سید جلال، نسخه ایرانی دنی آلوس

سید جلال، نسخه ایرانی دنی آلوس

دنی آلوس با آخرین قهرمانی که در لباس پی‌اس‌جی کسب کرد، پرافتخارترین بازیکن دنیا شد!

به گزارش پیروزی دیلی، بدون شک بعد از پیروزی ۳-۰ پاری‌سن‌ژرمن مقابل موناکو در فینال جام اتحادیه فوتبال فرانسه، مهم‌تر از قهرمانی تیم پاریسی، رکوردی بود که توسط دنی آلوس مدافع برزیلی این تیم به ثبت رسید.

او بعد از بالا بردن جام قهرمانی این رقابت‌ها با ۳۶ جام کسب شده در دوران فوتبالی خودش به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ تبدیل شد! او رکوردی را شکست که پیش از خودش در اختیار کنی داگلیش و رایان گیگز بود. رکوردی که حتی بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ که صاحب توپ طلا شدند هم به آن نرسیدند. بدون شک مهم‌ترین دلیل در رسیدن آلوس به همچین رکوردی انتخاب تیم توسط اوست. کسی که تا به حال در پنج تیم باشگاهی بازی کرده و همیشه با تیم‌هایی که انتخاب کرده موفق به کسب جام شده. از ۵ جام با سویا، ۲ جام با یوونتوس، ۲ جام با پی‌اس‌جی و حتی ۲۳ جام با بارسلونا. آلوس به نوعی این میراث را از خودش به جا گذاشته که هر بازیکن برای رسیدن به چنین موفقیتی باید در انتخاب تیم هوشمند باشد.

نکته قابل‌توجه این است که در فوتبال خودمان هم برای چنین اتفاقی نمونه داخلی داریم. سیدجلال؛ کسی که با کسب ۵ قهرمانی لیگ برتر پرافتخارترین بازیکن فوتبال ایران است. کاپیتان تیم پرسپولیس هم در هر تیمی که بازی کرده قهرمان لیگ شده. ۳ بار با سپاهان، یک بار با سایپا و یک بار با پرسپولیس. ضمن اینکه اگر قهرمانی این فصل پرسپولیس هم قطعی و در کارنامه سیدجلال ثبت شود، او تعداد این قهرمانی‌ها را به ۶ می‌رساند تا نشان دهد در فوتبال ایران هم می‌شود خوب باشگاه انتخاب کرد!

دنی آلوس

سیدجلال حسینی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی