شهرام سبزی در گفتگو با پیروزی:10 سال وعده و وعید شنیدم مثل هانی

شهرام سبزی در گفتگو با پیروزی:10 سال وعده و وعید شنیدم مثل هانی

شهرام سبزی فرزند مجید سبزی در آستانه سالگرد درگذشت پدرش پاسخگوی سوالات روزنامه پیروزی بود.

 

 اختصاصی پیروزی دیلی؛ سبزی ابتدا درباره حضورش در کادر فنی تیم نونهالان پرسپولیس گفت: جا دارد از توجه مصطفی قنبرپور و ایرج پازوکی به تیم های پایه و فرصتی که در اختیار من قرار دادند تشکر کنم. شرایط تیم های به نسبت تیم های پایه خیلی بهتر شده است. تیم نونهالان پرسپولیس آخرین تیمی بود که فهرست آن بسته شد و تا آخرین لحظات مشخص نبود که بتواند در مسابقات شرکت داشته باشد. متاسفانه فصل گذشته نونهالان پرسپولیس به دسته پایین تر سقوط کرد و با تست گرفتن 700-800 بازیکن تهرانی و شهرستانی که از شهرهای کرج، مراغه ، ساری، شوشتر و ...به همت آقای قنبرپور شناسایی شدند تیم های پایه بسته شد . همه تلاش ما این است که بتوانیم تیم را به مسسابقات آسیا ویژن برسانیم. از هواداران پرسپولیس می خواهم که از تیم های پایه حمایت کرده و دعا کنند بتوانیم به لیگ آسیا ویزه صعود کنیم.

سبزی درباره علت حضورش در تیم های پایه استقلال گفت: اصغر حاجیلو که نسبت فامیلی با پدر دارد وقتی دید که  باشگاه پرسپولیس توجه ای به من ندارد در سال 91 مربیگری نوجوانان استقلال را به من سپرد و توانسنیم این تیم را در بیگ برتر به مقام دومی برسانیم و بازیکنانی مانند امید نورافکن و  محسن کریمی که هم اکنون در تیم بزرگسالان استقلال حضور دارند محصول همان تیمی هستند که در سال 91 -92 داشتیم. از ته قلبم آرزو داشتم که این بازیکنان را در تیم های پایه پرسپولیس به فوتبال کشور معرفی میکردم و آنها می توانستند در تیم پرسپولیس بازی می کنند و امیدوارم که با توجه به تیم های پایه بتوانیم بازیکنانی خوبی را در اختیار تیم های بزرگسال قرار دهیم.

سبزی درباره فساد در فوتبال پایه گفت: متاسفانه این مسائل وجود دارد و به گوش ما هم می رسد که برخی مربیان پایه مبالغی را دریافت می کنند. شاهد بودیم که در تیم های مطرحی مانند استقلال این اتفاقات رخ داد.آن زمانی که پدر مربی تیم نوجوانان پرسپولیس بود بارها با چنین پیشنهاداتی مواجه شود. والدین برخی از بازیکنان با پول و چک به در خانه ما می آمدند تا فرزندشان به تیم پرسپولیس بیاید اما پدر هرگز وسوسه این پیشنهادات نشد و همیشه سالم زندگی کرد و همیشه تاکید داشت که  یک بازیکن با توانایی و تلاش خود به سطح بالا برسد و اگر کسی به آینده خود و خانواده اش فکر می کند نباید دنبال بازیکن پولی برود. چندی پیش در مراسم بزرگداشت همایون بهزادی پدر علیرضا حقیقی با یاآوری زحمات پدر از ایشان تشکر کرد و به این موضوع اشاره داشت که با اینکه از جیب خود هزینه می کرد و یک هزار تومانی هم از خانواده هایی که بازیکنان آنها را آموزش می داد نگرفت. 

پدر در حالی این پیشنهادات را رد می‌کرد از باشگاه پول چندانی دریافت نمی کرد و همانطور که گفته شد با مشکلات مالی بسیاری تیم را اداره و حتی از جیب خود هزینه می کرد اما با این وجود هرگز وسوسه طمع نشد.  در سال 84 وقتی پدر فوت شد 50 میلیون از باشگاه طلبکار بود که 10 میلیون از آن به ما پرداخت شد و چون پرسپولیس را مانند خانه و خونواده خود می دانستیم پیگیر مطالبات پدر نشدیم.  

شهرام سبزی که نام فرزندش را مجید و همنام با پدرش انتخاب کرده در پایان به خبرنگار پیروزی گفت: از پیشکسوتان به دلیل بی توجهی به همبازیان خود گلایه دارم.متاسفانه بعد از مرگ پیشکسوتان آنها را فراموش کنند. در یازدهمین سالگرد درگذشت پدر قرار داریم و به جرات می توان بگویم تنها در سالهای اول مسوولان و همبازیان پدر را در مراسم ها دیدیم و و همه وعده هایی که داده شد در حد حرف باقی ماند و زمانی که پدر در کما و در بیمارستان بستری یکی می‌گفت یک میلیارد پول برای هزینه عمل کنار گذاشته اما الان از هیچکدام از آنها خبری نیست و در این سالها در هیچکدام مراسم های پدر حاضر نبوده اند. متاسفانه برخی ها فقط تا چهلم و سال پدر در کنار ما بودند. عجیب است که بعد از آن همه دوستی و رفاقتی که بوده همه چیز به این زودی فراموش شود. حداقل برخی ها با حضور بر سر مزار پیشکسوتان مرحوم پرسپولیس می توانند تسلی بازماندگان این عزیزان باشند. رفتاری که با خانواده هادی نوروزی انجام گرفت خیلی تلخ و باعث شرمساری است. من 10 سال پیش همه این مسائل را از نزدیک احساس کردم و این وعده ها را دیدم و در برنامه 90  هم گفتم که وعده هایی که به هانی داده می شود همه پوچ خواهد بود و زمانی می رسد که حتی کسی سراغ خانواده اش را هم نخواهد گرفت.


شیوا دورانگر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی