سرخ‌ها آماده نبرد انتقامی در آزادی/روز به یاد ماندنی برای هوادران سرخ

سرخ‌ها آماده نبرد انتقامی در آزادی/روز به یاد ماندنی برای هوادران سرخ

 در روزی که بار دیگر آزادی مملو از تماشاگر خواهد شد ژاوی و یارانش روز سختی مقابل انبوه هواداران پرسپولیسی خواهند داشت.

به گزارش پیروزی دیلی، پرسپولیس امروز در یک دیدار حیثیتی به مصاف السد قطر خواهد رفت. این دیدار از هفته ششم و پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و پرسپولیس و السد در این بازی برای سرگروهی در گروه C لیگ قهرمانان آسیا رقابت خواهند کرد. در کنار جدال برای سرگروهی، شکست سنگین سرخ‌ها در بازی رفت سبب شده تا این بازی به نوعی یک دیدار انتقامی برای قهرمان شایسته ایران باشد و شاگردان برانکو تلاش خواهند کرد ضمن جبران آن شکست، به عنوان تیم نخست از این گروه به دور یک هشتم نهایی صعود کنند.

السد با تمام قوا به دنبال سرگروهی

رقیب قطری امروز پرسپولیس در جدال سرگروهی به جز یک نفر تمامی نفرات خود را در اختیار خواهد داشت. فریرا سرمربی پرتغالی این تیم با دستی باز مقابل پرسپولیس مهره‌‌چینی خواهد کرد و تنها عبدالکریم حسن هافبک میانی و قلدر این تیم به دلیل محرومیت در نبرد تهران حضور نخواهد داشت. السد در تمام طول فصل گذشته با سیستم پایه 4-3-3 پرتغالی بازی کرده که در آن حضور ژاوی در مرکز خط هافبک سه نفره و یک مهاجم هدف گلزن و بلند قامت تاثیر بالایی در کیفیت بازی السدی‌ها داشته است. سرمربی السد روز گذشته مدعی شد که به خوبی از جو ورزشگاه آزادی مطلع است و برای برد در زمین حضور خوهند یافت، هر چند نتیجه مساوی نیز سرگروهی السد را تضمین خواهد کرد.

عملکرد عجیب پس از بازی رفت
پس از بازی رفت با پرسپولیس در لیگ قهرمانان، السد در 8 بازی به میدان رفته که در 4 بازی به پیروزی رسده و 4 بازی دیگر را با شکست از زمین خارج شده است. پس از پیروزی مقابل پرسپولیس، السد در لیگ با 5 گل از سد الاهلی گذشت و اما شکست 4 بر 3 مقابل الدحیل سبب شد تا قهرمانی از چنگ این تیم خارج شود و در ادامه مصدومیت ژاوی و پورعلی‌گنجی مزید بر علت شد تا فریرا ار نفرات جوان‌تر خود در بازی‌های لیگ استفاده کند. پس از شکست مقابل الدوحیل، السد در لیگ قهرمانان مقابل نسف نیز متحمل یک شکست ناباورانه شد و در ادامه در لیگ با نفرات جوان خود مقابل ام صلال باخت. در بازی برگشت مقابل نسف نیز السدی‌ها با در یک بازی خانگی با حساب 4 بر 0 پیروز شدند و سپس یک شکست دیگر در لیگ مقابل الخور در کارنامه این تیم ثبت شد. در ادامه نیز در هفته پنجم لیگ قهرمانان الوصل را با نتیجه 2 بر 1 از پیش رو برداشتند و در آخرین بازی خود قبل از بازی با پرسپولیس در هفته پایانی لیگ قطر الخریطیات را با نتیجه عجیب 9 بر 1 مغلوب کردند تا با توپی پر راهی تهران شده باشند.

تغییرات حداقلی در ترکیب
آزمون‌ و خطاهای فریرا مختص به لیگ داخلی قطر بوده و این سرمربی پرتغالی در آسیا با کمترین تغییرات تیم خود را روانه میدان می‌کند. در ترکیب السد، حضور سعید الشیب درون دروازه قطعی است، پورعلی‌گنجی و پدرودو مدافع میانی خواهند بود هر چند ممکن است احمد سهیل جوان به جای پورعلی‌گنجی که اخیرا از بند مصدومیت رها شده به میدان برود. در سمت راست خط دفاع حمید اسماعیل بازی خواهد کرد و در سمت در غیاب عبدالکریم حسن محروم، به احتمال زیاد یاسر ابوبکر از ابتدا در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت. در خط هافبک ژاوی در راس و آزادانه بازی خواهد کرد و سالم الهاجری و بوعلام خوخی در دو طرف وی نقش فعالی در درگیری‌ها و توپ‌گیری خواهند داشت. در خط حمله نیز حضور بونجاح در راس خط حمله قطعی خواهد بود و اکرم عفیف ستاره‌ جوان این روزهای السد و تیم ملی قطر در گوش چپ بازی خواهد کرد. حسن الهیدوس نیز گزینه حضور در سمت راست حمله خواهد بود هرچند حمرون و علی اسدالله نیز شانس بازی در این منطقه را خواهند داشت.


سرخ‌ها به دنبال انتقام و صدرنشینی

در سمت مقابل، پرسپولیس از هفته‌ها پیش قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی کرده و به مانند السد در بازی‌های آسیایی با جدیت حضور می‌یابد. بازی با السد یکی از 3 دیدار مهم سرخ‌ها تا پایان فصل جاری خواهد بود و سرمربی پرسپولیس از مدت‌ها پیش تمرکز خود را معطوف به این بازی کرده است. برانکو به چند سرخ‌پوش مقابل پارس جنوبی استراحت داد تا با آمادگی کامل در این بازی به میدان بروند و به این ترتیب بار دیگر سیدجلال حسینی و حسین ماهینی به ترکیب اصلی سرخ‌ها بازخواهند گشت. طی این مدت برانکو آنالیز دقیقی روی نقاط ضعف السد داشته و به نظر می‌رسد بر این اساس مهره‌های خط هافبک و خط حمله خود را انتخاب خواهد کرد. سرخ‌ها در این بازی حیاتی به دنبال جبران شکست عجیب بازی رفت خواهند بود تا ضمن جبران آن نتیجه، به عنوان سرگروه راهی دور بعد شوند و از امتیازات سرگروهی بهره ببرند. با وجود نیاز سرخ‌ها به برد، هم برانکو و هم بازیکنان پرسپولیس به خوبی می‌دانند که السد تا چه حد خطرناک است و لذا طبیعی است که سرخ‌ها در دقایقی از بازی با چاشنی احتیاط بازی کنند.


روز به یاد ماندنی برای هوادران سرخ
در روزی که بار دیگر آزادی مملو از تماشاگر خواهد شد ژاوی و یارانش روز سختی مقابل انبوه هواداران پرسپولیسی خواهند داشت و سرمربی این تیم نیز به این نکته اذعان کرده است. عمده بازیکنان السد تجربه بازی مقابل انبوه هواداران را ندارند و می‌توان با استفاده از این ضعف قطری‌ها به السد ضربه زد. سرگروهی، شکست تیم قدرتمند قطری و گرفتن انتقام بازی رفت مقابل چشمان تماشاگران یک روز شاد آسیایی دیگر برای پرسپولیسی‌ها رقم خواهد زد و امیدواریم در پایان بازی امروز، هواداران سرخ با شادی از استادیوم خارج شود و پرسپولیسی‌ها با یک نتیجه عالی، آماده میزبانی از حریف خود در مرحله یک هشتم نهایی باشند.

 پدرام محمدزاده

پرسپولیس-السد

پیش بازی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی