سلطانی‌فر: حفظ سهمیه باشگاه‌های ایران در آسیا یک وظیفه ملی بود

سلطانی‌فر: حفظ سهمیه باشگاه‌های ایران در آسیا یک وظیفه ملی بود

وزیر ورزش و جوانان با رئیس و مسئولان بخش‌های مختلف فدراسیون فوتبال و مسئولان سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی دیدار کرد.

به گزارش پیروزی‌دیلی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان‌، مسعود سلطانی فر در نشست با رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران عامل و سرپرست سه باشگاه تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس گفت: کار بسیار بزرگی برای حفظ سهمیه های باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفت و حفظ این سه تیم یک وظیفه ملی نه تنها برای وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بلکه به عنوان یک موضوعی که با حیثیت و هویت فوتبال ملی و علائق میلیون‌ها هوادار این دو تیم سر و کار دارد ، مهم و حیاتی بود.


سلطانی‌فر با بیان اینکه قطعا هیچ فرد وطن پرستی از حذف سهمیه تیم های ایرانی در باشگاههای آسیا خوشحال نمی شود، اضافه کرد: البته این موضوع به این شکل نباید تفسیر شود و این باشگاه ها باید برای پاسخگویی به مطالبات احتمالی باقی مانده سال‌های گذشته هم پاسخگو باشند.


وی ادامه داد: مطابق گزارش‌هایی که در اختیار من قرار گرفته است تاکنون هر سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی توانسته اند اهتمام لازم را در تعیین بدهی و مذاکره با طلبکاران داشته باشند و به آنها تاکید کرده‌ام شفاف سازی و حل این مشکل بزرگ بر جای مانده از گذشته را به عنوان یک دستاورد مهم زمان مدیریت خود بدانید و موظف هستید در مورد ادعاهای دیگر در هر موضوعی مذاکره کنید تا حقی از کسی ضایع نشود.


وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : حل ریشه ای مشکل بدهی های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را به عنوان کارنامه موفق مدیریتی خود ، فدراسیون فوتبال و مدیران عامل این باشگاهها می‌دانم و انشاالله در آینده مورد قضاوت رسانه ها، مردم و هواداران پرشمار این باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.


سلطانی‌فر ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان و در واقع دولت، فدراسیون فوتبال و باشگاههای استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی و در حقیقت تمام دلسوزان کشور در هر پست و مقامی برای حفظ سهمیه‌های فوتبال کشور و حل اساسی موضوع بدهی ها منطبق با خواست کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار هم ایستادند و به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که دیگر این موضوع برای همیشه حل شده و جرائم و تعهدات ناعادلانه این دو باشگاه آبی و قرمز که متاسفانه از گذشته برجای مانده است به آیندگان واگذار نشود.


وزیر ورزش و جوانان با دفاع از عملکرد فدراسیون فوتبال و حفظ جایگاه ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفت: من به واقع از زحمات فدراسیون فوتبال و مجموعه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌گری فوتبال تشکر می کنم و خوشبختانه شفاف سازی صورت گرفته به خوبی قابل راستی آزمایی توسط مراجع نظارتی داخلی وخارجی است و وزارت ورزش و جوانان با تمام توان در کنار هواداران ورزش و فوتبال است و نباید نکته ای برای آنها مغفول باشد و من از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم تمامی پرونده ها در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا که هنوز منجر به صدور حکم محکومیت نگردیده با جدیت دنبال کنند و از این ناحیه ضرری متوجه ورزش و فوتبال کشور نشود.


سلطانی‌فر از مدیران عامل استقلال و تراکتور سازی و سرپرست پرسپولیس خواست مجموعه حقوقی فعالی را در باشگاه داشته باشند و به خصوص در بخش مالیات‌ها کوتاهی‌های گذشته در تنظیم اظهار نامه های مالیاتی و بدهای سنگین از این دست گریبان این تیم های را نگیرد و تمام مسائل شفاف برای اطلاع عموم و خصوصا رسانه‌ها در این مورد بازگو شود.


وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر جلب رضایت هواران فوتبال به عنوان سرمایه‌های ملی ورزش کشور گفت: تصور می‌کنم جمعیت هواداران سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی تقریبا سه چهارم کشور را در برگیرد و تلاش ما در وزارت ورزش و مهدی تاج در فدراسیون فوتبال و مدیران این باشگاه‌ها بایستی جلب رضایت و خشنودی آنها از نتایج و عملکرد تیم های محبوب‌شان باشد.


در این جلسه محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، تاج رئیس فدراسیون، نبی مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای، افتخاری مدیر عامل استقلال، آجرلو مدیر عامل تراکتورسازی و گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس حضور داشتنند.

سلطانی فر

لیگ قهرمانان آسیا

وزیر ورزش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی