مهدی تارتار: از کی‎روش گل نخوردن و از برانکو پرسینگ یاد گرفتم

مهدی تارتار: از کی‎روش گل نخوردن و از برانکو پرسینگ یاد گرفتم

پارس جنوبی جم در هفته سی و یکم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در خانه تیم گل گهر سیرجان به برتری یک بر صفر رسید.
به گزارشسایت پیروزی دیلی و به نقل از فوتبال بوشهر؛ مهدی تارتار به همراه پارس جنوبی جم حالا فقط سه گام کوتاه تا رسیدن تیمش از لیگ آزادگان به لیگ برتر فاصله دارد. این مربی جوان برای دقایقی با ما به صحبت پرداخت و پاسخگوی سوالات شد: 

*با کسب پیروزی مقابل گل گهر، یک گام دیگر به سمت صعود به لیگ برتر نزدیک شدید. چطور شد که تیم شما به یک مدعی صعود تغییر ماهیت داد؟
 باید بگویم لطف خداوند شامل حال ما شد. من دو هفته قبل از شروع مسابقات به این تیم آمدم و زمان کافی برای حضور پرقدرت در نقل و انتقالات وجود نداشت با این حال تلاش کردیم تا بهترین بازیکنان را جذب کنیم و خدا خواست بازیکنانی به جمع ما اضافه شوند که از کیفیت فنی بالایی برخوردار هستند. به لحاظ آماری، عملکرد بازیکنان تان عالی بوده است!

* بله و به همین خاطر باید از تک تک بازیکنانم تشکر کنم. از همه آنها ممنونم که با صبر و حوصله و شجاعت، لیگ را دنبال می کنند. 
حقیقت این است که اوایل فصل نمی توانستیم به خوبی امتیاز بگیریم و در هفته های 8، 9 و 10 متاسفانه سه شکست پیاپی داشتیم. بعد از همان بازی، بازیکنانم دور هم جمع شدند، تشکیل جلسه دادند و همدل شدند که دیگر هیچ باختی در کارنامه مان ثبت نشود. از آن به بعد 21 هفته بدون شکست حرکت کردیم و به بالای جدول رسیدیم. 

*می گفتند پیروزی های پارس جنوبی جم شانسی است. شما این موضوع را قبول دارید؟
اگر تعداد بردهای مان یکی، دو بازی بود، شاید می شد این موضوع را پذیرفت اما به لطف خدا توانستیم پیروزی های زیادی را به دست بیاوریم و این نشان می دهد راه مان را به خوبی طی کردیم. البته با وجود درخشش تا اینجای کار، نباید مغرور شویم و فکر کنیم که کار تمام شده است. ما نیاز داریم در سه هفته باقی مانده نیز با قدرت تمام بجنگیم تا به هدف اصلی مان برسیم. می توانیم با کسب 3 نتیجه خوب از 3 بازی باقی مانده به هدف مان برسیم و دل مردم استان بوشهر و شهرستان جم را شاد کنیم. 

*فکر می کنید چه تیم هایی بتوانند به لیگ برتر برسند؟ 
از نظر من سه تیم بالای جدول که کمی فاصله امتیازی شان با سایر تیم ها را افزایش داده اند، این شانس را دارند که سهمیه لیگ برتر بگیرند. از این جمع، دو تیم به لیگ برتر می رسند و همگی شانس مساوی دارند. 

*وجود تنها دو سهمیه صعود به لیگ برتر از میان این همه تیم خوب در لیگ یک شما را آزار نمی دهد؟ 
بله متاسفانه این هم ظلمی است که در این فصل مدیران فدراسیون در قبال تیم های لیگ یکی روا داشته اند اما چاره ای نداریم و هر طور شده باید با همین شرایط بسازیم.

* این هفته بازی حساسی با ملوان در پیش دارید. این دیدار را چطور ارزیابی می کنید؟ بله در بالای جدول، بازی بین ما برگزار می شود. کسب برد مقابل گل گهر، تیم ما را در رتبه دوم جدول نگه داشت و حالا نتیجه بازی با ملوان، سهمیه صعود یا ماندن ما در لیگ یک را مشخص می کند. ما گل گهر را در دو بازی رفت و برگشت شکست دادیم اما آنها تیم بسیار خوبی هستند و امکانات و ساختار بی نظیری دارند. ملوان هم شرایط بسیار خوبی دارد اما ما خود را محکوم به کسب پیروزی مقابل این تیم می دانیم. 

*در طول 31 بازی گذشته از لیگ یک، پارس جنوبی جم تنها 12 گل دریافت کرده است. چطور توانستید چنین خط دفاع مستحکمی بسازید؟ 
معمولا تیم هایی که هدایت شان را برعهده می گیرم، تیم هایی با ساختار دفاعی محکم هستند. ما هیچ مشکلی از نظر دفاع نداشتیم اما مشکل اصلی مان خط حمله بود. در ابتدای فصل نتوانستیم مهاجمان مدنظرمان را جذب کنیم و در نیم فصل هم، هیچ باشگاهی حاضر نمی شد به بازیکنانش اجازه جدایی بدهد و به این خاطر دست مان کوتاه ماند اما با این حال باید تشکر کنم از مهاجمانم امید سینک، احسان تائیدی، وحید غلامی، بهمئی و بابا محمدی که هفته به هفته برای مان گلزنی کردند و شرایط خوبی را ساختند. من به کار خودم اعتقاد دارم و در همان ابتدای فصل هم به مدیران باشگاه پارس جنوبی جم گفتم تیم من، بهترین خط دفاع ممکن را خواهد داشت. 

*انتظار مدیریت باشگاه پارس جنوبی جم از شما چه بود؟
 از آنجا که پارس در همین فصل و برای اولین بار به لیگ یک رسیده بود، مدیران باشگاه از من می خواستند که رتبه و جایگاه خوبی در جدول بسازم اما من به آنها و حتی بازیکنانم گفتم بعد از 8 سال کار کردن در لیگ برتر، نمی توانم فقط به کسب یک جایگاه خوب در جدول دلخوش شوم و من سهمیه می خواهم. حالا هم خدا را شکر که بر سر کسب سهمیه صعود با رقبا می جنگیم. باید از رضاییان که زحمات زیادی برای مان می کشد و همچنین آقای خطیب سرپرست تیم که زندگیش را برای پارس گذاشته، کمال تشکر را داشته باشم.

 *عملکرد بی نقص خط دفاعی شما، می تواند حاصل حضورتان در تمرینات تیم ملی و تماشای کار کارلوس کی روش باشد؟
 خوب شد به این نکته اشاره کردید. صد در صد همین طور است. جدا از کی روش، ما توانستیم با پرسپولیس هم در این فصل دو بازی تدارکاتی برگزار کنیم و من از برانکو ایوانکویچ که تیمش از ساختار دفاعی بسیار خوبی برخوردار است نیز، چیزهای زیادی یاد گرفتم. کی روش به ما یاد داد بیرون از خانه چطور بازی کنیم که گل نخوریم و برانکو نیز به ما آموخت طرز انجام بهترین مدل پرسینگ کدام است. این دو نفر از فوتبال روز اروپا آمده اند و امثال من باید از دانش و تجربه آنها بهره مند شویم.

 *شما در گذشته هافبک پرسپولیس بودید. این تیم در آستانه قهرمانی است. احساس خاصی در این مورد ندارید؟ 
من همیشه دوست دارم تیمی که زمانی برایش زحمت کشیده ام، قهرمان باشد. امروز هم از صمیم قلب بابت این اتفاق خوشحال هستم و به خاطر قهرمانی زودهنگام به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم. این تیم سال به سال بهتر شده و امسال هم توانست ثمره فعالیت مثبت کادرفنی اش را بگیرد. امیدوارم پس از قهرمانی پرسپولیس، من به عنوان یک مربی پرسپولیسی نیز به لیگ برتر برسم تا بتوانم با شادی بیشتری در کنار هواداران پرسپولیس به شادمانی بپردازم.

برانکو

تارتار

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی