رکوردهایی که تیم برانکو درهم شکست

رکوردهایی که تیم برانکو درهم شکست

بررسی رکوردهایی که تیم برانکو درهم شکست.
*پس از ۱۶ سال؛ بهترین پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور تیم پرسپولیس با پیروزی ۳- صفر مقابل تراکتورسازی بهترین برد خود مقابل قرمزپوشان تبریز را پس از ۱۶ سال بدست آورد. پرسپولیس آخرین بار در فصل ۷۹-۸۰ لیگ آزادگان با ۳ گل کریمی، رافت و اسدی در باغشمال موفق به شکست تراکتور شده بود. پس از آن و طی تاریخ لیگ برتر همه بردهای پرسپولیس با اختلاف یک گل رقم خورده بود و البته سرخپوشان ۸ بار نیز مقابل تراکتور شکست خورده بودند. 

*رکورد جدید پرسپولیس در لیگ برتر؛ ۶ برد پیاپی تیم پرسپولیس با پیروزی مقابل تراکتورسازی تبریز برای ششمین بازی متوالی با برد از میدان خارج شد. به گزارش هوادار سرخپوشان پایتخت از هفته پانزدهم تا بیستم مقابل سیاه جامگان، سایپا، فولاد خوزستان، گسترش فولاد، صبای قم و تراکتورسازی پیروز شده اند که این برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر برای پرسپولیس اتفاق افتاده است. 
 پرسپولیس فصل قبل با برانکو از هفته ۲۳ تا ۲۷ طی ۵ بازی متوالی پیروز شده بود که با برد امروز مقابل تراکتور، این رکورد شکسته شد. پیش از این در فصل ۸۸ علی دایی با پرسپولیس ۵ برد پیاپی کسب کرده بود و مصطفی دنیزلی نیز در فصل ۸۵ طی ۵ بازی آخر فصل پیروز شده بود. البته رکورد بیشترین پیروزی متوالی در تاریخ لیگ های ایران نیز در اختیار پرسپولیس است که در فصل ۷۷ لیگ آزادگان ۱۴ بازی متوالی را با پیروزی به پایان برد. 
همچنین رکورد بیشترین برد متوالی در لیگ برتر نیز با ۹ برد در اختیار سرخپوشان است که طی ۵ بازی آخر فصل ۸۵ و ۴ بازی اول فصل ۸۶ پیروز شدند. اما بیشترین برد متوالی طی یک فصل از آن سپاهان است که در فصل ۸۱ طی ۸ بازی پیروز شد و اکنون پرسپولیس فرصت دارد تا با پیروزی در ۳ بازی آینده این رکورد را نیز بشکند.
 
*برانکو رکورد راجرز را شکست; برانکو در بازی مقابل تراکتور برای پنجاه و ششمین بار روی نیمکت این تیم در لیگ برتر نشست و رکورد ۵۶ بازی راجرز در لیگ را شکست. برانکو در این ۵۶ بازی موفق به کسب ۳۲ برد و ۱۶ مساوی و ۱۱۲ امتیاز شده است. پرسپولیس با برانکو در ۵۷ درصد بازی‌ها پیروز شده و ۶۷ درصد امتیازات ممکن را نیز کسب کرده است. راجرز سرمربی پرسپولیس در سال‌های ۵۰ تا ۵۳ طی ۵۵ بازی در لیگ ۳۸ برد و ۱۴ مساوی داشت و ۱۲۸ امتیاز به دست آورد. رکورد او ۶۹ درصد برد و ۷۷ درصد کسب امتیازات ممکن بود. البته در آن زمان هر برد دو امتیازی بود که اگر این سیستم را در نظر بگیریم رکورد او کسب ۸۱ درصد امتیازات ممکن می‌شود اما برای مقایسه بازی‌های زمان راجرز نیز ۳ امتیازی در نظر گرفته‌شده است.راجرز در بین تمام مربیان تاریخ پرسپولیس بهترین رکورد را در کسب پیروزی در مسابقات لیگ دارد و دو قهرمانی لیگ را نیز برای پرسپولیس به ارمغان آورده است. برانکو که در بازی با تراکتور رکورد او را پشت سر گذاشت در این فصل امیدوار به کسب اولین جام خود با پرسپولیس است. 

*پرسپولیس و 7 برد متوالی در خانه; پرسپولیس ۱۰ بازی در خانه انجام داده که ۸ برد و ۲ مساوی بدست آورده و ۲۶ امتیاز کسب کرده است. سرخپوشان در این ۱۰ بازی فقط یک گل خورده اند که مقابل فولاد خوزستان بود و در ۹ بازی آخرشان در آزادی گلی دریافت نکرده اند. نکته مهم دیگر اینکه قرمزهای پایتخت ۷ بازی آخرشان در آزادی مقابل نفت تهران، نفت آبادان، ماشین سازی، سیاه جامگان، سایپا و گسترش فولاد و تراکتورسازی را با پیروزی پشت سر گذاشته اند.
پرسپولیس تا پایان سال جاری دو بازی خانگی مقابل سپاهان و استقلال خوزستان پیش روی دارد و بازی با استقلال را نیز در آزادی میهمان است و در صورت برد در این سه بازی می تواند به رکورد ۱۰ بازی متوالی در آزادی برسد. 

*رکورد تاریخی پرسپولیس؛ ۷ برد متوالی و ۸۱۰ دقیقه متوالی بدون گل خورده در آزادی در هفته بیستم لیگ برتر تیم پرسپولیس با نتیجه ۳-۰ تراکتورسازی را شکست داد که این ششمین شکست قلعه نویی مقابل پرسپولیس بود و البته بدترین آنها. قلعه نویی پیش از این در سال ۸۰ با برق تهران ۳-۲ و در سال ۸۱ با استقلال اهواز ۲-۱ به پرسپولیس باخته بود. او در سال ۹۰ نیز در جام حذفی با سپاهان در ضربات پنالتی به پرسپولیس باخته بود و دربی های رفت و برگشت فصل ۹۳-۹۴ را نیز با نتایج ۲-۱ و ۱- صفر باخت. قلعه نویی که در سال های اوایل دهه ۸۰ با سه پیروزی در دربی مرد شکست ناپذیر مقابل پرسپولیس لقب گرفت و بعدها با سپاهان و تراکتور نیز ۴ بار دیگر پرسپولیس را شکست داد، اکنون مدت هاست در حسرت شکست پرسپولیس باقی مانده است.

برانکو

رکوردهای پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی