سعد ناطق:نیروی‌هوایی به یک شرط رضایت‌نامه‌ام را می‌دهد/مهاجم‌مان را هم به تیم قطری ندادند

سعد ناطق:نیروی‌هوایی به یک شرط رضایت‌نامه‌ام را می‌دهد/مهاجم‌مان را هم به تیم قطری ندادند

مدافع عراقی مدنظر باشگاه پرسپولیس می گوید، تنها یک روز دیگر برای پرسپولیسی شدن زمان دارد.

به گزارش خبرنگار پیروزی دیلی، مدتی است نام «سعد ناطق» برای حضور در پرسپولیس بر سر زبان ها افتاده. نیاز به یک بازیکن در پست دفاع میانی و هافبک دفاعی برانکو را بر آن داشته تا با اعلام به باشگاه خواهان جذب بازیکن 22 ساله عراقی شود. تمام این پروسه در حالتی به قطعیت خواهد رسید که ظرف 48 ساعت آینده، باشگاه پرسپولیس موفق به جلب رضایت باشگاه نیروی هوایی عراق شود. در غیر این صورت حضور این بازیکن در پرسپولیس به فصل آینده موکول خواهد شد.
در پی خلاصه توضیحات ارائه شده خدمت شما خوانندگان عزیز روزنامه پیروزی و هواداران پرشور پرسپولیس، ماحصل گفتگوی ما با «قاتل نیمار» (لقب طارق سعد پس از بازی تیم ملی عراق و برزیل در المپیک 2016 ریو) با کمک یک دوست مشترک از نظرتان می‌گذرد.

 -مدتی است نام سعد ناطق برای حضور در پرسپولیس بر سر زبان ها افتاده است. می خواهیم نظر خودت را در این خصوص بدانیم؟
فوتبال ایران از جایگاه ویژه ای در آسیا برخوردار است. خیلی دوست دارم فوتبال ایران و حضور در تیم بزرگ پرسپولیس را تجربه کنم. می دانم پرسپولیس دو فصل پیش به عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا معرفی شد. زمانی هم که مدیر برنامه ایرانی ام برایم از ماجرای پیشنهاد پرسپولیس به ضرغام اسماعیل صحبت کرد، شناخت بیشتری از این تیم پیدا کردم. چون با ضرغام در تیم ملی امید عراق همبازی بودم، نسبت به دیگر بازیکنان عراقی که در ایران فوتبال بازی کرده اند، از او بیشتر اطلاعات گرفته ام.

-تو مدیر برنامه ایرانی داری؟! اما اینجا مطرح شد که فقط مدیر برنامه عراقی داری؟
بله، این موضوع به اطلاع خود من هم رسید. وقتی این صحبت مطرح شد، عکسی گرفتم و توسط مدیر برنامه ام برای باشگاه پرسپولیس ارسال کردم که تصویر قرارداد رسمی ام با مدیربرنامه ایرانی ام را در دست گرفته بودم.

-پس با فوتبال ما و پرسپولیس چندان بیگانه نیستی!
من با بشار رسن و ضرغام اسماعیل دوستی نزدیکی دارم. مدیر برنامه هایمان هم مشترک است. بشار شناخت خوبی از فوتبال ایران داشت. نظر خیلی مثبتی از حضور من در فوتبال ایران دارد. خودش هم در صفحه اینستاگرامش نشانم داد که خیلی مایل است به تیم های ایرانی بیاید.

-عنوان شده که عمده مشکل تو برای پیوستن به پرسپولیس، مبلغ بالایی است که باشگاه نیروی هوایی عراق برای صدور رضایت نامه ات خواسته است. صحت دارد؟
بحث این نیست. چون بازیکن ملی پوش نیروی هوایی محسوب می شوم، حالت متفاوتی با دیگر بازیکنان تیم مان را دارم. این عرفی است که فکر می کنم در همه جای دنیا وجود دارد. در پرسپولیس شما هم بین بازیکن ملی پوش و دیگر بازیکنان تفاوت هایی وجود دارد. الان هم سرمربی ما می گوید چون دفاع آخر مطمئن نتوانسته ایم جذب کنیم، نمی توانیم رضایت نامه تو را صادر کنیم.

-چقدر زمان تا پایان قراردادت با نیروی هوایی عراق باقی مانده است؟
چهار ماه دیگر می توانم به عنوان بازیکن آزاد برای آینده ام تصمیم گیری کنم. اما اگر بخواهم الان از تیم جدا بشوم، یک اینکه باشگاه نیروی هوایی باید رضایت بدهد و دوم هم یک روز بیشتر تا پایان مهلت نقل و انتقالات فوتبال عراق باقی نمانده است. الان مهم این نیست که من چه علاقه ای دارم. الان تا 4 ماه آینده اختیار تصمیم گیری با باشگاه نیروی هوایی عراق است.

-یعنی با این تفاسیر برای این فصل حضور تو در پرسپولیس برای این فصل منتفی است؟
نیروی هوایی تیم پرطرفداری در عراق است که مسوولان تیم به این خاطر هم نمی توانند راحت در مورد فروش ستاره هایشان تصمیم گیری کنند. تیم ما امسال در جام قهرمانان آسیا حضور می یابد. حتی حماد احمد که بهترین مهاجم ما است و امسال دومین بازیکن برتر آسیا شد را یک تیم قطری با رقم خیلی بالا می خواست که باشگاه به این درخواست وسوسه انگیز پاسخ منفی داد. این در حالی است که 4-3 ماه بیشتر ازقرارداد حماد احمد نمانده و این انتقال می توانست پول خیلی خوبی را به باشگاه ها تزریق کند اما چون حضوری موفق در آسیا برای باشگاه مهم است، تصمیم ندارند هیچ بازیکنی را به باشگاه دیگری انتقال بدهند. تیم ما امسال دوره قبل نیز قهرمان این بازی ها شد و حالا قصد تکرار این عنوان را دارد.

-از تقابل تو با نیمار در المپیک ریو خیلی صحبت شد. اینجا با مطرح شدن اسم تو برای حضور در پرسپولیس، رسانه های ایران لقب «قاتل نیمار» را به تو دادند!
مدیر برنامه ام از این لقب جالب برایم گفت. بعد از آن بازی نیمار در مصاحبه هایش از خط دفاعی مستحکم عراق به طور کلی صحبت کرد و به طور خاص از من اسم نبرد. برابر برزیل هم من و هم دفاع راست ما روی نیمار متمرکز بودیم. البته من بازیکن مستقیم مهار نیمار بودم و شاید به این خاطر کار من بیشتر به چشم آمد.

-هوادار ملامحمد و صلاح حسن، عراقی هایی بودند که در پرسپولیس سابقه بازی دارند. احتمالا با این دو یا آنهایی که سابقه حضور در فوتبال ایران دارند، مشورت کرده ای؟
خیر، با شخص خاصی صحبت نکرده ام. به جز نشاط اکرم با کسی صحبتی نداشتم. نشاط برای من از بزرگ بودن پرسپولیس صحبت کرد. هوار ملامحمد هم دوست نزدیک نشاط اکرم بوده است. حتی خود نشاط اکرم دو سال پیش خیلی به پرسپولیس نزدیک شد. زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس بود.

-هواداران پرسپولیس به پرونده انتقال تو به تیم محبوب شان واکنش مثبت نشان داده اند. آیا ارتباطی از سوی پرسپولیس به شکل مستقیم با تو صورت گرفته است؟
روزی که پیشنهاد پرسپولیس مطرح شد، من با باشگاه صحبت کردم. آنها گفتند اگر پولی که تا الان از باشگاه گرفته ام را برگردانم، رضایت نامه ام را صادر می کنند. شرط دیگرشان این بود که باشگاه بتواند یک دفاع آخر خوب در حد من جذب کند. پروسه انتقال من از چند ماه قبل کلید خورده بود. اما شنیدم در نیم فصل لیگ ایران برانکو ایوانکوویچ که سرمربی پرسپولیس است مجدد خواهان جذب من شد. گویا حدود 10 روز زمان برد تا درخواست رسمی باشگاه پرسپولیس برسد و بعد من این درخواست را به مسوولان باشگاه نیروی هوایی رساندم.

-یک جواب قطعی بده. کار پرسپولیسی شدن تو دقیقا کجا گره خورد؟
خب مدیر برنامه ما لبنان بود. دودل بودم که دنبال دفاع آخر باشد یا نباشد و این که پیشنهاد پرسپولیس رسمی است یا خیر. در نهایت نتوانستند دفاع آخر خوب جذب کنند. زمانی که درخواست رسمی باشگاه پرسپولیس رسید، باشگاه ما بیشتر به دنبال یک دفاع آخر جدید افتاد. باسم قاسم (سرمربی نیروی هوایی عراق) گفت در شرایطی که به بازی های آسیایی می رویم و نتوانستیم جایگزین مناسبی برای تو پیدا کنیم، صلاح نیست که رضایت نامه ات را بدهیم. مورد دیگر اینکه هواداران پرشور نیروی هوایی در عراق همان شرایطی را برای تیم دارند که هواداران پرسپولیس در ایران برای این تیم دارند. ورزشگاه ما در زمان بازی هایمان پر از تماشاگر می شود.

-پس با شخص برانکو هیچ صحبتی نداشته ای؟
خیر با آقای برانکو صحبت مستقیم نداشته ام. تنها از طریق مدیر برنامه ایرانی‌ام با باشگاه پرسپولیس در ارتباط هستم.

 - پستی در صفحه اینستاگرامت به زبان فارسی منتشر کردی. آیا با زبان ما آشنایی داری؟
خب ملت عراق و ایران تفاهم های فرهنگی و مذهبی بسیاری دارند. دوستان ایرانی خوبی دارم. آن مطلب را به کمک یکی از همین دوستان ایرانی ام تنظیم و منتشر کردم.

-اگر کار پیوستنت به پرسپولیس تا الان به سرانجام رسیده بود، می توانستی چند روز دیگر حضور در بزرگ‌ترین دربی ایران و آسیا را تجربه کنی!
بله؛ از طریق اطلاعاتی که دوست ایرانی‌ام به من داد، می‌دانم در روز دربی ورزشگاه آزادی تهران از ساعت‌ها پیش از شروع بازی پر از تماشاگر می شود. هواداران دو تیم تب و تاب زیادی به این بازی می دهند. الان هم مشکل خاصی برای بستن قرارداد با باشگاه پرسپولیس ندارم.


*صالح محمدرحیمی-خبرنگار

رضایتنامه

سعد ناطق-پرسپولیس

شرط

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی