سلطانی‌فر: تکلیف خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بعدا مشخص می‌شود

سلطانی‌فر: تکلیف خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بعدا مشخص می‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: خصوصی‌سازی در ورزش برای من یک راهبرد مهم است و تلاش می‌کنم با رفع موانع مدیریتی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی این اتفاق در ورزش ایران به سرعت رخ دهد.

به گزارش پیروزی‌دیلی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در دیدار با سیدمیراشرف پوری حسینی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کاهش تصدی گری دولت و کم شدن وابستگی تیم ها و باشگاهها به اقتصاد دولتی از جمله برنامه های من در دولت دوازدهم است.


وزیر ورزش و جوانان افزود: مفهوم خصوصی سازی در ورزش کشور هنوز به درستی جا نیفتاده است و اقتصاد ورزش با وجود پتانسیل بالا هنوز بخش بسیار کوچکی از کسب و کار در اقتصاد ایران را تشکیل می دهد که این موضوع دلایل مختلفی مانند رقابت غیرمستقیم دولت با بخش خصوصی، مقاومت مدیران نسبت به کاهش تصدی گری دولت به دلیل وابستگی شان به بخش دولتی، فقدان امنیت سرمایه گذاری و در نهایت ضعف تشکیلات و شاید قوانین لازم برای فعال تر شدن این بخش دارد.


سلطانی فر با شاره به مدل های موفق دنیا در موضوع واگذاری و خصوصی سازی در ورزش گفت: شرایط جهان امروز و گسترش بسیار سریع خدمات ورزشی، ضرورت اصلاح ساختارها و واگذاری بسیاری از اقدامات اجرایی به مردم در قالب بخش های خصوصی را به ما یادآوری می کند و تصور می کنم از اولین گام ها در این مسیر گسترش مفهوم و فرهنگ سازی درباره خصوصی سازی، اصلاح و تعدیل ساختارهای سازمانی دولتی است.


وزیر ورزش و جوانان گفت: فعالیت بنگاههای اقتصادی در هر مکان قطعا باعث افزایش تولید ناخالص ملی و سرمایه های ملی است و به نظرم با کمک سازمان های مسئول مانند خصوصی سازی می توانیم با اصلاح ساختار بخش‌های دولتی ورزش، تمرکز زدایی نظام اداری و کنترل بیشتر به تسریع روند خصوصی سازی کمک بیشتری کنیم.


سلطانی فر در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری، افزایش کیفیت خدمات و اشتغال زایی را بحث مهم دیگر خود در ورزش کشور خواند و گفت : دراصل، خصوصی سازی واگذاری مسؤولیت دولت در هرچه کارآمدتر کردن سرمایه ها با اتکا به مشارکت بخش خصوصی است و جلب مشارکت بیشتر مردم در فعالیتهای تولیدی و خدماتی است.


در این نشست رئیس سازمان خصوصی سازی درباره فرایند خصوصی سازی و واگذاری باشگاههای ورزشی و بویژه استقلال و پرسپولیس مواردی را مطرح کرد و مقرر شد در نشستهای بعدی برنامه های مشترک وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی در این مورد بررسی و اعلام شود.

سلطانی فر

وزیر ورزش

علیرضا هادیان :
۲۳ مهر ۹۶

از دلایل مختلفی که فرمودید لطفا این دلیل را وارونه کنید شاید بهتر نتیجه بگیرید جناب سلطانی فر گرامی : 

یعنی بجای جمله :

"مقاومت مدیران نسبت به کاهش تصدی گری دولت به دلیل وابستگی شان به بخش دولتی" 

بنظر این حقیر شایسته است از جمله زیر استفاده بفرمایید : 

"مقاومت دولت و ارکان تصمیم گیری کلان کشور با تصدی گری بخش خصوصی بر باشگاه ها به دلیل عدم توان چشم پوشی از منفعت و بهره برداری های سیاسی اجتماعی و مالی از باشگاه ها و ناشی از  تیم داری! 

بعنوان مثال بزرگترین دلیل ابرازی و مقاومتی صدا و سیما در عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی ، جیب به جیب شدن حق پخش از یک سازمان دولتی به سوی یک نهاد یا بنگاه تجاری وابسته به دولت است! که با خصوصی سازی باشگاه بزرگی چون پرسپولیس این عمده دلیل ، رنگ و وجاهت ظاهری خود را خواهد باخت و این منبع سرشار درآمد از شمول قوانین دست و پاگیر خارج شده به جیب باشگاه سرازیر خواهد شد. 

باور مقاومت مدیران باشگاه ها به بهانه وابستگی به دولت بالاخص در پرسپولیس در عین وجود و تأکید چندباره جنابعالی بر مصوبه منع دولت از کمک مالی به این باشگاه کمی سخت و جمع نقیضین است. اگر سخنان ما اشتباه است ، لطفا بفرمایید حضور پررنگ و رنگارنگ نمایندگان ادوار مختلف مجلس ها و وابستگان دولت ها و ارگانها و نهادها و سازمانهای دولتی و در مقاطعی دو یا چند شغله های وابسته به وزارت و غیره در بدنه باشگاه های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس در طول این همه سال چیست؟ 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی