زشت و زیبای فوتبال ایران با کارشناس جنتلمن؛حاج رضایی: مضحک بود و تراژدیک!

زشت و زیبای فوتبال ایران با کارشناس جنتلمن؛حاج رضایی: مضحک بود و تراژدیک!

زشت و زیبای فوتبال ایران با کارشناس جنتلمن.

به گزارش پیروزی دیلی،یکی از کارشناسان منصف فوتبال ایران، امیر حاج رضایی است. مردی که بیش از 50 سال از عمرش را در نیمکت تیم های ایرانی و فضای فوتبالی گذرانده. تحلیل او را از تیم ها، بازیکنان و مربیان را همیشه از قاب شیشه ای تلویزیون شنیده ایم، حالا از او خواستیم فراتر از تحلیل، در مورد اتفاقات سال 96 صحبت کند. این شما و این گفتگوی خبرنگار پیروزی دیلی با کارشناس جنتلمن فوتبال ایران:

-خوب، بد، زشتِ فوتبال ایران در سال 96؟

خوب که رفتن تیم ملی ایران برای دومین دوره متوالی و بدون دغدغه به جام جهانی بود و این موضوع مردم را خوشحال کرد. ضمن اینکه در فوتبال ساحلی و فوتسالِ قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشتیم. بد، این بود که ما در زمینه رفع فساد در فوتبال توانمند نبودیم و هر روز از گوشه و کنار خبرهای بدی به گوش می رسد، هم در بحث مالی و هم اخلاقی. در این زمینه فرهنگ سازی نکرده ایم. و اما زشت، البته با واژه زشت خیلی موافق نیستم اما چقدر بد هست که ما اصلا در AFC قدرتمند نیستیم و در مناقشه با سعودی ها، آنها هر چه خواستند به آن رسیدند و ما حتی نمی توانیم زمین بی طرف را خودمان انتخاب کنیم. انتخاب ما دوحه و ترکمنستان بود اما آنها گفتند باید در مسقط بازی کنید!

-نگاه شما همیشه به فوتبال جدی است، اما اتفاق خنده داری را می توانید از فوتبال برای مان بگویید؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت برنامه های ما مدون شده و به تصویب فیفا رسیده است، اما 10 دقیقه از این حرف نگذشته بود که دیدیم خلاف این اثبات شد. این هم مضحک بود و هم تراژیک، اینکه چیزی که وجود ندارد را بگویی وجود دارد و چنین اتفاقی در شأن آن پست نبود.

**خیلی شرمنده شدم

وقتی در ایام نوروز برنامه آقای گزارشگر پخش می شد یکی دو اشتباه داشتم که یکی از آنها این بود که بازیکن اهل غنا را گفتم اهل لیبریاست که دوستان از من مچ گیری کردند و من خیلی شرمنده شدم.

من مردم را دوست دارم و باید در تحلیل هایم احساسات آنها را درنظر بگیرم و از جمله متعادل تری در مورد تیم محبوب شان استفاده کنم، اجازه بدهید موردی مثال نزنم. ولی وقتی در جامعه با مردم مواجه می شوم که بعضی کلمه ها در مورد تیم مورد علاقه شان، آزار داده و من از این بابت ناراحت می شوم.

**تیم رویایی تاریخ

از فوتبال ایران بگذارید من فقط به دو سه نفر اشاره کنم: علی پروین، حسن روشن و ایرج دانایی فر، در مورد خارجی ها راحت تر می توانم صحبت کنم، یاشین تنها دروازه بانی که توانست توپ طلا بگیرد، کارلوس آلبرتو پریرا، فاکتی، کیه لینی، زیدان سرآمد تمام هافبک های دنیا، پل اسکولز، کریس رونالدو، دیگو مارادونا، فرانتس بکن بائر، میشل پلاتینی، مارکو فان باستن.

-از بین بازیکنان کسی به شما اعتراض کرده که چرا فلان حرف را در مورد من گفتید؟

به صورت مستقیم خیر، اما اعتراض شان را در رسانه های مکتوب خوانده ام که گاهی حق با آنها بوده و گاهی هم نه.

-چیزی که از عید همیشه به خاطر دارید؟

عید دوران بچگی خیلی زیباتر بود، تا مهمان دستش را می کرد داخل جیبش، فکرمان این بود که می خواهد عیدی بدهد، اما دستمال را از جیبش درمی آورد و ما ناکام می ماندیم! آن زمان مشکلات کمتر بود، خانواده دور هم جمع بودند، اما به هر شکل آرزو می کنم عید برای همه شیرینی خودش را داشته باشد.

 

گفتگو از مرضیه دارابی


حاج رضایی

فوتبال

امین :
۱۰ فروردين ۹۷
آقای حاج رضایی از معدود انسان های شریف فوتبال ما هستن.
ببخشید امیر خان حاج رضایی که بعضا کسایی روی صندلی کارشناسی می شینن که فرصت رو برای عقده گشایی غنیمت می شمرن...نمونه هاش اینروزا کم نیست..
پاینده و سرزنده باشین امیر خان حاج رضایی شریف و عزیز 💟💟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی