سلطانی‌فر: احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است

سلطانی‌فر: احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است

وزیر ورزش از احتمال حضور زنان در ورزشگاه ها خبر داد.

به گزارش پیروزی دیلی، مسعود سلطانی فر گفت: «خبرهای خوبی برای زنان دارم. شخصا به حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها خوشبین هستم. احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است.»

گزیده‌ای از این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم:

- خبرهای خوبی برای زنان دارم. شخصا به حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها خوشبین هستم. البته چنانچه همگرایی و ‏همفکری وجود ‏داشته باشد و تفاهم ایجاد شود. قطعا مراجع مختلف و کانون‌های تاثیرگذار دراین‌باره صاحب‌نظر هستند اما اگر ‏به ‏قول شما بخواهم شفاف جواب بدهم، باید بگویم بله، احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است.

- حقوق بانوان ورزشکار ما در حال استیفای مرحله‌ای در ورزش‌های مختلف است و این از رویکرد کل دولت و ‏به‌ خصوص شخص ‏دکتر روحانی نشأت می‌گیرد.‏

- توجه به ورزش زنان باور جدی ماست و در جامعه‌ای که ٥٠‌درصد ‏از آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، تصورمان بر این است که با ‏رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی می‌توانیم ‏هرگونه امکانات و زمینه را برای زنان فراهم کنیم.

- کیمیا علیزاده در زمانی که در بیمارستان بستری بود، به من قول داد با قدرت برای المپیک استارت بزند. من فکر ‏می‌کنم با توجه ‏به موفقیت‌هایی که علیزاده در عرصه بین‌المللی داشته و ظرفیت و سن و توانایی‌هایش ‏می‌تواند در دو المپیک دیگر حاضر باشد و ‏حتی روی سکو برود.

- ما بلافاصله بعد از قطعی‌ شدن صعود تیم‌ ملی فوتبال به جام‌ جهانی از فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم‌ ملی و ‏سازمان تیم‌های ملی این ‏رشته خواستیم تا نقشه راه را تا جام‌ جهانی مشخص کنند. برنامه‌ اولیه در این ‏خصوص مشخص شده و با توافقی که مسئولان ‏فدراسیون و کادر فنی داشته‌اند، ٨٥روز اردو در کنار چند ‏مسابقه تدارکاتی خوب پیش‌بینی شده است.

- در دوره آینده جام‌ جهانی انتظار ما این است که از گروه خود برای ‏اولین‌ بار بالا برویم. البته این مسأله به قرعه‌کشی مسابقات و ‏گروه‌بندی هم بستگی دارد.

- برداشت ما این ‏است که در جام‌ جهانی روسیه دیگر تیم‌ ملی فوتبال ایران نباید فقط شرکت‌کننده باشد. حالا انتظارات مردم هم ‏بیشتر ‏از گذشته است و به‌ هر حال شرایطی به وجود آمده که مردم تصور می‌کردند تیم‌ ملی با بازیکنان جوان، ‏لژیونرها و از همه مهم‌تر، ‏کادر مربیگری خوب خود به همراه مدیران فدراسیون باید به دور دوم جام‌ جهانی برود.

- حمایت و پشتیبانی کامل را از تیم‌ ملی فوتبال در راه جام‌ جهانی انجام می‌دهیم. با حساسیت ‏بر امور تیم‌ ملی نظارت می‌کنیم تا بتوانیم ‏هدفمان را محقق کنیم.

- وظیفه ما جلو بردن سیاست‌های کلی است و این‌ که نقش حاکمیتی و نظارتی را به بهترین ‏شکل جلو ببریم. در این شرایط نیازی ‏نیست در هر فدراسیون یک مهره داشته باشیم چون به روسای ‏فدراسیون اعتماد داریم.‏

- در قانون ٥ساله توسعه ششم نیز بندی مشخصا ‏آمده که باید در ‌سال اول مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی را با صداوسیما ‏روشن کنیم. مذاکرات خوبی هم ‏با آقای علی‌عسگری، ریاست سازمان صداوسیما داشتیم تا یک فرمول برد - برد را طراحی و اجرا ‏کنیم.

- متاسفانه پیگیری لازم توسط تعدادی از ‏روسای فدراسیون برای تأمین منابع مالی از بخش غیر دولتی‌ انجام نمی‌شود و بدون این‌ که ‏به سراغ بخش ‏خصوصی بروند و درآمدزایی کنند در زمینه جایگزینی تعهداتی می‌دهند که همین امر برای برخی ‏فدراسیون‌ها ‏معضل شده است.‏

- آیا برای دو ساعت معطلی تیم ملی کاراته در ایستگاه راه‌آهن امکان حضور در هتل وجود دارد؟ چرا هیچ‌کس به این ‏نمی‌پردازد که ‏فدراسیون جهانی محلی را برای اسکان تیم‌ ملی کاراته مشخص کرده بود که وضع مناسبی ‏نداشت و مسئولان با هزینه فدراسیون ‏برای این تیم هتل مجهز گرفتند؟ من در این‌ خصوص واقعا از رسانه‌ها گلایه دارم.

- متاسفانه در ورزش ما به ‏هیچ مسأله خوبی پرداخته نمی‌شود و فقط نکات منفی و اتفاقات عجیب به تصویر کشیده می‌شود که این ‏به ‏ضرر توسعه ملی است و کار حرفه‌ای نیست. اگر می‌خواهیم واقعیت‌ها را بیان کنیم، باید نقاط ضعف و قوت را با ‏هم ببینیم. ‏این‌ طور نباشد که ٩٩‌درصد اقدامات خوب را فراموش کنیم و فقط زشتی‌ها را به تصویر بکشیم.‏

- متاسفانه ما هنوز ساز و ‏کاری برای ورود بخش خصوصی به ورزش تعریف نکرده‌ایم و معافیت‌های جدی در این‌ خصوص وجود ‏دارد. بخش ‏خصوصی وقتی می‌خواهد به صورت جدی وارد صحنه شود، چون درآمدی ندارد، ناامید می‌شود.

- ما به گونه‌ای رفتار خواهیم ‏کرد که از ظرفیت‌های درآمدزایی استفاده کنیم تا استقلال و پرسپولیس علاوه بر تأمین هزینه‌های ‏جاری درآمد ‏بیشتری نیز داشته باشند.

- فکر می‌کنم مردمی که این‌طور حماسی با اعتقاد و باور ‏نسبت به کارهایی که در ٤‌سال گذشته انجام شده،‌ پای صندوق‌های رأی ‏آمدند و خواستار استمرار شرایط ‏کنونی شدند، حقشان است که مدیران‌شان با همه توان و ظرفیت کار کنند.

- من ٨ ماه قبل از همین مجلس رأی اعتماد گرفتم. اگر ان‌شاءالله از سوی رئیس‌جمهوری انتخاب و به مجلس ‏معرفی شدم، تلاش ‏می‌کنم رأی اعتماد بگیرم.‏

سلطانی فر

ورود زنان به ورزشگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی