سلطانی‌فر: از مهمترین اقداماتم برنامه‌ریزی برای موفقیت در جام جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک خواهد بود

سلطانی‌فر: از مهمترین اقداماتم برنامه‌ریزی برای موفقیت در جام جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک خواهد بود

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: برنامه‌ریزی برای حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در جام جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک از مهمترین اقدامات من در این دوره خواهد بود.

به گزارش پیروزی‌دیلی، مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم صبح امروز در صحن علنی مجلس برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه کرد.


وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران با حضور در انتخابات موجی از شور، نشاط، طراوت، امید و تدبیر را در تداوم گفتمان اعتدال و تدبیر ذیل فراگفتمان انقلاب اسلامی ایران ایجاد کردند.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: از کلیه نمایندگان که طی 10 روز گذشته در کمیسیونهای تخصصی و فراکسیون‌های مختلف نظرات کارشناسانه‌ای را به منظور حفظ منافع ملی و حل مشکلات جوانان ارائه کردند نیز تقدیر می‌کنم.


سلطانی‌فر یادآور شد: به عنوان فردی که دوران انقلاب مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشتم همواره به دنبال این بودم با تعاملات و مطالعات بنیادین به آسیبهای بخش جوانان بپردازم و با عالمان دینی، نخبگان فرهنگی و دانشگاهی، اصحاب درد و درک درباره زیست کریمانه و حیات طیبه جوانان گفت‌وگو کرده و نیازهای و اولویت‌‌ها این بخش را می‌شناسم.


وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در زمینه حضور جوانان و شناسایی استعداد آنها در کشور وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم همچنین به مسئله ورزش اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که ورزش را  به عنوان زبان گویای ملت  به جهان معرفی کنیم. معتقدیم ورزشکاران سفیران ابتکار و صیانت ملی کشور هستند و باید آنها را در این مسیر یاری کرد.


سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به نقشه راه حوزه و جوانان یادآور شد: شرط موفقیت برنامه جامع در این حوزه این است که مسئله جوانان به عنوان مسئله اصلی کشور تلقی شود و ورزش به عنوان موثرترین ساز و کار برای معرفی قابلیت و استعداد جوانان معرفی شود.


وی افزود: باید همه ظرفیت‌های کشور را در زمینه بکارگیری جوانان بسیج کرد تا از این طریق مسائل مبتلا‌ به این قشر که همان ازدواج، اشتغال و مسکن است را براساس الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت حل کرد.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم همچنین به احتمال تغییر ساختار وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: اگر تصمیم بر تداوم ساختار فعلی ورزش و جوانان باشد این مسیر ادامه می‌یابد و اگر تفکیک این سازمان به بخش ورزش و جوانان زیر نظر سازمان ملی جوانان قرار گرفت ما نیز بر این مسیر حرکت خواهیم کرد و به انجام ماموریتهای محوله بخش جوانان و ورزش خواهیم پرداخت.


سلطانی‌فر در ادامه به بنیادی‌ترین برنامه‌های خود در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: تلاش برای تبدیل مسئله جوانان به اولویت مسائل کشور، توانمندسازی شورای عالی جوانان و طرح مباحث بنیادین جوانان، تهیه لوایح برای رفع خلاءهای موجود، توانمندسازی نیروی انسانی با به کارگیری نهادهای مدنی و غیردولتی، استفاده از تجربه‌های جهانی در روند تحولات علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کشور و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی جوانان از مهمترین اولویت‌های بنده در این بخش است.


وی همچنین ادامه داد: تحکیم روحیه اعتماد به نفس در بین نسل جوان و بسترسازی برای تقویت آن، مدیریت اوقات فراغت جوانان با ارتقای و افزایش ظرفیت بخش ورزش، استفاده حداکثری از تکنولوژی‌های جدید برای اشتغال جوانان بخصوص در دو حوزه‌ی آی‌تی و آی‌سی‌تی، تداوم و شتاب‌بخشی به اقدامات دولت یازدهم در زمینه از جمله افزایش چند برابری سازمانهای مردم‌ نهاد از برنامه‌های ما در این بخش خواهد بود.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم تاکید کرد: در طول دولت یازدهم  واحدهای خانه‌های جوانان به حدود 46 واحد رسید و برنامه داریم آن را به 200 خانه برسانیم.


سلطانی‌فر ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی بنده در این زمینه جوانگرایی و کاهش سن مدیران در وزارت ورزش و جوانان است که برای آن اقداماتی را انجام خواهیم داد از جمله اینکه تعداد سازمانهای مردم‌نهاد را از 2 هزار به حدود 5 هزار برسانیم.


وی همچنین به برخی از برنامه‌های بخش ورزشی خود در وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این بخش منطبق و برگرفته از اسناد بالادستی و با نگاه به برنامه توسعه ششم است.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم ضمن ابراز خرسندی از تصویب اختصاص 27 دهم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش گفت: طی 4 سال اخیر و به‌ویژه 9 ماه گذشته و در دوران پسابرجام اقدامات خوبی در حوزه ورزش انجام شد و که میزبانی 75 مسابقه بین‌المللی از جمله آنها بود.


وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های خود در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: تقویت ورزش قهرمانی بخصوص در رشته‌های پایه و پرمدال، تقویت ورزش همگانی و عمومی، حضور زنان و بانوان در بخشهای مدیریتی ورزشی، برنامه‌ریزی برای جبران بی‌حرکتی بانوان و تلاش برای تقویت ورزش بانوان از جمله برنامه‌های بنده در این بخش است.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم در همین زمینه گفت: امیدوارم با لحاظ ملاحظات شرعی زمینه حضور زنان و بانوان را در سایر عرصه‌های ورزشی و مدیریت ورزشی فراهم کنیم.


سلطانی‌فر افزود: حفظ ورزشهای باستانی، توجه به ورزش مناطق محروم که مورد تاکید مقام معظم رهبری، افزایش خانه‌های ورزشی روستایی، توسعه ورزش و تقویت زیرساختهای ورزشی از دیگر برنامه‌های ما در حوزه ورزش است.


وی ادامه داد: در حال حاضر 4 هزار طرح نیمه تمام در حوزه ورزش وجود دارد که برای تکمیل آنها نیازمند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که می‌توانیم با استفاده از نهادهای غیردولتی و فضاهای بین‌المللی آنها را به اتمام رسانیم.


وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم افزود: برنامه‌ریزی برای حضور مقتدرانه تیم ملی فوتبال در بازیهای جام جهانی روسیه، برنامه‌ریزی برای حضور توانمند در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو ازمهمترین برنامه‌های در حال اقدام وزارت ورزش است و امیدواریم در المپیک بتوانیم در رشته‌های جدیدی به کسب مدال اقدام کنیم.


سلطانی‌فر در همین زمینه گفت: ستاد مربوطه در این زمینه از 6 ماه پیش فعال شده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.


وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از نمایندگان و رسانه‌ها اظهار داشت: انجام این برنامه‌ها و دستیابی به آنها به هماهنگی و همراهی همه دوستان و بزرگواران، نمایندگان، رسانه‌ها و اصحاب علم و ورزش نیاز دارد که امیدواریم با همراهی شما این امر تحقق یابد.

سلطانی فر

وزیر ورزش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی