طبق تایید کارشناسان داوری؛پرسپولیس تنها صدرنشینی که 6 پنالتی اش گرفته نشده

طبق تایید کارشناسان داوری؛پرسپولیس تنها صدرنشینی که 6 پنالتی اش گرفته نشده

در حالی که همچون فصل گذشته شاهد اشتباهات پرشمار داوران علیه پرسپولیس در لیگ شانزدهم هستیم، برخی از حریفان پرسپولیس با نادیده گرفتن حقایق داوران را به جانبداری از پرسپولیس متهم می کنند.

 

به گزارش اختصلصی پیروزی دیلی، پس از پایان دیدار پرسپولیس و سپاهان که با برتری 2 بر یک سرخپوشان همراه بود، احسان حاج صفی کاپیتان سپاهان که با دریافت کارت قرمز در لحظات پایانی این دیدار از زمین بازی اخراج شد، مدعی شد داور بازی را برای پرسپولیس درآورده است!حاج صفی در حالی چنین ادعایی را مطرح می کند که بر طبق نظر کارشناسان داوری، سپاهان نه تنها از داوری دچار ضرر نشده که حتی سود هم برد و دروازه بان این تیم به خاطر خطا روی مهاجم پرسپولیس، باید از داور کارت قرمز دریافت می کرد و اخراج می شد. پنالتی های اعلام شده در بازی نیز به گفته کارشناسان کاملا درست بوده است.

بر خلاف فرافکنی سپاهانی ها همانگونه که پنالتی دوم پرسپولیس به دلیل ورود بازیکنان به زمین قبل از زدن ضربه باید تکرار می شد، پنالتی تیم سپاهان نیز به دلیل مشابه باید تکرار می شد. در دیدار رفت دو تیم نیز که با برتری پرسپولیس همراه بود، مهاجم سپاهان به دلیل خطا به روی سیدجلال حسینی اخراج نشد. برخلاف حقایق اما،  مدیرعامل سپاهان مدعی است از دو فصل پیش داوران به گونه‌ای علیه سپاهان سوت می‌زنند تا خود را از باند اصفهانی حاضر در فدراسیون فوتبال مبرا کنند!

این در حالی است که در دو فصل اخیر داوران بیشترین اشتباهات را علیه پرسپولیس مقابل تیم های اصفهانی داشته اند و در بازی رفت دو تیم در فصل گذشته دو پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد و هادی عقیلی، مدافع سپاهان به گفته کارشناسان داوری باید در آن بازی اخراج می شد. اولین بار نیست که این حرفها را از جانب تیمهای بازنده می شنویم و پیش از این علی دایی و سرمربی تراکتور و بازیکنان این تیم در حالی که داوران در بازی های مستقیم مقابل پرسپولیس به سود این تیمها سوت زده بودند این ادعاها را مطرح کردند و جالب اینجاست که حالا استقلالی ها که این فصل بیشترین سود را از داوری برده و دربی را هم با اشتباه داوری پیروز شدند، از اشتباهات داوری به نفع پرسپولیس سخن می گویند که این ادعایی عجیب و خنده دار است.  

 در ادامه نگاهی داریم به اشتباهات داوران در بازیهای این فصل پرسپولیس:

 

هفته دوم:پرسپولیس1– فولاد 1

 گل مساوی فولاد با خطا مهاجم فولاد به روی محسن ربیع خواه مدافع پرسپولیس ثمر رسید. توپ ارسالی پرسپولیس توسط دروازه‌بان فولاد در حالی از درون دروازه بازگردانده شد که تمام توپ از روی خط دروازه گذشته و گل درست بود اما داور یه اشتباه آن را نپذیرفت. داور با دو اشتباه تاثیرگذار در این بازی، 2 امتیاز را از پرسپولیس گرفت.

هفته هشتم:پرسپولیس3- نفت تهران0

 در بازی رفت پرسپولیس و نفت که با برتری 3 بر صفر سرخ پوشان همراه بود. یک پنالتی به سود پرسپولیس به دلیل خطای آل‌نعمه روی علیپور گرفته نشد.با برتری سرخپوشان در این بازی اشتباه داور بی اثر شد.

هفته نهم: استقلال خوزستان1-پرسپولیس1

  در بازی رفت دو تیم پرسپولیس و استقلال که با تساوی یک-یک دو تیم همراه بود  گل خوزستانی ها در حالی به ثمر رسید که هند به دست آمده برای استقلال، خطای نبوده و توپ به کمر بازیکن پرسپولیس برخورد کرده بود.

هفته یازدهم: پیکان0 – پرسپولیس0

اخطار اول به محمد انصاری درست نبود و این بازیکن نباید اخراج می شد. یک پنالتی برای پیکان گرفته نشد. داور در این بازی یک اشتباه به ضرر هر دو تیم داشت.

هفته سیزدهم: پرسپولیس1 - ماشین‌سازی0

 در بازی پرسپولیس مقابل ماشین سازی در حالی که سرخپوشان با یک گل از حریف پیش بودند داور به اشتباه یک پنالتی به سود ماشین سازی اعلام کرد. در صحنه یاد شده دو اشتباه بزرگ داشت، چرا که اولا مهاجم این تیم در موقعیت آفساید صاحب ضربه پنالتی شد و ثانیا خطای انجام گرفته بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد که خوشبختانه این ضربه از دست رفت و پرسپولیس با همان یک گل بازی را به سود خود به پایان برد.

هفته چهاردهم: ذوب‌آهن1 – پرسپولیس0

در معدود دیدارهایی که داوری به سود پرسپولیس بود و داور به اشتباه یک گل ذوب آهن را مردود دانسته بود، سرخپوشان با یک گل به حریف بازی را واگذار کردند تا اشتباه داور تاثیری در تعیین نتیجه برای آنها نداشته باشد.

هفته پانزدهم: پرسپولیس3 - سیاه جامگان0

 در بازی مقابل سیاه جامگان مدافع این تیم روی طارمی خطا کرد ولی داور پنالتی نگرفت.موسی ترائوره بازیکن سیاه جامگان به جای  گرفتن اخطار باید مستقیما از بازی اخراج می‌شد. پرسپولیس این بازی را با 3 گل به سود خود به پایان برد تا باز هم اشتباه داوری تاثیری در نتیجه این بازی نداشته باشد.

هفته هفدهم: فولاد خوزستان0 – پرسپولیس3

 در بازی برگشت پرسپولیس مقابل فولاد در حالی که شوت طارمی به دست کرمی، مدافع حریف برخورد کرده ، داور پنالتی نگرفت و در نیمه دوم نیز پنالتی دیگری به روی طارمی گرفته نشد. ضمن اینکه یک گل پرسپولیس به اشتباه آفساید گرفته شد و محمد انصاری روی ساسان انصاری خطا کرد و باید یک پنالتی برای فولاد اعلام می‌شد. پرسپولیس اینبار هم با تلاش خود اجازه فاحش داوری تاثیری در نتیجه این تیم بگذارد.

 هفته هجدهم:پرسپولیس1 –گسترش فولاد 0

در بازی برگشت پرسپولیس مقابل گسترش فولاد شاهد یکی از جنجالی ترین قضاوتها در این فصل بودیم.در این بازی دو خطای پنالتی در دقایق 23 و 88 روی طارمی گرفته نشد و بازیکن تیم گسترش علیرغم دریافت کارت زرد دوم اخراج نشد! پرسپولیس این بازی را با یک گل به سود خود به پایان برد.

هفته بیستم:پرسپولیس3- تراکتورسازی0

در حساسترین بازی این فصل و جدال مدعیان قهرمانی این فصل، داوری باز هم به ضرر پرسپولیس بود و دو بازیکن تراکتور به گفته کارشناسان داوری باید از زمین بازی اخراج می شدند و در دقیقه 54 بازی هم کمک داور به اشتباه اعلام آفساید و یک گل مسلم را از پرسپولیس گرفت. این بازی با برتری قاطع و 3 بر صفر پرسپولیس همراه بود.

هفته بیست و یکم:استقلال 3 – پرسپولیس2

در دربی 84 استقلالی ها بعد از 10 بازی در حالی به پرتری رسید که باز هم برد این تیم بی تاثیر از اشتباهات داوری نبود و در روزی که استقلال با دو گل توانست بازی باخته را با برد عوض کند، مدافع این تیم باید در دقیقه 27 بازی اخراج و  استقلال 60 دقیقه 10 نفره بازی می کرد  که این اتفاق نیفتاد تا استقلال بتواند با قوای بیشتری به دفاع رفته و از گلهای زده خود محافطت کند.ضمن اینکه داور در صورتی که می توانست یک دقیقه و 30 ثانیه از وقتهای اضافه را محاسبه کند، سوت پایان را زودتر به صدا در آورد و پرسپولیس که در ثانیه های پایانی یکی از گلهای را جبران کرده بود به اعتقاد بسیاری اگر این زمانها محاسبه شده چه بسا گل تساوی را با توجه با سابقه ای که در دربی های گذشته داشته به ثمر برساند. 

البته برخی از کارشناسان داورانی نیز معتقد بودند که گل دوم پرسپولیس با خطا بدست آمده است. اگر مدافع استقلال اخراج می شد قطعا با توجه به حملات پرسپولیس این تیم حداقل می توانست شانس یک مساوی را داشته باشد.

6پنالتی و 5 امتیاز از دست رفته

با اشتباهاتی که برشمرده شد باید گفت در 11 بازی این فصل پرسپولیس داوران دچار اشتباه شده اند که 9 مورد آن به ضرر پرسپولیس بوده است و در سه بازی مقابل فولاد، استقلال خوزستان و استقلال این اشتباهات به دلیل عدم نتیجه گیری پرسپولیس تاثیرگذار بوده و موجب از دست رفتن 5 امتیاز شده است. اگر پرسپولیس در 7 بازی دیگر با تلاش و گلزنی خود به پیروزی نمی رسید این اشتباهات می توانست فاجعه آفرین شود و تیم برانکو را مانند فصل قبل از قهرمانی دور کند. در این فصل 6 پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشده که 5 پنالتی آن روی طارمی اتفاق افتاده و یک گل سالم این تیم مردود اعلام شده است.  در دو بازی این فصل که داوری به سود پرسپولیس بود باید گفت تاثیری در نتیجه بازیها نداشت؛ در بازی مقابل پیکان که یک پنالتی برای حریف گرفته نشد، مدافع پرسپولیس به اشتباه اخراج و در بازی مقابل ذوب هم با بردی که این تیم بدست آورد، اشتباه داوری بی اثر شد. بنابراین برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط حریفان، پرسپولیس نه تنها در این فصل از داوری متنفع نبوده که حتی دچار ضرر شده است و همانطور که گفته شد چند پنالتی این تیم گرفته نشده و چند بازیکن حریف هم در مسابقات امسال اخراج نشده اند و به اشتباه علیه پرسپولیس پنالتی گرفته شده و حتی بازیکنان حریف  با خطا گلزنی کرده اند.


شیوا دورانگر

 

6 پنالتی

اشتباهات داوری

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی