رویانیان: وقتی استقلال دوباره رقیب شد برای فتح‌الله‌زاده کری می‌خوانم نه حالا

رویانیان: وقتی استقلال دوباره رقیب شد برای فتح‌الله‌زاده کری می‌خوانم نه حالا

مدیرعامل سابق پرسپولیس پای سوالات خبرنگار پیروزی نشسته است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، سردار رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس ؛ فوتبال ایران ؛ علی کریمی و ... گفت وگو کردیم. سردار که حالا فوتبالی تر از گذشته شده از برخی اتفاقات دلخور است اما اعتقاد دارد برای شادی دل هواداران خوشحال است و تصمیمی هم برای بازگشت به فوتبال ندارد. گفتگوی رویانیان با خبرنگار پیروزی را می خوانید.

-بازی های پرسپولیس را دنبال می کنید ؟ 

بله،پرسپولیس قهرمان لیگ است و در لیگ قهرمانان امیدوارکننده اولین مسابقه اش را سپری کرد. این پرسپولیس من را به قهرمانی در آسیا هم امیدوار می کند . 

-بدون تعارف مدیریت شما در این موفقیت های دو، سه ساله نقشی داشته است ؟ 

به هر حال هر مدیری برای موفقیت تیمش زحمت می کشد ما هم به اندازه خودمان تلاش کردیم مثل مدیران فعلی که تلاش می کنند ؛ ضمن اینکه معتقدم در این موفقیت ها نقش اصلی را برانکو بازیکنان رقم زده اند . 

-یکی از کارهای خوب شما در پرسپولیس رسیدگی به زیرساخت های ورزشگاه درفشی فر بود. 

درفشی فر یک ورزشگاه نقلی است که در آن همه امکانات مجهز وجود دارد ؛ از استخر و سونا تا رختکن مجهز و کلینیک مدرن .امیدوارم مدیران فعلی به وضعیتش رسیدگی کنند اگر هم نیازی نبود اجاره بدهند  . 

- اگر به گذشته برگردید مدیریت در پرسپولیس را قبول می کنید ؟ 

تلخی و سختی های این کار را در مدت نزدیک به 40 سال خدمتم در دیگر حوزه ها تجربه نکرده بودم اما از نظر روحی برایم خوب بود وقتی هنوز هم هواداران پرسپولیس به بنده علاقه دارند یا استقلالی ها برایم کری می خوانند ، روحیه می‌گیرم . 

-اما شما گفته اید در این راه خانه تان را هم از دست داده اید ؟ 

بله ، من به دلیل خرج کردن برای باشگاه و وام گرفتن قبل از دربی و پرداخت مطالبات تیم از جیب خرج کردم ، خانه ام را از دست دادم و الان مستاجرم. مدارکش هم موجود است اما همانطور که گفتم از رضایت مردم راضی ام . 

برای بازگشت طلب تان اقدامی نکردید ؟

مدارکش موجود است که برای باشگاه خرج کردم ؛ پیگیری نمی کنم و صبر می کنم تا هر زمان که باشگاه توان پرداخت داشت و خودشان مایل بودند طلبم را نگیرم.

-اما این فوتبال که خصوصی نمی شود ؟! 

دولت ها باید به وعده های خود در خصوصی شدن این 2 باشگاه عمل کنند. بهترین راه برای کمک به این 2 تا تیم همین است باید خصوصی شوند . 

-شما درکارنامه تان یک قرارداد با ژوزه مربی پرتغالی دارید که منتقدان از آن به عنوان ضعف مدیریتی شما در پرسپولیس یاد می کنند در این مورد توضیح می دهید ؟ 

نمی خواهم با دامن زدن به این حرف ها کام هواداران را تلخ کنم دوستان اگر می خواهند از این طریق ضعف خودشان را گردن من بیندازند اشکالی ندارد ؛ فقط همین را بگویم قرارداد با ژوزه سه بخش داشت اولا پیشکسوتان او را انتخاب کردند نه من! دوما طلب این مربی 360 هزار یورو بود مدیریت در گذشته از بس این دست و اون دست کردند این پول 3 یا 4 برابر شد. همچنین دفاعیه اشتباه داشتند. سوم این که وقتی با وینگادا که قراردادش با مدیریت قبل بود را تسویه کردم و چند صد هزار یورو طلب او را پرداخت کردم. آیامثل این دوستان آمدم همه جا بگویم من بدهی قبلی را تسویه کردم ؟ به خاطر هواداران سکوت می کنم اما به موقع بازهم در این مورد حرف هایم را می زنم . 

-نکته بعدی قراردادهای شما با بازیکنان بود که ابهاماتی را داشت مثل ماجرای خودرو به بازیکنان وقت در اینباره هم توضیح می دهید ؟! 

اتفاقا ابهامی نبود، من هرکاری می کردم هر چقدر پول می دادم یا خرج می کردم می گفتم. من راستش را می گفتم برعکس خیلی از آقایان. به جرات می گویم خرجی که ما کردیم نصف هزینه های که بعد از ما خرج کردن نبود اما خوش شانس بودن چون تیم نتیجه می گرفت به چشم نیامد. خودم در 28 ماه حضور در پرسپولیس یک ریال پول نگرفتم و تازه از جیب هم خرج کردم و بدهکار هم شدم . 

-برای عوض شدن فضای مصاحبه کمی از کری های تان با فتح ا...زاده تعریف کنید ؟ کری ها ادامه دارد ؟! 

اسم فتح ا... زاده مرا قلقلک می دهد تا برای او کری بخوانم !اما با وضعیت استقلال که نیاز به کری خوانی نیست ، پرسپولیس ما هر سال چند هفته زودتر قهرمان می شود ،گناه دارد برای فتح ا...زاده دوست خوبم کری نمی خوانم ! من در این شرایط کری خواندن برای فتح اله زاده را کم لطفی در حق او می دانم. ما رقیب قدرتمند می خواهم که برایش کری هم بخوانید.

-قصد بازگشت به فوتبال را ندارید ؟ 

پیشنهاد مدیریت در تیم های دیگر داشتم اما برای من حضور در پرسپولیس کافی بود همین قدر که مردم مرا دوست دارند و از حضور من خاطرات خوبی دارند برای کافی است.  ما غریبه ایم، فوتبال جای کریمی هاست علی کریمی حرف هایش را رک می زند و با شجاعت حقیقت را می گوید او فرزند ایران است افتخار فوتبال ماست شاید در مورد من هم تندی سخن گفت و از او ناراحت شدم و من هم حرفی زدم و خلاصه علیه هم مصاحبه های خوبی نداشتید. اما جای کریمی ها در این فوتبال است نه من یا امثال من .آقایان بهتر است به جای آن که جوابش را بدهند دوستانه به حرف هایش گوش بدهند. احترام او را حفظ کنند. این فوتبال برای کریمی و دایی و پروین و... است . من باز هم می گویم حرف های کریمی یک فرصت است برای رفع ابهامات و اتفاقات.

-کیروش هم پیامکی برای عادل فرستاد او اسطوره فوتبال ایران را بزدل خطاب کرد . 

علی کریمی فرزند شجاع فوتبال ایران است، خیلی ناراحت شدم که چطور به کریمی توهین می کند و کسی از فدراسیون جوابش را نداد از این اتفاق متاثر شدم. باز هم می گویم در این فوتبال ماها غریبه ایم و کریمی ها صاحب این فوتبال . 

تماس با عادل

تمام حرف های کریمی درست بود. البته ساکت آن زمان در فدراسیون پستی نداشت ؛ چندین بار به عادل زنگ زدم و پیامک دادم که بیایم و تمام حرف های کریمی در مورد باشگاه ها را تایید کنم اما جواب ندادن که روی آنتن حرف هایم را بزنم . هیچ حمایتی از باشگاه از جانب فدراسیون فوتبال صورت نمی گرفت . ان شاءا... یک روز به روزنامه شما می آیم و مفصل تر صحبت خواهم کرد .


گفت‌وگو از روزبه دلاور-خبرنگار پیروزی

رویانیان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی