سریال‌های جنجالی شفر/ این قسمت: ممانعت از سقوط!

سریال‌های جنجالی شفر/ این قسمت: ممانعت از سقوط!

اخیرا کنفرانس‌های سرمربی آلمانی آبی ها جنجالی و پرماجرا از آب در می‌‌آید!
◀️فرهاد مجیدی کیست؟

 اولین حضور شفر روی نیمکت استقلال با اولین اظهارنظر جنجالی او مصادف شد. آنجا که در کنفرانس خبری پس از تساوی مقابل فولاد، خبرنگاران جذب بهنام برزای را به توصیه فرهاد مجیدی مرتبط دانستند و پیرمرد آلمانی با لحن عجیبی پرسید فرهاد مجیدی کیست؟ الان کجاست؟ آلمان است یا یک کشور دیگر؟ درباره بازی صحبت کنید. هواداران استقلال این اظهارات بی‌پروا و نسنجیده را به حساب تازه‌وارد بودن و بی‌اطلاعی او گذاشتند، خصوصا از طرف کسی که به مجرد ورود به ایران اعلام کرد که از فوتبال ایران دایی، باقری، کریمی و مهدوی‌کیا را می‌شناسد. 

 ◀️اشاره مکرر به شش گل العین! 

هرچقدر هواداران استقلال تلاش می‌کنند باخت سنگین مقابل العین را به بوته فراموشی بسپارند، سرمربی‌شان مانع می‌شود. مرد آلمانی هر از گاهی با اشاره به دوشنبه‌ی سیاه می‌خواهد پیشرفت تیمش را به رخ بکشد و شاید نیش و کنایه‌ای به کادر فنی سابق بزند. غافل از آنکه با یادآوری کابوس ۹ خرداد کام آبی‌دوستان را تلخ می‌کند و مجددا مایه تصغیر و تمسخرشان را فراهم میکند. 

 ◀️ پرسپولیس بزن زیرش بازی می‌کرد 

برد در دربی سنتی انگار چنان سرمربی احساساتی آبی‌پوشان را از خود بیخود کرده بود که احترام به حریف را از یاد برد. آنهم مقابل برانکویی که احترام به حریفان پیش و پس از مسابقه برایش بصورت یک اصل لایتغیر درآمده است. دیگر همه می‌دانند برانکو قبل از هر دیدار با بر شمردن نکات مثبت حریف و بازیکنان کلیدی‌اش مسابقه را مهمترین بازی فصل قلمداد می‌کند و پس از مسابقه -چه برده و چه باخته باشد- بازی حریف را ستایش می‌کند. برانکو حتی چند بار در این فصل از روند صعودی استقلال تعریف کرد. با این اوصاف بنظر میرسد چنین مربی‌ای را با برچسب "بزن زیرش" خطاب کردن، شرم آور است.

 ◀️ اگر من نبودم استقلال سقوط می‌کرد 

حسن ختام اظهارات جنجالی و خبرساز شفر تا اینجا همین نشست خبری اخیر بوده است. آنجا که مدعی شد اگر من نبودم، استقلال به دسته پایین سقوط میکرد. صرفنظر از اینکه مربی موسپید با این جمله‌ی عجیب به فضای تمسخر و کرکری بین دو تیم پایتخت دامن زد، باید گفت این ادعا آنقدر بزرگ است که رد یا اثبات آن نیاز به بررسی بسیار دارد. اینکه تیمی را پس از فقط هشت بازی کاندیدای سقوط بدانیم، تا چه حد منطقی است؟ آیا امضای منصوریان روی این تیم نخورده است؟ آیا کادر فنی پیشین فقط در شکست‌ها سهیم هستند یا در موفقیت‌های امروز هم نقشی دارند؟ پروسه انتخاب بازیکنان و بستن این تیم بر عهده چه کسی بوده است؟ آیا تیم علی منصور در لیگ فصل قبل هم همین شرایط را تجربه نکرد و سرانجام خودش را یافت؟ آیا با خرید گرانقیمتی مانند تیام تیم منصوریان که کاوه را از کف داده بود به ساحل آرامش نمی‌رسید؟ اینها و هزاران سوال دیگر همگی از دل این پرسش مطرح می‌شوند که به واقع اگر شفر نبود، این تیم سقوط می‌کرد؟

**حسین غفوری

استقلال

شفر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی