طرح اتوبوس تیم ملی:اولویت سلیقه بر اصول طراحی

طرح اتوبوس تیم ملی:اولویت سلیقه بر اصول طراحی


با رونمایی از طرح جدید اتوبوس تیم ملی بی اختیار به یاد طرح های عجیب لباس های این تیم افتادیم که در شبکه های اجتماعی تبدیل به یک بحران ملی شد.

گویی قصد بر آن است تا بجای اصول اولیه طراحی فقط سلیقه شرط باشد.گرچه خوشحال می شدیم اگر یک نفر در فدراسیون فوتبال توضیح می داد منظور از این طراحی و اصول پذیرفته شده آن چیست لیکن از آنجائیکه با روش رفتار مسئولان این فدراسیون آشنایی داریم سعی می کنیم نظر خود را در قالب سؤال از ما و جواب از خودمان! بیان کنیم.
الف- منظورتان از خطوط مشکی روی طرح چیست؟ پاسخ : ظاهرا خطوط در نظر گرفته شده جهت جداسازی یوزپلنگ های ایرانی ترسیمی بوده و کاملا سلیقه ای است و از اصول خاصی پیروی نمیکند.
حال آنکه :
۱- اگر قصد نشان دادن یوزپلنگ ایرانی (نماد ملی) به همراه تداعی شدن پرچم سه رنگ مقدس رسمی کشور است که این خطوط نه در روی بدن یوزپلنگ ایرانی و نه در پرچم رسمی کشور وجود خارجی ندارد و ترسیم آنها نه تنها زیبایی طراحی و رنگ های سبز و سفید و قرمز بکارگرفته شده را از بین برده ، به پرچم ایران رنگ چهارم راافزوده است.
  این در حالی است که مهمانان خارجی و افرادی که آشنایی کمی با ایران دارند و کم هم نیستند به ظن قریب به یقین پرچم ایران را با هر ۴ رنگ خواهند شناخت! (قصد ما اصولی بودن پیش از سلیقه ای بودن است و نیت دیگری نداریم)
۲- ضخامت و پررنگی خطوط مشکی ترسیمی بعلت قالب بودن رنگ مشکی بیش از دیگر رنگ ها به چشم می آید که این خود ایراد است.
۳- با احترام به طراح طرح ، بنظر خطوط مشکی رسم شده بی اختیار بیننده را به یاد نقاشی دوران کودکی می اندازد که تصور میکردیم لزوما باید حدود و محیط درب و پنجره و خانه و درخت و حتی خورشید را ابتدا با مداد مشکی پررنگ مشخص کنیم و سپس داخل آن را رنگ بزنیم!

علیرضا هادیان















اتوبوس تیم ملی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی