عالیشاه:توقعی ندارم اما فوتبال خیلی نامرد است/ پرسپولیسی هستم و پرسپولیسی هم خواهم ماند

عالیشاه:توقعی ندارم اما فوتبال خیلی نامرد است/ پرسپولیسی هستم و پرسپولیسی هم خواهم ماند

«از خدا ممنونم که مرا نگه داشت تا با وجود مشکلات و فشارهای زیادی که این مدت متحمل شدم، تاب بیاورم و ناامید نشوم. خدا را شکر می‌کنم تن سالمی دارم و اراده محکمی برای بازگشت و...»

به گزارش  پیروزی دیلی،این تازه‌ترین حرف‌های امید عالیشاه است. ستاره فصول گذشته پرسپولیس که به دلیل حکم فیفا علیه تراکتورسازی تبریز نیم‌فصل بیرون ماند و هنوز هم تکلیفش مشخص نیست. وقتی با او تماس گرفتیم، مشغول وزنه زدن بود و حاصل حدود20 دقیقه گپ با ما، بیشتر حرف‌هایی در قالب درد دل شد که بوی گله و گلایه می‌داد! امید از دست برخی دوستان و همبازیان سابق ناراحت بود اما آنقدر غرور داشت که چند بار در طول مصاحبه تأکید کرد بنویسیم از کسی انتظاری ندارد.

* رفتی ساری یا تبریز هستی؟

هیچ‌کدام! در تهران مشغول تمرین انفرادی هستم. می‌خواهم بدن خودم را آماده نگه دارم.

* بالاخره تکلیف تو چه می‌شود؟ قرار است در تراکتور بازی کنی یا لیگ یک؟

هنوز چیزی مشخص نیست. احتمالاً تا سه، چهار هفته دیگر همه چیز روشن می‌شود.

* بی‌تعارف دلت برای بازی در پرسپولیس تنگ نشده؟

طبیعی است که دلم تنگ شده باشد. پرسپولیس تیم محبوب من است و هزاران خاطره از آن دارم و بیشتر از همه دلتنگ طرفداران تیم هستم. دوآتشه‌هایی که استادیوم آزادی را برای حریفان جهنم می‌کنند و واقعاً تیم خود را دوست دارند.

* می‌گویند پرسپولیس می‌توانست نیم‌فصل قراردادت را فسخ کند تا همراه تراکتورسازی محروم نشوی.

نه، ارتباطی ندارد. تراکتورسازی طبق حکم فیفا از نقل‌ و انتقالات زمستانی و تابستانی محروم شد و من نتوانستم برای تیم جدیدم بازی کنم. این مشکل به باشگاه پرسپولیس ربطی نداشت.

* از تصمیمی که بعد از پایان نیم‌فصل اول لیگ شانزدهم گرفتی و به خاطر سربازی از پرسپولیس جدا شدی، پشیمان نیستی؟

نه، من می‌خواستم قبل از شروع فصل قبل به خدمت سربازی بروم که با توجه به سفر مهدی طارمی و رامین رضاییان به ترکیه، باشگاه این اجازه را به من نداد.

* ولی می‌توانستی کماکان به عنوان دانشجو در پرسپولیس بمانی، نمی‌شد؟

نه، من دو ترم مشروط شده بودم و ترم سوم هم اخراج! واقعاً نه می‌توانستم سر کلاس‌ها حاضر شوم و نه در امتحانات شرکت کنم. به همین خاطر باید به خدمت سربازی می‌رفتم.

* با بچه‌های پرسپولیس در ارتباط هستی؟

نه، فقط با احمد نوراللهی تماس داریم!

* در این چند ماهه کدام‌یک از بازیکنان پرسپولیس با تو تماس گرفته‌اند؟

(بلادرنگ) هیچ‌کس!

* مگر می‌شود؟

چرا نمی‌شود؟ فوتبال ورزش نامردی است!

* ما ناراحت بودیم که چرا روز خبرنگار بعضی از مربیان و بازیکنان فوتبال تبریک نگفته‌اند اما با شنیدن حرف‌های تو...

ولش کنید! اصلاً توقعی از کسی ندارم.

* ولی به هر حال زمانی با تو همبازی بوده‌اند. معلوم است که دلخور و ناراحت هستی.

اصلاً و ابداً! فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. اتفاقاً برای من یکی خیلی خوب شد!

* چطور؟!

خیلی‌ها را در این فوتبال شناختم. تجربه بزرگی بود و متوجه شدم خیلی نمی‌توان به دور و بری‌ها دل بست. به کسانی که مثلاً رفیق هستند. البته حتماً بنویسید ناراحت نیستم و توقعی هم ندارم. 6 یا 7 ماه بیرون ماندم اما درس بزرگی از این اتفاق گرفتم. درد که یکی، دو تا نیست. فلان مدیر باشگاه علیه من حرف می‌زند، مصاحبه می‌کند و مرا روبه‌روی هواداران قرار می‌دهد، این مدت خیلی چیزها دیدم.

* و دلت شکست؟

نه، قوی‌تر شدم. دلم نشکست! متوجه شدم باید خودم را قوی‌تر کنم و خم نشوم. می‌خوام برگردم. یعنی باید برگردم. زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید!

* نیم‌فصل دیگر هم با پرسپولیس قرارداد داری، درست است؟

بله، من نیم‌فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و مطمئن باشید با قدرت بیشتری برمی‌گردم و خیلی چیزها را ثابت می‌کنم.

* علی‌ دایی هم چند ماه پیش از تو حمایت کرد.

علی‌آقا که حرف ندارد. هنوز هم با ایشان در ارتباط هستم و اولین بار در راه‌آهن به من جوان اعتماد کرد.

* برانکو چطور؟

آقای برانکو هم روز آخر صمیمانه مرا بغل کرد و گفت برو خدمت سربازی را پشت سر بگذار و برگرد به خانه‌ات! آن روز و آن حرف خیلی به من روحیه داد و برای همیشه در یادم می‌ماند اما...

* چرا سکوت کردی؟ راحت باش! از همبازیانت دلخوری دیگر؟

(کمی مکث می‌کند) الحمدلله دستم به دهانم می‌رسد. محتاج کسی نیستم و آن کس که عزت می‌دهد، آن بالایی است. خداوند را شکر می‌کنم که بالای سرم است و هوایم را دارد. از خانواده‌ام هم ممنونم که کنارم هستند و رفقایی که در این دوران سختی با من بودند. بقیه مسائل مهم نیست. یعنی آنقدر مهم نیست که بخواهم فکر و ذهنم را درگیر آن کنم.

* هواداران پرسپولیس در کوچه و خیابان تو را می‌بینند، چه می‌گویند؟

باز دم هواداران پرسپولیس گرم! هر جایی مرا می‌بینند، تحویل می‌گیرند و دلداری می‌دهند. مخلص همه طرفداران پرسپولیس هستم و از خدا می‌خواهم فرصت مجددی به من بدهد که بتوانم محبت این عزیزان را جبران کنم.

* استقلالی‌ها چه می‌گویند؟ علیرضا منصوریان تو را می‌خواست...

(می‌خندد) اتفاقاً قبل از شهرآورد برگشت فصل گذشته علی‌آقا منصوریان را دیدم و کلی گپ زدیم!

* به تو چه گفت؟

بگذریم!

* نه، اتفاقاً بد نیست بگویی. از تو نخواست به استقلال بروی؟

راستش را بخواهید حرفی به من زد که... (سکوت می‌کند).

* چرا ساکت شدی؟!

علی‌آقا به من لطف دارد و گفت امید تو نیستی و مطمئن هستم شهرآورد را از پرسپولیس می‌بریم!

* جداً؟

این حرف علی‌آقا منصوریان بود وگرنه من هم بودم شاید پرسپولیس می‌باخت.

* ولی اگر اشتباه نکنیم 4 برد و 2 مساوی در این چند سالی که در پرسپولیس بودی، مقابل استقلال داشتی و هرگز شهرآورد را نباختی!

لطف خدا و دعای پدر و مادر بود. خوشحالم که در ترکیب پرسپولیس به استقلال نباختم و البته ادعایی هم ندارم. آن حرف، نظر لطف علی‌آقا منصوریان بود.

* به فکرت نرسیده که استقلالی شوی؟

من احترام فراوانی برای استقلال تهران و هواداران آن قائلم اما اگر می‌خواستم به این تیم بروم، قبلاً می‌توانستم. من پرسپولیسی هستم و پرسپولیسی هم خواهم ماند.

 

عالیشاه

پرسپولیس

هادی :
۱۸ مرداد ۹۶
واقعا دمت گرم 
خیلی مردی بخدا،ب امید بازگشت هرچه سریعتر،واقعا هنوز بازی هایی که با غیرت انجام میدادی یادمون نرفته،یادمون نرفته که تا ثانیه آخر میجنگیدی و بخاطر بالا نگه داشتن پرچم پرسپولیس همه جوره در خدمت تیم بودی،تو کاپیتان تیممون هسی پسر،منتظریم که هرچه زودتر برگردی به خونه خودت.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی