روسیه میدان درخشش ستاره های ایرانی؛ سیدجلال، دژ نفوذ ناپذیر تیم ملی مقابل فوق ستاره های جهان

روسیه میدان درخشش ستاره های ایرانی؛ سیدجلال، دژ نفوذ ناپذیر تیم ملی مقابل فوق ستاره های جهان

روسیه می تواند، میدانی برای درخشش ستاره های ایرانی باشد و نگاه مربیان دنیا را به سمت بازیکنان فوتبال ما جذب کند

اختصاصی پیروزی دیلی،قرعه کشی جام جهانی 2017 انجام گرفت و تیم ملی فوتبال ایران حریفانش را شناخت. اسپانیا، پرتغال و مراکش  کشورهایی هستند که تیم ملی کشورمان باید در خردادماه سال آینده در کشور روسیه با آنها مسابقه دهد.بدون شک قرعه ای که نصیب ایران شده است، قرعه ای بسیار دشوار است. رقابت با مدعیان قهرمان جام یعنی اسپانیا و پرتغال کار هر تیمی نیست و این شاید رویاهای فوتبالمان را برای صعود به مرحله حذفی با دشواری مواجه کند اما این اتفاق به معنای آن نیست که از همین حالا خودمان را شکست خورده تصور کنیم و این تنها باید باعث شود با نگاهی منطقی به جام جهانی پیش رو بنگریم و برای اینکه به رویاهایمان رنگ حقیقت بزنیم با برنامه ریزی و تلاش مضاعف آماده رقابت در این رویداد بزرگ جهانی که نگاه همه دنیا به آن است آماده شویم. یادمان نرود بهترین دوران تاریخ فوتبال ما زمانی پدید آمد که تیم ملی کشورمان با درخشش در جام جهانی 98 توانست نگاه کشورهای صاحب فوتبال را به فوتبالیست های بااستعداد ایرانی جذب کند و پای برخی ملی پوشان کشورمان را به لیگ های معتبر اروپایی باز کند.

روسیه میدان درخشش ستاره های ایرانی

 روسیه می تواند، میدانی برای درخشش ستاره های ایرانی باشد و نگاه مربیان دنیا را به سمت بازیکنان فوتبال ما جذب کند. بی انصافی است اگر فراموش کنیم که تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بهترین عملکرد را در قاره داشت و حتی پیش از تیم های اسپانیا و پرتغال توانست به عنوان دومین دنیا تیم به جام جهانی راه پیدا کند. بی شکستی ایران در مقابل رقبای آسیایی و بسته ماندن دروازه تیم ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی بازتاب زیادی در رسانه های معتبر دنیا داشت و همواره از تیم ملی ایران به عنوان تیمی سرسخت و شکست ناپذیر یاد شده است.

تیم ملی شگفتی ساز می شود؟

بدون شک در جام جهانی روسیه، تیم خوب و منسجمی کیروش بهترین بازیها را ارائه خواهد کرد. فوتبال ما می تواند باز هم شگفتی ساز شود، همانگونه که مقابل آرزانتین در جام جهانی برزیل 90 دقیقه محکم و استوار مقابل حملات ستاره های حریف ایستادگی کرد و علیرغم شکست توانست توجه رسانه ها و کارشناسان جام را به خودش جلب کند.

تیم2017؛ قوی تر و منسجم تر

می توان گفت این تیم ملی حتی قوی تر و منسجم تر از تیمی است که کیروش برای حضور در برزیل آماده کرده بود و تیم ایران با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه راهی روسیه خواهد شد. حالا جوانهای تیم 2014 ایران  باتجربه تر شده و جای پا به سن گذاشته ها را نفراتی جوانی مانند طارمی، آزمون، رضاییان، پورعلی گنجی، جهانبخش ها گرفته اند که برای درخشش در جام جهانی لحظه شماری می کنند. قطعا امید همه به درخشش ستاره های تیم ملی و خصوصا مدافعان نفوذ ناپذیر فوتبال کشورمان است که مهاجمان تیم های آسیایی را در مقدماتی جام جهانی در حسرت گلزنی گذاشتند.

دژ نفوذ ناپذیر تیم ملی مقابل فوق ستاره ها

سیدجلال حسینی رهبر باتجربه خط دفاعی با 114 بازی ملی و تجربه حضور در جام جهانی امید اول کی روش برای مهار ستاره های نامداری چون رونالدو، نانی، ایسکو و تیاگو خواهد بود. کاپیتان تیم ملی که در جام جهانی گذشته 270 مقابل تیم های آرزانتین، نیجریه و بوسنی بازی کرد ، به ویژه در دیدار برابر آرزانتین نمایش قابل توجهی داشت.

سیدجلال ستاره ایران در جام جهانی برزیل

او در جام جهانی گذشته ستاره تیم ایران بود. سایت Caught Offside در گزارشی از ۶ ستاره ناشناخته رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل از مدافع تیم ملی فوتبال ایران تمجید کرده و نوشته بود هر چند انتظار نمی‌رود مدافع میانی تیم ملی ایران در سن ۳۲ سالگی بتواند پس از عملکرد فوق‌العاده‌اش در جام‌جهانی به باشگاه‌های بزرگ منتقل شود اما بازیکن پرسپولیس یکی از بهترین عملکردهای خود را در این مسابقات به نمایش گذاشته است. با وجود اینکه لیونل مسی در وقت‌های تلف شده نیمه دوم مقابل ایران گل پیروزی بخش آرژانتین را به ثمر رساند اما حسینی در خط دفاعی ایران و فضا ندادن به آرژانتین درست مثل بازی با نیجریه فوق‌العاده کار کرد.

صخره در تیم منتخب مجله مطرح فرانسوی

چندی پیش نیز سایت مجله معتبر فرانس فوتبال پس از پایان یافتن مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره‌های مختلف  نام مدافع ملی پوش پرسپولیس را در تیم منتخب خود در کنار ستاره های بنامی چون رونالدو،  پوگبا، ویدال، اینیستا و لواندوفسکی قرار داده بود و به تمجید از وی پرداخته بود.

امید به تکرار درخشش ستاره

سیدجلال، باوجود سن و سال بالا همچنان آماده ترین مدافع فوتبال ایران است و در پرسپولیس و تیم ملی مهره ای کلیدی به شمار می رود.او نقش غیر قابل انکاری در کلین شیت های پرسپولیس و تیم ملی دو دو سال اخیر داشته است.این مسئله بعد از مصدومیت طولانی مدت کاپیتان پرسپولیس بیشتر خود را نشان داد؛ زمانی که دروازه ایران در غیاب او مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی باز شد و رکورد گل نخوردن های ایران پس از چند بازی شکست شد. پرسپولیس هم در غیاب سید جلال آن صلابت همیشگی را در خط دفاعی نداشت و با بازگشت این مدافع بار دیگر روند گل نخوردن های پرسپولیس از سر گرفته شد. بدون شک وجود چنین رهبر با تجربه ای  می تواند به هر خط دفاعی نظم و انسجام دهد. حضور او در قلب دفاع هر تیمی باعث آرامش و افزایش اعتماد به نفس دروازه بان ها و سایر عناصر دفاعی خواهد بود. همه امیدوارند این مدافع جنگنده و با تعصب در دومین جام جهانی نیز ستاره تیم ملی باشد و درخششی را که در مسابقات مقدماتی داشت به همراه تیم ملی در جام جهانی تکرار کند.

 

شیوا دورانگر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی