عالیشاه: حرف پشت آدم‌ها زیاد است اما پیش وجدانم راحتم

عالیشاه: حرف پشت آدم‌ها زیاد است اما پیش وجدانم راحتم

زمانی که برای گذراندن خدمت سربازی، از پرسپولیس جدا شد و به تراکتورسازی رفت، تبریزی‌ها با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شدند تا امید عالیشاه همراه با احمد نوراللهی مدت‌ها دور از بازی رسمی باشند. 

در پایان محرومیت تراکتوری‌ها او بازگشت خوبی به میدان داشت اما اتفاقاتی که فوتبالش را تحت‌الشعاع قرار داد باعث شد حضور در تراکتورسازی برای همیشه به خاطره تلخی در کارنامه بازیگری این بازیکن خوش‌فکر و باانگیزه تبدیل شود.


حالا کابوس بازی نکردن برای عالیشاه تمام شده و او می‌تواند بازگشتی خوب به فوتبال داشته باشد. شکست الجزیره در تهران و صعود به مرحله یک هشتم نهایی به این معنا بود که او می‌تواند در مرحله بعدی کنار سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا باشد، همچنان که در لیگ برتر هم به کمک تیم خواهد آمد.


در روزهایی که همه در بیم و امید باز شدن یا نشدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه هستند، عالیشاه دوباره به پرسپولیس بازگشته و خبر خوب در روزهای پرالتهاب نقل و انتقالاتی برای باشگاه، حضور دوباره اوست. انگیزه‌های این روزهای عالیشاه برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت فصل بعدی پرسپولیس خیلی خاص‌تر و بیشتر از بقیه سرخپوشان است. با گفت‌وگوی روزنامه پیروزی با این بازیکن همراه شوید:


- بعد از اینکه در تمرینات تیم حضور پیدا کردی و استارت تمریناتت را زدی، چقدر به آمادگی مورد نظرت نزدیک شده‌ای؟


خداراشکر، خوب بود. ان‌شاءا… در تایم بدنسازی از این هم بهتر می‌شوم. فعلا اختصاصی تمرین می‌کنم و این مقدمه‌ای است برای دوره بدنسازی پیش از فصل. تمرینات خودم را دارم تا اینکه برانکو بیاید و همراه با تیم تمرین کنم.


- گفته می‌شود شما همراه با احمد نوراللهی قرار است قراردادتان را برای 2 فصل دیگر تمدید کنید؟


نمی‌دانم، دراین‌باره چیزی نپرسیدم، نیم فصل از قراردادم مانده بود که توانستم به پرسپولیس برگردم، ولی هیچ مشکلی هم وجود ندارد و با باشگاه هماهنگ و درارتباط هستم.


- حضور در تراکتور به یک چالش تلخ در دوره فوتبالت تبدیل شد. آنجا با مسایل زیادی روبرو شدی.


نمی‌خواهم به عقب برگردم، فقط می‌خواهم زودتر این تایمی را که از دست دادم را جبران کرده و بتوانم به تیمم خدمت کنم.


- به خاطر مدت‌ها بازی نکردن به نظر می‌رسد انگیزه‌های خاصی برای آغاز رقابت‌ها داشته باشی.


صددرصد همینطور است. یک سالی شد که همه جوره ضرر کردم،‌ البته شرایط هم به گونه‌ای رقم خورد که این مسایل پیش آمد. بعد از حضورم در تراکتور پنجره نقل و انتقالاتی برای آنها بسته شد و بعد هم یکسری مشکلات با مدیریت باشگاه پیدا کردم و رفتارهایی دیدم که غیرحرفه‌ای و غیرقابل جبران بود.


- شاید از همه بدتر هم انگِ تمارض و کم‌کاری در بازی مقابل تیم سابقت بود!


به هر حال هواداران اصیل می‌دانند که این حرف‌ها معنا ندارد. ما در همه تیم‌ها هوادار خوب و هوادار بد داریم، اما آن کسی که باید درک کند، قطعا می‌داند این چیزهایی که گفته شد بی‌معناست. همیشه پشت سر هر آدمی یکسری حرف‌ها وجود دارد اما از نظر من این اهمیت دارد که چقدر خودت پیش وجدانت آرامی و خیالت آسوده است که آن کاری که آنها می‌گویند را انجام نداده‌ای.


 


قرار به کم‌کاری باشد، دیگر اسمش فوتبال نیست


من هر جا باشم سعی می‌کنم برای آن تیم مثمرثمر باشم. این هم اول از همه به خاطر خودم هست. چون برای خودم و فوتبالم ارزش قائلم. وقتی من در هر تیمی هستم سعی کنم بهترین عملکردم را ارایه دهم این اول از همه برای خودم و آینده‌ام خوب است و بعد سودش به تیمم می‌رسد. یعنی اولین ثمره در خدمت تیم بودن، به خود بازیکن می‌رسد. بعد هم اگر قرار به کم‌کاری باشد که دیگر اسم این فوتبال نیست. من به شخصه تاکنون کم‌کاری و تمارض در فوتبال ندیده‌ام.


 


- حالا که پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده، یعنی اینکه از مرحله بعدی می‌توانی با نظر سرمربی تیم در لیگ قهرمانان بازی کنی.


به امید خدا، هم لیگ برتر را داریم و هم لیگ قهرمانان آسیا را.


- الدحیل به نظر قرعه سختی می‌آید.


من فکر می‌کنم اگر هدف قهرمانی باشد، دیگر مهم نیست حریف ما در مرحله بعدی الدحیل است یا استقلال و السد. چون هدف ما بزرگتر است و به فکر قهرمانی آسیا هستیم. باید تمرکزمان روی همین مساله باشد و به اسم حریف کاری نداشته باشیم.


- به تراکتور که رفتی پنجره نقل و انتقالاتی برای آنها بسته شد، حالا هم که به پرسپولیس برگشته‌ای فعلا پنجره بسته است و این کار تیم را در آینده سخت می‌کند.


من که به باز شدن پنجره خوشبین هستم، امیدوارم این اتفاق بیفتد.


- و اگر باز نشود؟


مطمئنا کادرفنی خوبی که داریم نقطه قوت این تیم هستند. در دو، سه سال اخیر با برانکو تیم قدرتمندی داشتیم و پرسپولیس حرف اول را در فوتبال ایران زده و تیم را به شرایطی رسانده که مردم امروز توقعات زیادی از تیم دارند. سرمایه یک تیم هوادارانش هستند، وقتی ما چنین هواداری داریم و فوتبال خوبی هم بازی می‌کنیم باز هم می‌توانیم این روند را ادامه دهیم و خوب نتیجه بگیریم.


- برانکو که حرف از هت‌تریک قهرمانی زده، واقعا می‌شود به سومین قهرمانی متوالی امید داشت؟


ان‌شاءا...


- احمد نوراللهی که وضعیت مشابهی در تراکتورسازی داشتید و البته زودتر از شما به پرسپولیس بازگشت، رفته رفته به فرم مطلوب رسید و در بازی با الجزیره گل بسیار زییایی هم به ثمر رساند. این امیدواری در مورد امید عالیشاه هم وجود دارد که تا آغاز لیگ برتر به آمادگی مطلوب برسد.


طبیعی هم بود که احمد بعد از مدت‌ها بازی نکردن، آرام آرام در ترکیب تیم جا بیفتد. البته او هافبک دفاعی است و زیاد نفوذ نمی‌کند ولی من هافبک نفوذی و وینگر هستم و وظیفه‌ام توپ آوردن هست. شکل بازی ما تفاوت دارد. خوشحالم برای احمد که رفته رفته آماده شد و الحمدا... در بازی اخیر هم گل زد.


- و یک حرف امیدوار کننده برای پرسپولیسی که از پنجره نقل و انتقالاتی محروم است؟


ما برانکو را داریم، او نقطه قوت پرسپولیس است. با او امسال هم هدف ما کسب موفقیت است. حضور او در تیم خیلی به رسیدن به این هدف کمک می‌کند.


خبرنگار: مرضیه دارابی

امید عالیشاه

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی