سرخابی‌ها در بیم و امید/تا 13 آذر هم صبرکنید هم دعا

سرخابی‌ها در بیم و امید/تا 13 آذر هم صبرکنید هم دعا

خبر حذف یکی از نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا جنجال بزرگی به پا کرده است.

سهیل مهدی رییس کمیته صدور مجوزحرفه‌ای تاکید کرده کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای مبنی بر حذف تیمی نداده. او گفته:

"ای اف سی وضعیت چهار تیمی که فدراسیون ایران معرفی کرده را بررسی می‌کند. آنها نظرات خود را می‌دهند و اگر ایرادی باشد، نماینده‌ای که دارای ایراد است حذف می‌شود و به جای تیم حذف شده خود به خود تیم دیگری معرفی می‌شود.

اگر حذفی اتفاق بیفتد، طبق لیستی که ما داده‌ایم، تیم جایگزین معرفی می‌شود. ما به پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، ذوب‌آهن، گسترش فولاد، سایپا و فولاد خوزستان مجوز حرفه‌ای داده ایم. سایپا و فولاد خوزستان چون بالاتر از رده هشتم قرار گرفته‌اند تنها تیم واجد شرایط تیم گسترش فولاد است"


اولا؛ ادعای برخی مسئولان مبنی بر اینکه حضور چهار تیم معرفی شده قطعی نیست با این اظهارات رد و صحت تاکید و ادعای چندین باره سایت پیروزی‌دیلی مبنی بر اینکه نظر فدراسیون فصل‌الخطاب نبوده و  احتمال حذف برخی تیم‌ها وجود دارد.


دوما؛ چرا تراکتور که امسال هفت و نیم میلیارد بدهی فیفایی را تسویه کرده طلب سه و نیم میلیاردی سی طلبکار خود را پرداخت کرد تا آسوده خاطر باشد اما پرسپولیس به جای بدهی سه میلیاردی و استقلال به جای بدهی پنج میلیاردی اعلام شده از  فدراسیون فوتبال سفته به سازمان لیگ داده‌اند تا امروز نگران حذف احتمالی خود باشند.


سوما؛ آیا کنفدراسیون سفته‌ها را می‌پذیرد؟ آیا عربستانی‌ها که نفوذ بالایی در کنفدراسیون دارند و حتی رییس AFC اخیرا با شاهزاده سعودی شب‌نشینی داشته نمی‌توانستند پنج تیم را حذف نکرده و تیم هشتم خود را معرفی کنند؟ آیا اماراتی‌ها نمی‌توانستند دو تیم مطرح خود را حذف نکنند؟ آیا سفر وزیر به مالزی ریشه در این نگرانی‌ها ندارد؟ 


چهارما؛ چرا سرخابی‌ها حتی سراغ برخی طلبکاران نرفتند تا از آنها بخواهند توافق‌نامه‌ای امضا کنند که طلب خود را دو ماه دیگر بگیرند؟ آیا سه روز مانده به اتمام مهلت اخذ مجوز حرفه‌ای زمان مناسبی برای بروز بحران مدیریتی در پرسپولیس بود و نمی‌شد این سه روز را هم طی کرد و بعد کناره‌گیری کرد؟ چرا حالا باید نگران بود که این سفته‌ها کار دست سرخابی‌ها بدهد؟ آیا کمیته حقیقت‌یاب کنفدراسیون آسیا تیم‌هایی که به جای بدهی سفته داده‌اند را تایید می‌کند؟ آیا...


پنجما؛ به زعم ما در حذف استقلال جای تردیدی نیست چون پنج طلبکار آنها اعم از برهانی، صادقی، غلام‌نژاد و ... مدارک مطالبات قطعی خود را به کنفدراسیون گزارش کرده و با آنها تسویه نشده و جای شکرش باقی‌است که طلبکاران پرسپولیس از جمله دایی، هاشمیان، سعداوی و ... مدارک مطالبات قطعی شده خود را به کنفدراسیون گزارش نکرده‌اند. آیا... آیا  اماراتی ها و پنج تیم با نفوذ عربستانی نمی‌توانستند با ارایه سفته سر و ته ماجرا را جمع کنند؟ آیا کسی هست به این سوالات جواب دهد؟ آیا سیزده آذر که کنفدراسیون درباره حضور یا عدم حضور چهار تیم معرفی شده ایرانی تصمیم می‌گیرد احتمال دارد تیمی هم حذف شود؟ تا آن روز هم صبر کنید و هم دعا. ما باز هم تاکید می‌کنیم احتمال حذف استقلال زیاد است اما پرسپولیس هم با ارفاق می‌تواند آسیایی شود (حسین قدوسی)



لیگ قهرمانان آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی