سعید راد : دربی 6تایی ها روی دست مردم بودم/خوشتیپ ترین بازیگر ایران خودم هستم

سعید راد : دربی 6تایی ها روی دست مردم بودم/خوشتیپ ترین بازیگر ایران خودم هستم

بی گمان یکی از محبوب ترین چهره هنری تاریخ سینمای سعید راد است، هنرمندی با توانایی های استثنایی در سینما که چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن ؛ مردم ما هنر و شخصیت مثال زدنی اش را دوست دارند .

به گزارش پیروزی دیلی، سعید راد یک پرسپولیسی شیش آتیشه است !  وقتی با او در مورد فوتبال حرف می زنید  انگار با یک کارشناس حرفه ای طرف هستید ، بینش و درک عمیق از فوتبال ریشه در گذشته اش دارد می گوید سالها با تیم زندگی کرده حتی در دهه پنجاه  پا به پای اعضای تیم به تمرین پرداخته است . خلاصه ای از حرف های یکی از ستارگان هنر هفتم را از دست ندهید به این امید که مورد توجه شما قرار بگیرد .

-آقای راد  مدتی است کمتر کار می کنید دلیل خاصی دارد ؟

یک سریال مشغول هستیم که به زودی خواهید دید ، یکی ؛ دوتا کارمان هم فعلا توقیف شده باید ببینیم چه زمانی اجازه پخش می دهند . در مورد سوال شما هم باید بگویم من سعید راد هستم ، برای متن کیفیت کار خیلی اهمیت دارد با دقت و وسواس زیادی در مورد پیشنهاداتی که می رسد تصمیم می گیرم تا در یک اثر ماندگار کار کنم نه فیلمهای معمولی و بی محتوا .

-البته در سینمای کنونی فیلم پرمحتوا و با کیفیت کمتر ساخته می شود

این سینما را دوست ندارم به نظرم یک مقدار کوچک شده ترجیح می دهم یک فیلم مثل دوئل کار کنم یا همین کارهای که در دست پخش است ؛ موفقیت  شدن به کار کردن در فیلمهای بزرگ است  .

-یکی از ویژگی های بارز هنری شما ؟

خب من از قدیم تنها بازیگری بودم که اکتیو بازی می کردم یعنی زبان بدن .

-سعید راد یکی از هنرمندان شوخ و با انرژی در پشت صحنه بود هنوز هم این ویژگی در شما وجود دارد ؟

من بعد از 20 سال آمدم دوئل را بازی کردم به قدری پرجنب و جوش و باانرژی بودم درویش کارگردان فیلم گفت چقدر شوخ طبع و انرژی مثبت داری به او گفتم حالا کجاشو دیدی ! (خنده)

-این انرژی از کجا می آید ؟

از ورزش ؛ سالم زندگی کردن . سال هاست که ورزش می کنم ، جالب است بدانید که سومین نفری هستم که کارت باشگاه پرسپولیس را دارم ، آن زمان باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال نداشت فقط بولینگ بود ؛ عضو تیم بولینگ پرسپولیس بودم حتی یک دوره هم در مسابقاتی با شکست حریف آمریکایی قهرمان شدم . جدا از بولینگ من دوچرخه سواری هم می کنم ، فرصت شود به شمال می روم و در هوای پاک ساعتها دوچرخه سواری می کنم .

-حرف از ورزش شد مدتی است کمتر شما را در استادیوم ها می بینیم ؟

باور کنید به یک دلیل در معذوریت قرار دارم ، دلم برای برانکو تنگ شده دوست دارم باقری و پیروانی را در آغوش بگیرم اما به یک دلیل نمی توانم بیایم و به آنها سر بزنم . قبلا می رفتم در اردوها کنار بچه ها بودم اما الان نمی شود ( با اصرار دلیلش را می گوید اما قول می گیرد که ننویسیم)

*وقتی گفتم فاصله امتیاز 21 خواهد بود، خندیدند

من دو سال دو مصاحبه کوتاه داشتم بعد از پارس جنوبی یک خبرنگار به من گفت پرسپولیس قهرمان می شود گفتم اختلاف نیم فصل 10 و پایان فصل 21 امتیاز ، خبرنگار خندید ! به او گفتم شوخی نمی کنم حالا می بینید . این قدرت کمتر به چشم می آید به یک دلیل آن هم استقلالی ها در کورس قرار ندارند . درباره کاهش انگیزه ها هم باید بگویم فشار بازی ها زیاد است بازیکنان فوتبال اگر احساس امنیت کنند شور و هیجان را از دست می دهند. همه باید تا لحظه آخر منضبط باشند. در فوتبال ما بازیکن احساس حاشیه امنیت کند گذشته و آن تلاشی کرده که به این جایگاه رسیده است را فراموش می کند و احساساتی می شود که این غلط است .

-قبول دارید بازیکنان امروزی انگار آن ظرفیت و کنترل احساس را ندارند ؟

در سینما هم همین است ، یکسری جوانان می آیند می گویند ما با مردم عکس نمی گیریم ! وقتی ببینم به آنها نهیب می زنم می گویم آهای ! تواضع داشته باشید ، این مردم بودند که شما به اینجا رساندن . در فوتبال هم از بعضی رفتارها حیرت زده می شوم اگر گذشته شان را فراموش نکنند که چه تلاشی کردند و بعد با حاصل کار گروهی به عنوانی رسیدند ملکه ذهنشان قرار بدهند هیچ وقت احساساتی نمی شوند .

-برخی بعد از دربی خیلی برانکو و تیم را تحت فشار قرار دادن در این خصوص چه نظری دارید ؟

اجنتاب ناپذیر بود ؛ توقع شان به حق از تیم بالا رفته هیچ کسی هم دوست نداشت دربی بازنده شویم اما دربی رفت را که بردیم 16 امتیاز اختلاف در صدر قرار داشتیم در این شرایط سخت هوادار باید برای برانکو دست می زد و تشویقش می کرد . البته این هم تقصیر شما رسانه هاست ! مانور زیادی به این دربی داده بودید هرچند معتقدم بازی خوبی نبود .

-آقای راد ! این درست است که می گویند در دهه 50 بدنساز پرسپولیس شما بودید ؟

نه ، من در تپه های داودیه با بچه های تیم زیر نظر پروین و صالح با بازیکنانی مثل مایلی کهن ، دادکان ، پنجعلی و ... تمرین می کردیم .

خدا روح مرتضی احمدی عزیز را شاد کند. البته من بین تماشاگران تیفوسی ها بودم و بعد از بازی از روی دست تماشاگران پایین آمدم . یکی دربی 6 تایی ها یکی هم سالی که با گل سپهر حیدری قهرمان لیگ برتر شدیم یادش بخیر روز خیلی خوبی بود .

-هواداران با شعار خاصی تشویق تان می کردند ؟

قبل از انقلاب که به استادیوم می رفتم شعار می دانند سعید پرسپولیسی می دانیم خیلی مردی ...

-با دنیزلی هنوز هم ارتباط دارید ؟

زمان انصاری فرد در بازی آسیایی همراه تیم به کشورهی حوزه خلیج فارس رفتم دوستی زیادی هم با دنیزلی دارم ، او هم مثل برانکو هم اخلاقی و هم فنی فوق العاده است . دلم برایش تنگ شده .

-یک فوتبالیست می تواند هنرمند خوبی شود ؟

اگر به خنداندن تماشاگر باشد می تواند به نظرم  یک ورزشکار نمی تواند بازیگر خوبی باشد اما یک بازیگر می تواند نقش ورزشکار را بازی کند ؛ مثل یک فیلمم در آمریکا که نقش بوکسور حرفه ای را بازی کردم .

هفت سین های پلاستیکی!

الان که هفت سین ها هم آماده و پلاستکی شده (می‌خندند) البته هنوز هم سنت ها را حفظ می کنیم این خیلی باارزش است ، چه بخواهیم چه نخواهیم این سنت در اصالت ایرانی ها وجود دارد . ایرانی های آن سوی آبها هم این رسوم را به بهترین شکل ممکن به جا می آورند .در قدیم بیشتر و سنتی تر بود ما هم در قدیم آشی درست می کردیم سبزی پلو با ماهی می خوردیم یا چهارشنبه سوری آتش روشن می کردیم خبری از بمب و انفجار هم نبود !

-دوران کودکی قهرمان زندگی شما چه کسی بود ؟

خب آن دوران شخص خاصی مدنظرم نبود اما مردم عاشق کشتی گیران بودند؛ من هم همینطور . همه کشتی گیرهای آن سالها را می شناسم .

-در دوران نوجوانی چه سرگرمی داشتید ؟

دانشگاه می رفتم و ورزش می کردم بعد هم که جذب سینما شدم . سرگرمی خاصی نداشتم چون وقت نمی کردم .

-خوشتیپ ترین مرد سینمای ایران از نظر شما ؟

معیارهای خوشتیپی را ملاک قرار بدهیم، خودم را خوشتیپ ترین می دانم .

 

-چند اسم می گویم یک کله یا جمله برایشان بگویید؟

علی پروین ؟

سلطان .

کارلوس کیروش ؟

اظهارنظری ندارم .

برانکو ؟

پروفسور.

پرسپولیس؟

سرور باشگاه های ایران .

بهروز وثوقی ؟

از بازیگران شاخص ایران بودند .

ناصر ملک مطیعی ؟

بازیگری با ظرفیت های بزرگ که اتفاقا شب قبل هم باهم بودیم .

حق خوری تاریخی ؟

نظری در این مورد ندارم .

اتفاق ویژه تلخ ؟

هیچ کی بد نیاره .

-اتفاق ویژه خوب ؟

جشن قهرمانی پرسپولیس .

-جای چه کسانی خالی است ؟

همه رفتگان .

سر سفره هفت سین دوست داشتید کنار چه کسی بودید ؟

خواهرم که از دنیا رفت .

-حرف پایانی شما ؟

آرزو می کنم همه مردم سال خوب و خوشی را پیش رو داشته باشند همه شاد و خوب و خرم در آرامش زندگی کنند .

 

گفتگو از روزبه دلاور

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی