سلطانی‌فر: واگذاری پرسپولیس و استقلال در دستور کار قرار دارد

سلطانی‌فر: واگذاری پرسپولیس و استقلال در دستور کار قرار دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: از قاعده کاهش تصدی‌گری دولتی در ورزش در خصوص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تبعیت می‌کنیم تا در همین دوره زمینه خصوصی شدن و واگذاری آنها فراهم شود.
به گزارش پیروزی دیلی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در دیدار با اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از حمایت‌ها، همراهی‌ها و پشتیبانی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور، بودجه سال 96 این وزارتخانه و رای اعتماد به کابینه دولت دوازدهم تقدیر کرد.

 وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در جریان کامل مشکلات ورزش و حوزه جوانان قرار دارد، تاکید کرد: ورزش کشور با مشکلات جدی مواجه است اما عزم وزارتخانه قطعاً حل مشکلات با توجه به استفاده بهینه از منابع موجود است. سلطانی‌فر فعال کردن بخش خصوصی، رونق اقتصاد ورزش و استفاده از منابع دیگر دستگاه‌ها در حوزه ورزش و امور جوانان را که مورد تاکید نمایندگان هم قرار دارد از جمله برنامه‌ها و رویکردهای این وزارتخانه عنوان کرد. وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که با تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات این وزارتخانه فصل جدیدی از فعالیت‌ها آغاز شود.

 وی تصریح کرد: در کنار امکانات و سخت افزاری‌های که از آن برخوردار هستیم در زمینه نرم افزاری با مشکل جدی مواجه هستیم که تصویب قانون اهداف ، وظایف و اختیارات می‌تواند برای حل این مهم ،قابل توجه باشد. 

 سلطانی‌فر با اشاره به عدم انتزاع حوزه جوانان از ورزش تاکید کرد: آنچه مسلم است فعلا ما مسول حوزه جوانان نیز هستیم که از اهمیت زیادی برخوردار است و تا آنجایی که می‌توانیم مشکلات جوانان را حل می‌کنیم. وزیر ورزش و جوانان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی را یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کمبود بودجه است، گفت: تمام تلاش خود را به منظور تحقق وعده‌هایی که داده‌ایم به کار خواهیم بست. 

 وی خصوصی شدن دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس راکه از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است، مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آنچه مسلم است به دنبال کاهش تصدی‌گری دولتی در عرصه ورزش هستیم و در مورد این دو باشگاه پر طرفدار نیز از این قاعده تبعیت می‌کنیم تا در همین دوره زمینه خصوصی شدن و واگذاری پرسپولیس و استقلال فراهم شود. 

 وزیر ورزش و جوانان گفت: برای تحقق خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بررسی های مقدماتی انجام و بزودی اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد. سلطانی‌فر عنوان قهرمانی تیم های ایرانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وقت آن رسیده است که بعد از 23 سال تیم‌های ایرانی به عنوان قهرمانی دست یابند. 

 وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری با اشاره به اعتباری که از 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده به ورزش و جوانان تعلق می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس دهم 55 درصد از این اعتبار را که مبلغی بالغ بر 756 میلیارد تومان است به استان‌ها اختصاص دادند که دستورالعمل آن هم از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد و تا این لحظه آنچه به هیئت‌های ورزشی استان ها اختصاص داده شده است دو برابر سال گذشته بوده و تا پایان سال نیز معادل همین مقداربه هیت های ورزشی استان‌ها پرداخت خواهیم کرد . 

 وی با بیان اینکه با توجه به این پرداخت‌های چند برابری به هیئت‌های استانی وضعیت آنها بسیار بهتر از گذشته شده است، تصریح کرد: با این شرایط انتظارات ما هم از آنها بیشتر شده، به‌طوریکه برای آنها در قالب استعدادیابی و توجه به ورزش مناطق مختلف روستایی همچنین ورزش بانوان و ورزش معلولین هم برنامه مشخص ارائه داده‌ایم. 

 وزیر ورزش و جوانان در پایان این دیدار بار دیگر از حمایت و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: امیدوارم بار سنگین ورزش کشور را با کمک هم برداریم. در این جلسه اعضای فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات ورزش و جوانان و همچنین پیشنهادات خود پرداختند. رسیدگی به امور پارالمپیکی های ساکن در شهرستانها، رسیدگی به وضعیت استقلال و پرسپولیس، بهبود شرایط سالنهای ورزشی روستایی از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده،پیگیری مصوبات سفرهای استانی، تعیین تکلیف حوزه جوانان و توجه بیشتر به امور بانوان و استفاده از ظرفیت این قشر در پست های مدیریتی از مهمترین مباحث مطروحه نمایندگان مردم بود که وزیر ورزش و جوانان به آنها پاسخ داد.

استقلال

سلطانی فر

واگذاری

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی