سوال از AFC؛ چرا چمنیان کاندید نشد؟

سوال از AFC؛ چرا چمنیان کاندید نشد؟

در فهرست بهترین مربیان سال 2016 کنفدراسیون فوتبال آسیا نام آنژه پوستکوگلو سرمربی تیم ملی استرالیا، ایشی ماساتادا سرمربی تیم کاشیما آنتلرز و تاکافومی هوری سرمربی اوراورا ردز ژاپن دیده می‌شود.

به گزارش پیروزی‌دیلی، اولی با استرالیا به سختی و به عنوان آخرین نماینده آسیا موفق به صعود به جام جهانی شد، دومی با تیم کاشیما صدرنشین جی‌لیگ است ولی حتی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم نرسید و فقط تاکافومی هوری بود که موفقیت بزرگی به دست آورد و اوراوا ردز را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.


به نظر می‌رسد AFC می‌توانست در این بخش انتخاب های بهتر و منطقی‌تری داشته باشد. در میان همین تیم‌های حاضر در مرحله انتخابی جام جهانی، کارلوس کی‌روش با ایران، خلیل هودزیچ با ژاپن و حتی ایمن الحکیم با سوریه نتایج بهتری گرفتند و عملکردی موفق‌تر داشتند. اما شاید کسی که بیشتر از این مربیان استحقاق حضور در این فهرست را داشت و توسط کارشناسان AFC نادیده گرفته شد عباس چمنیان است؛ سرمربی ایرانی و شایسته تیم ملی نوجوانان ایران که با تیمش حضوری تاریخی و فوق‌العاده در جام جهانی داشت. تیم او آنقدر خوب بود که شاید اصلا نیازی به اعلام دیگر کاندیداها هم نبود و می‌شد مستقیما نام او را به عنوان بهترین مربی سال AFC انتخاب کرد. اما مطابق معمول همیشه کنفدراسیون فوتبال آسیا شاهکاری جدید خلق کرد و این مربی خوب و شایسته را نادیده گرفت.  

afc

چمنیان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی