شجاعی:من یک استقلالی دل شکسته ام/برانکو را خیلی قبول دارم

شجاعی:من یک استقلالی دل شکسته ام/برانکو را خیلی قبول دارم

فریده شجاعی معتقد است برانکو در فوتبال باشگاهی ما تحول خوبی ایجاد کرده  و دعوای او و  کی روش می تواند تبعاتی برای فوتبال ما داشته باشد.

به گزارش پیروزی دیلی،این روزها در فدراسیون بسکتبال مشغول سامان دادن به رشته‌ای است که به تازگی بانوان مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی را دریافت کرده‌اند، او در زمان نایب‌رئیسی در فدراسیون فوتبال هم همه تلاشش را کرد که فوتبال و فوتسال بانوان را در مسیری قرار دهد که راه خود را پیدا کرده و حرکت و پیشرفتی مستمر داشته باشند.

دکترفریده شجاعی از ورزش است؛ عمر خود را در این عرصه گذرانده، می‌توانست تنها عنوان «همسر منصور پورحیدری» را یدک بکشد، اما هم خودش قهرمان بسکتبال بوده و هم در کار مدیریتی با فدراسیون فوتبال و حالا هم با فدراسیون بسکتبال همکاری دارد. با او می‌شود از خیلی چیزها حرف زد.


گفت‌وگوی روزنامه پیروزی با نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال را در زیر می‌خوانید:


- با توجه به اینکه با اعزام تیم بسکتبال سه نفره بانوان به بازی‌های آسیایی موافقت شده، امیدی می‌شود به مدال‌آوری این تیم داشت؟


نه، ما امید مدال نداریم چون تیم محک نخورده.


- این چندمین مسابقه‌ بین‌المللی است که این تیم خواهد داشت؟


سومین. ما کاپ آسیا و جهانی را پشت سر گذاشتیم اما این برای اولین بار است که تیم زیر 23 سال ما راهی مسابقه می‌شود. قانون بازی‌های آسیایی این را می‌گوید که در رشته بسکتبال سن آزاد نیست و زیر 23 ساله‌ها فقط می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند، ضمن اینکه در بین دو تیم بزرگسالان و زیر 23 ساله‌ها، ما فقط یک بازیکن مشترک داریم.


- پس با این حساب تیم برای کسب تجربه به اندونزی می‌رود.


بله، می‌دانید که کمیته ملی المپیک در اعزام تیم‌ها دو هدف را دنبال می‌کند، یکی توسعه و یکی هم مدال. در مورد ما بحث توسعه و پیشرفت بسکتبال سه نفره بانوان مطرح است.


- تیم بسکتبال 5 نفره چه برنامه‌ای در پیش دارند؟


در رده بزرگسالان امسال اعزامی نداریم ولی برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که اردوها و تمرینات برگزار شود اما در رده جوانان آبان‌ماه به آسیایی خواهیم رفت.


- در این مدت خیلی پیگیر طلب‌های مرحوم پورحیدری از باشگاه استقلال بودید، کار به نتیجه رسید؟


نه، هنوز که نه و همچنان کم‌لطفی‌شان ادامه دارد. حتی جواب ما را هم نمی‌دهند چه برسد به اینکه بخواهند پول بدهند.


- قصد شکایت ندارید؟


به خاطر حرمت منصورخان نه. پورحیدری از آنها 400-500 میلیون طلب دارد،‌ ما می‌گوییم لااقل نصفش را بدهید، ولی می‌گویند مشکلاتی سد راه هست. آنها گفته‌اند منصور چون هم عضو هیات مدیره بوده و هم سرپرست تیم، این از نظر بازرسی کل کشور قانونی نیست، ما هم می‌گوییم هر جا عضو بوده،‌ اما حقوق نگرفته، بالاخره باید از یک‌جا حقوق بگیرد.


- خب این خیلی ناراحت‌کننده هست.


بله واقعا ناراحت‌کننده است و من ناراحتم از اینکه او اینقدر حرص خورد و عمرش را در این باشگاه گذاشت. منصور هر چه داشت برای استقلال خرج کرد اما حالا حتی بابت هزینه‌هایی که کردیم نمی‌توانیم پول‌مان را از باشگاه بگیریم.


 


* اگر منصور10 قراردادش را ببخشید اما ما دوست نداریم به استقلال کمک کنیم


ما پول همین دو قرارداد آخرش را می‌خواهیم، منصور 10 تا قراردادش را هم به باشگاه بخشید، ما با آن کاری نداریم چون آن تصمیم را در زمان حیاتش گرفته بود و دوست داشت که به استقلال کمک کند، اما ما دوست نداریم به استقلال کمک کنیم، برای کسانی که ادعا دارند حرمت پیشکسوت را نگه می‌دارند، این خیلی بد است.


 


- دل‌تان از باشگاه بدجور شکسته!


بله،‌ من یک استقلالی دل‌شکسته هستم. به هرحال من از بچگی این تیم را دوست داشتم، منصور هم عاشق این تیم بود.


- وضعیت استقلال را در فصل جدید لیگ برتر چطور می‌بینید؟


واقعا نمی‌دانم،‌ خبر ندارم چه کرده‌اند.


- می‌دانید که مرحوم منصور پورحیدری یکی از استقلالی‌هایی هستند که همه دوست‌شان دارند، حتی پرسپولیسی‌ها.


انصافا پرسپولیسی‌ها همیشه به ما خیلی لطف داشته‌اند. از بین پیشکسوتان این باشگاه خیلی‌ها هیچ‌وقت ما را تنها نگذاشتند مثل کاشانی یا علی پروین. هواداران پرسپولیس هم همین‌طور. منصور هم از آن استقلالی‌هایی نبود که دوست داشته باشد تیم رقیب هیچ‌وقت نتیجه نگیرد و آخر باشد، او همیشه می‌گفت بعد از استقلال،‌ دوست دارد پرسپولیس خوب باشد و بهترین نتایج را بگیرد،‌ چون اعتقادش این بود که قهرمانی ما زمانی مزه دارد که پرسپولیس هم قوی باشد.


- در جریان دعوای اخیر کیروش با برانکو هستید؟

من خیلی نمی‌دانم بحث‌ سر چه چیزی است، ضمن اینکه بیرون گود نشسته‌ام اما هر دو نفر مربیان بزرگی هستند. کیروش بعد از سال‌ها تیم ملی باشخصیتی برای ما ساخته و نباید از حق گذشت، درست است که پول خوبی هم می‌گیرد اما زحمت کشیده، در مقابل برانکو هم از جمله مربیانی ست که در فوتبال ما تحول ایجاد کرده، حالا اگر بین این دو نفر مشکلی پیش می‌آید فدراسیون فوتبال باید تعامل را بین آنها ایجاد کند. این خوب نیست که مربی ملی و مربی باشگاهی مقابل هم قرار بگیرند و قطعا به فوتبال ما ضربه می‌زند و حتما تبعاتی خواهد داشت.


- البته فدراسیون هم موضعی که انتظار می‌رفت را در این خصوص نداشت.


واقعا حیف است، پرسپولیس هم به این شکل ضرر می‌کند. من خیلی برانکو را قبول دارم، همینطور شفر را. اینها مربیان خارجی خوبی هستند که می‌توانند در فوتبال باشگاهی ما تحول ایجاد کنند تا درنهایت فوتبال ملی‌مان از آن بهره ببرد.


- تیمی که امسال به زمین می‌رود، تیمی است که شفر بسته و صفر تا صد کار در دست اوست. فکر می‌کنید می‌تواند نتیجه دلخواهش را بگیرد؟


به هرحال من استقلالی هستم و دوست دارم این تیم نتایج خوبی بگیرد، اما باید صبر کرد و دید در فصل جدید لیگ برتر چه اتفاقی می‌افتد و کدام تیم می‌تواند بهتر از بقیه امتیاز جمع کند.


گفتگو از مرضیه دارابی

علی :
۱۶ تیر ۹۷
سلام امیداوارم پرسپولیسامسال نتیجه بگیره چون امسال خیلی از بازیکنان رو از دست دادیم که خیلی بده 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی