای گرفتن صدر جدول وجود داشت.

شرح گل ها:
گل اول بازی روی سانتر ابراهیم آشتیانی و ضربه استثنایی بغل پای راست کلانی در دقیقه 43 وارد دروازه حجازی و تاج شد.  

صفرایرانپاک آقای گل دربی پایتخت، در دقیقه 56 با یک شلیک سهمگین بار دیگر دروازه تاج را باز کرد. شوت سر ضرب ایرانپاک از روی خط  18 قدم و با اشتباه محاسباتی ناصر حجازی وارد دروازه این تیم شد.

علی جباری یکی از گل های خورده تاج را جبران می کند اما محمود خوردبین یار تعویضی پرسپولیس که در دقیقه 17 جانشین بهزادی مصدوم شده بود در دقیقه 75 روی کرنر حسین کلانی ،گل سوم را به ثمر رساند و در دقیقه 90 بازی هم کلانی روی یک ضد حمله سریع و فرار دیدنی زننده گل دوم خود و چهارم پرسپولیس شد تا سرخپوشان سنگین ترین شکست استقلال را در سالهای ابتدایی دهه 50 رقم زده باشند.
نکته قابل توجه این بازی تعویض حجازی در دقیقه 68 و حضور رشیدی به جای او بود. اما این بازیکن هم به مانند حجازی دو بار دروازه اش باز شد و نتوانست مانع از شکست سنگین تیمش باشد.

پرسپولیس با شکست استقلال در این دیدار توانست برای ششمین بار در طول مسابقات صدرنشین جدول بازیها شود و در پایان همین سال به قهرمانی برسد.


 

شیوا دورانگر-خبرنگار

دربی 4 تایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی