شماره 90 پرسپولیس بر تن مهاجم نیجریه ای/منشا، متخصص دبل

شماره 90 پرسپولیس بر تن مهاجم نیجریه ای/منشا، متخصص دبل

گاوین منشا مهاجم نیجریه ای فصل گذشته تیم پیکان با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست.


 اختصاصی پیروزی دیلی،این مهاجم 28 ساله  که سابقه حضور در تیم موستا مالت را دارد، در میانه های لیگ با قراردادی یکساله به تیم فوتبال پیکان پیوست و در فصلی که گذشت ستاره مسابقات بود. منشا در 27 بازی 15 گل به ثمر رساند تا سومین مهاجم برتر لیگ شانزدهم لقب بگیرد.منشا دو بار به همبازیانش پاس گل داد، 2 بار از داوران کارت زرد گرفت و یکبار هم از زمین اخراج شد. این مهاجم گلزن  تاثیرگذارترین بازیکن پیکان در لیگ شانزدهم بود و می توان گفت نتایج خوب پیکان در این فصل تا حدود بسیار زیادی حاصل درخشش و گلزنی این بازیکن بود.

 گلزنی در خانه حریفان
منشا گلزنی را با پیراهن پیکان از هفته هفتم مقابل استقلال خوزستان آغاز کرد و در جریان پیروزی سه بر یک پیکانی ها در اهواز 2 بار در دقایق 75 و 80 برای تیمش گلزنی کرد. او یک هفته بعد  در مقابل دیگر نماینده فوتبال خوزستان گلزنی کرد و اینبار دروازه نفت آیادان را گشود. ماشین سازی تبریز دومین تیمی بود که منشا مقابل آن دبل کرد. در جریان پیروزی 4 بریک پیکان در مقابل ماشین سازی، منشا دو از 4 گل تیمش را به ثمر رساند.منشا گلزنی هایش را در نیم فصل نخست با گلزنی مقابل پیکان به پایان برد. او در هفته چهاردهم با گل 3 امتیازی اش موجب برتری پیکانی ها مقابل سایپا شد.

حمله به آقای گلی با هت تریک های متوالی
منشا چند بازی ابتدایی نیم فصل دوم را هم بدون گلزنی آغاز کرد و به یکباره موتور گلزنی این مهاجم زهردار بعد از 5 هفته  روشن شد و او با دبل های خود مقابل حریفان در یک قدمی آقای گلی مسابقات قرار گرفت. منشا در هفته بیستم مقابل سپاهان دوبار در دقایق 45 و 55 برای تیمش گلزنی کرد و دو هفته بعد بار دیگر مقابل استقلال خوزستان هت تریک و با گلی که در نودمین دقیقه وارد دروازه آبی های خوزستانی کرد موجب پیروزی تیمش شد. او همچون بازی رفت بار دیگر مقابل ماشین سازی ستاره تیمش بود و به تنهایی دو گل از 3 گل تیمش را به ثمر رساند.سیاه جامگان مشهد ششمین تیمی بود که این مهاجم نیجریه ای مقابل آن دبل کرد. منشا در جریان پیروزی دو بر یک پیکان مقابل سیاه جامگان با دو که گلی به ثمر رساند موجب پیروزی تیمش شد. او در بازی برابر سایپا پانزدهمین گل فصلش را به ثمر رساند و با کارت زردی که در این بازی دریافت کرد، دیدار هفته آخر تیمش را از دست داد تا شانس رقابت برای کسب آقای گلی را از دست دهد.

رد پیشنهادات و پیوستن به پرسپولیس
گاوین منشا با درخششی که در لیگ شانزدهم داشت مورد توجه بسیاری از تیمها قرار گرفت. این بازیکن حتی نیم فصل نخست هم از پرسپولیس پیشنهاد داشت که با مخالفت سرمربی و مدیران پیکان این انتقال انجام نگرفت. در این مدت مدیران پرسپولیس بی سرو صدا مذاکرات خود را با این مهاجم پیگیری کردند و به محض اتمام مسابقات با این قرارداد بستند.بسیاری از تیمها سعی داشتند که این بازیکن را با پول بیشتر وسوسه کرده و از حضور در پرسپولیس منصرف اما او در نهایت با قرارداد دو ساله به پرسپولیس پیوست.

 چارچوب شناس و گلزن
بدون تردید منشا بهترین بازیکن خارجی لیگ شانزدهم بود. این مهاجم سرعتی، باهوش و خوش تکنیک که راه گلزنی به حریفان را به خوبی بلد است همان مهاجمی که برانکو مدتها به دنبال آن بود. بازیکنی که قدر فرصتها را به خوبی می دادند و دقت ضربات در چارچوبش بسیار خوب است.و این برای پرسپولیسی که در هر بازی فرصت های زیادی را برای گلزنی از دست می دهد و مدتهاست با این معضل دست به گریبان است، اتفاق مثبتی است. علیرغم همه موقعیت های بی شماری که مهاجمان پرسپولیس در دو فصل اخیر از دست داده اند، اما این تیم برای دومین فصل متوالی صاحب بهترین خط حمله و عنوان آقای گلی مسابقات شد و حال با اضافه شدن مهاجم زهردار و گلزنی همچون منشا به خط حمله پرسپولیس باید منتظر ادامه درخشش این تیم بود.  
قطعا فصل آینده تیمی توان مقابله با خط حمله پرقدرت پرسپولیس و مهاجمان آماده این تیم را نخواهد داشت و زوج طارمی و منشا بلای جان مدافعان حریف خواهند بود. رقبیان فصل گذشته اینبار در کنار هم قرار خواهند گرفت و باید دید کدامیک قدر پاس های هافبکهای خلاق پرسپولیس را بیشتر خواهند دانست و گل های بیشتری خواهند زد. شاید هم در فصل آینده پرسپولیس دو آقای گل داشته باشد. 


شیوا دورانگر
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی