طارمی، آقای گل بدون پنالتی لیگ شانزدهم

طارمی، آقای گل بدون پنالتی لیگ شانزدهم

بازی با تراکتورسازی برای مهدی طارمی خیلی زود شروع شد و خیلی هم زود تمام شد! او تنها 88ثانیه بعد از شروع مسابقه روی پاس استثنایی سروش رفیعی گل اول بازی را به ثمر رساند و البته بعد از آن دیگر موفق به گلزنی نشد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، طارمی در این بازی دو موقعیت خوب دیگر هم به دست آورد که نتوانست آنها را تبدیل به گل کند؛ یکی اواخر نیمه اول که باز روی پاس سروش تک به تک شد و توپش را اخباری مهار کرد، دیگری هم اواسط نیمه دوم که پاس عالی محسن مسلمان او را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. شاید اگر این دو بخت گلزنی از دست نمی‌‍رفت، امروز طارمی به عنوان آقای گل لیگ شانزدهم شناخته می‌شد؛ عنوانی مشترک با ساسان انصاری 12گله که اگرچه مدت هاست گل نزده اما همچنان برترین گلزن مسابقات این فصل لیگ برتر شناخته می‌شود.

خواب ساسان و 4گل طارمی
 ساسان انصاری هفته‌هاست که گل نمی‌زند. او بعد از شروع خیره‌کننده‌اش در فولاد که بین هفته‌های پنجم تا چهاردهم منجر به ثبت 12گل شد، حالا شش بازی است که نتوانسته هیچ توپی را از خط دروازه رقبا عبور بدهد. آخرین گل انصاری در دقیقه58 بازی هفته چهاردهم برابر نفت آبادان به ثمر رسید و به این ترتیب ستاره فولادخوزستان 572دقیقه است که طلسم شده و نمی‌تواند گل بزند. در همین 6بازی اما مهدی طارمی چهار گل به ثمر رسانده تا حسابی خودش را به ساسان نزدیک کند. در پایان هفته چهاردهم، طارمی درست به اندازه نصف ساسان انصاری گل زده بود و حتی خودش هم در یکی، دو مصاحبه مدعی شد در این فصل به آقای گلی فکر نمی‌کند اما افت غیرمنتظره انصاری همه چیز را عوض کرد. حالا لاک‌پشت به دو قدمی خرگوش رسیده و به طور جدی شانس تکرار عنوان آقای گلی را دارد. روند آهسته و پیوسته گلزنی طارمی باعث شده او برای تیمش هم عملکرد مفیدتری داشته باشد و به صدرنشینی بی‌نظیر و مقتدرانه سرخپوشان کمک کند.

تفاوت بزرگ
اگرچه از روند گلزنی ساسان انصاری در نیم‌فصل اول به شدت تقدیر می‌شود اما یک نکته مهم را هم نباید فراموش کنیم؛ اینکه ستاره فولادخوزستان 5گل از 12گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. به روایت روشن‌تر، ساسان در جریان بازی فقط 7گل زده و این در حالی است که هر 12گل این فصل طارمی در جریان مسابقه به ثمر رسیده است. طارمی که به تازگی از سوی برانکو به عنوان پنالتی‌زن اول پرسپولیس انتخاب شده، در این فصل پشت هیچکدام از ضربات پنالتی قرمزها نایستاده است. به این ترتیب طارمی همین حالا هم در جدول گلزنان بدون پنالتی، آقای گل لیگ شانزدهم محسوب می‌شود؛ یک پله بالاتر از مرتضی تبریزی که او هم هیچکدام از 9گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده است.

مهدی طارمی

محی :
۱۹ بهمن ۹۵
نکته خوبی بود
آرنا :
۱۹ بهمن ۹۵
ساسان با بدنسازی پرسپولیس اینقد درخشید مطمئن بودم نیم فصل افت میکنه چون دیگه مارکو بالا سرش نیست که تمرینش بده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی