شایان مصلح: برانکو گفت باید خاک نیمکت بخوری!

شایان مصلح: برانکو گفت باید خاک نیمکت بخوری!

برای مدافعی که در طول یک فصل بنا به شرایط و شاید مصلحت تیمش بازی در چند پست غیر تخصصی را پشت سر بگذارد، ثبت آمار خوب و تاثیرگذاری مثبت می تواند در نهایت فصل خوبی را رقم بزند که البته مدافع خوش اخلاق سرخ ها در تلاش است در فصل بعدی شرایطش را در پرسپولیس بهتر از قبل کند. 

صحبت از شایان مصلح است، مدافع شاعر پیشه پرسپولیس که به زعم خیلی از صاحب نظران با وجود فرصت کم و محدودی که در فصل قبل توانست در ترکیب ارتش سرخ به دست آورد اما در نهایت عملکرد خوب و مثبتی را در پرسپولیس به دست آورد. در حالی که این روزها او درگیر امتحانات دانشگاه و کارهای مربوط به تحصیلش است، فرصتی دست داد تا گپ ویژه ای با او داشته باشیم. ماحصل گفتگوی ما با شایان در قالب مصاحبه زیر آمده است که خواندن آن را به شما پیشنهاد می کنیم:

- پس از یک فصل نسبتا طولانی و پرکار حتما این روزها تعطیلات خوبی داری؟

فعلا که من درگیر درس و دانشگاه و برنامه هی مربوط به کتابم هستم. البته در این مدت از تمرین هم غافل نیستم اما به قول شما با وجود فصل پرکاری که پشت سر گذاشتیم، الان فرصت خوبی برای تجدید قوا برای مان پیش آمده تا خستگی و فشار ناشی از فصل ویژه ای که داشتیم را از تن مان  خارج کنیم.

- البته این فصل برای تو فصل خوبی به لحاظ نتیجه ای بود؟

صد درصد. در سال اول در لیگ برتر هم قهرمان لیگ شدم و هم سوپر جام را گرفتیم. در فصل پیش در آسیا هم تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتیم و حالا هم توانستیم با عبور از سد الجزیره به جمع 8 تیم مرحله نهایی در آسیا برسیم. خدا را شکر که نتایج خوبی گرفتیم و ان شااله که در ادامه هم بهتر خواهیم بود. علاوه بر این ها ما توانستیم امسال قهرمانی زودتر موعد و چند هفته مانده به پایان فصل را رقم بزنیم که برای ما خیلی خوب و خوشایند بود.

- صحبت از بازی الجزیره شد. بهتر است از همین بازی شروع کنیم. دیداری که جان به لب شدیم تا بردیم!

به هرحال ما در بازی رفت می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم تا در بای برگشت در خانه کارمان راحت تر باشد اما متاسفانه نشد . قسمت این بود که در روزی که هواداران تا لحظه آخر دست از حمایت ما برنداشتند، جشن شیرینی را در استادیوم آزادی برگزار کنیم. دست سید جلال هم درد نکند که نتیجه تلاش همه را در دقیقه آخر با گلزنی تکمیل کرد.

- در این بازی هر چند زمان کمی در میدان بودی اما تاثیر مثبتی داشتی؟

خدا را شکر . البته وقتی تیمی گل می زند، نتیجه کار گروهی اش است و من هم خوشجالم که توانستم در این برد سهمی داشته باشند. همه بچه ها مرا خوب می شناسند و می دانند که خیلی آرام و بدون استرس هستم اما در این بازی استرس داشتم اما اهل ناامیدی نیستم. در این بازی هم با وجود شرایط سخت دلم روشن بود که در برابر هواداران مان شرمنده نخواهیم شد.

- تمام موفقیت های این فصل پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که مشکل بزرگی به نامه محرومیت از نقل و انتقالات از نیم فصل برای تیم به وجود آمد؟

متاسفانه این اتفاق، اتفاق بدی بود و شاید اگر تیمی جز پرسپولیس با سرمربی غیر از برانکو با آن مواجه می شد، شرایط بدی برای ما رقم می خورد اما خدا را شکر ما ثبات خوبی که داشتیم و بضاعتی که در تیم وجود داشت، توانستیم با وجود این مساله بغرنج بهترین نتایج را رقم بزنیم.

- در این میان برخی کمبودها هم وجود داشت!

خوب طبیعی است . در بعضی از بازی ها دست کادر فنی بسته بود. شما ببینید حسین ماهینی در این فصل در 2 بازی متوالی در یک پست بازی نکرد و عملا در تمام بازی ها در پست غیر تخصصی بازی کرد که این مساله به نظر من به نوعی از خودگذشتگی و فداکاری بود. خود من با وجود این که در مجموع در طول فصل فقط دفاع و هافبک راست و دروازه بان نبودم. به هر حال جدا از شرایط تیم وظیفه ما بود که با توجه به نیاز و شرایط تیم در خدمت تیم باشیم  و خوشحالم که در این آزمون موفق عمل کردیم.

- حالا هدف گذاری بعدی تان چیست؟

مسلما موفقیت در آسیا با قهرمانی و هت تریک در قهرمانی در لیگ برتر. هر 2 هدف ما مستلزم تلاش و سعی زیاد است اما غیر ممکن و دور از دسترس نیست. با جو خوب و رفاقتی که در تیم هست و در سایه حضور مدیران و کادرفنی مجرب همه دست به دست هم می دهیم تا به این 2 هدف مهمی که داریم برسیم.

- در حال حاضر خیلی ها نگران تداوم محرومیت پرسپولیس در نقل و انتقالات هستند. در این مورد صحبتی نداری؟

خدا کند که این مساله ختم به خیر شود و پنجره نقل و انتقالات باز شود. به هرحال این روزها خبرهای خوبی شنیده ایم که امیدواریم صحت داشته باشد.

- و اگر خدای ناکرده این مساله رنگ واقعیت به خود نگیرد؟

در حال حاضر تعدادی از بچه ها بازیکن آزاد هستند و این اختیار را دارند که برای آینده خود تصمیم بگیرند.اینجا بحث حرفه ای فوتبال هم مطرح است. صحبت من با همه به خصوص هواداران خوب پرسپولیس این است که به کسی شرایط اش را  در این دید که جدا شوند، انگ بی وفایی نزنند. شما ببینید بازیکنی مثل صادق محرمی در این فصل برای ما خیلی زحمت کشید و فوق العاده کار کرد، حالا حقش بود مسیر پیشرفت بیشترش را در اروپا دنبال کند. به هر صورت هر بازیکنی این حق را دارد که صلاح و اولویت خود ش را هم در نظر بگیرد. ان شااله که با بازشدن پنجره نقل و انتقالات اگر کسی هم جداشد، جایگزین پیدا کند و هواداران به تصمیم جدا شده ها احترام بگذارند.

- شنیده ایم چند تیم از جمله پیکان برایت پیغام و پسغام فرستاده اند؟

فعلا اسمی از تیمی نمی برم. من با پرسپولیس قرارداد دارم و دوست دارم که در این تیم بمانم. اتفاقا چند روز پیش با آقای گرشاسبی در این مورد صحبتی داشتم. ایشان گفتند فعلا صبر کنم تا نتیجه حکم پرسپولیس برای نقل و انتقالات مشخص شود، بعد از آن قرار است در مورد متمم قراردادم با ایشان جلسه ای داشته باشم. باید ببینم خدا جه می خواهد.

- روز چهارشنبه مشخص شد که پرسپولیس در مرحله بعدی لیگ قهرمانان برابر الدوحیل قرار  می گیرد. در این مورد چه نظری داری؟

این چند روزه اظهارنظرهای زیادی در مورد این حریف شنیده ام. من هم قبول دارم که این تیم ، تیم خوب و قدری است اما مثل تمام تیم ها نمی تواند تیمی غیرقابل شکست باشد. فوتبال ورزشی است که هر نتیجه ای ممکن است در آن رقم بخورد. اگر این تیم ماه هاست شکست نخورده دلیل ندارد که این روند را برابر ما هم حفظ کند. گو این که ما در فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا توانسته ایم این تیم را ببریم. ضمن این که ما در این دیدار این شانس و امتیاز را داریم که در بازی برگشت از حمایت هواداران جشن صعود به دور بعدی را برگزار کنیم.

- پس از این قرعه استقبال می کنی؟

من شخصا دوست داشتم که السد حریف ما می شد اما الان زیاد فرقی نمی کند. السد یا الدحیل ندارد. هدف ما برد در مجموع بازی رفت و برگشت است که ان شا اله این اتفاق رخ می دهد.

 

 

نعمتی به نام سید جلال!

خط خوردن سید جلال برای همه ما شوکه کننده بود. حتی بدبین ترین فرد هم نمی توانست پیش بینی که در روز آخر قلم قرمز روی نام بازیکن بزرگی مثل آقا سید کشیده شود. فقط بحث تیم ملی نیست. حضور بازکنی با توان فنی و تجربه ای و اخلاقی سید جلال برای هر تیمی یک نعمت است که متاسفانه حالا تیم ملی از این نعمت محروم است! هنوز هم باورم نمی شود که کیروش او را خط زده باشد!

سفیر فرهنگی پرسپولیسم!

خوشبختانه استقبال خوبی از کتاب شعرم که نتیجه 7- 8 سال تلاشم است، شده است و این مساله مرا خیلی خوشحال کرده است. کتابم در حال حاضر به چاپ پنجم رسیده که بابت این موضوع خیلی خوشحال هستم. در این مدت دعوت های زیادی برای مراسم مربوط به کتابم از شهرهای مختلف داشته ام که این مساله خیلی برایم خوب و خوشحال کننده است! به قول بچه های تیم شده ام سفیر فرهنگی برای پرسپولیس!

 

برای سپیدرود خوشحالم

سپیدرود تیمی است که من به آن تعلق خاطر قلبی دارم و موفقیتش در اولین فصل حضورش در لیگ برتر برایم خوشحال کننده بود. شاید خیلی ها در ابتدای فصل فکر می کردند که این تیم شانسی برای حفظ سهیمه اش در لیگ برتر ندارد اما عملکرد خوب تیم و حمایت های هواداران پرشور و پرمحبت این تیم، باعث شد که در سپیدرود در فصلی که گذشت نتایج خوبی بگیرد و امیدوارم در فصل بعد نیز این مساله تداوم داشته باشد.

 

 

لحظه ای تردید نکردم                                                                                                                                                                                  واقعیتش را بخواهید خیلی ها به من می گفتند شاید اگر به تیم دیگری می رفتی شاید بیشتر فرصت بازی پیدا می کردی و بیشتر دیده می شدی اما من در طول فصل حتی یک بار هم تردید به خودم راه ندادم و به قول معروف از انتخابم پشیمان نشدم. اول فصل برانکو رحف خوبی به من زد و گفت باید حاک نیمکت بخوری تا بتوانی موفق شوی. همین مساله مرا مصمم کرد تا تلاشم را بیشتر کنم تا حقم را بگیرم و بتوانم خودم و توانایی ام را ثابت کنم و فکر می کنم به نسبت بازی و فرصتی که به من رسید، موفق بوده ام و از عملکرد خودم رضایت دارم.

 

خبرنگار: سمیه قدیری


برانکو

شایان مصلح

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی