عبد الصمد ابراهیمی : تاوان اشتباه را باید سازمان لیگ و تراکتورسازی پس بدهند نه نوراللهی و عالیشاه

عبد الصمد ابراهیمی : تاوان اشتباه را باید سازمان لیگ و تراکتورسازی پس بدهند نه نوراللهی و عالیشاه

پاسخ عبدالصمد ابراهیمی کارشناس حقوقی فوتبال به اظهارات نصیرزاده: تاوان اشتباه را باید سازمان لیگ و تراکتورسازی پس بدهند نه نوراللهی و عالیشاه
به گزارش سایت پیروزی دیلی، عبدالصمد ابراهیمی نه به عنوان وکیل احمد نورالهی بلکه به عنوان کارشناسی حقوقی فوتبال، در پاسخ به آخرین اظهار نظر هوشنگ نصیرزاده مبنی بر اینکه عالیشاه و نواللهی تا آخر فصل نمی توانند به هیچ تیم دیگری بروند، یادداشتی منتشر کرده که با هم می خوانیم: 
 جناب آقای نصیرزاده اعلام نموده تراکتور از محرومیتش اطلاع داشته ولی چون حضور سه بازیکن جدید تراکتور ناشی از اشتباه سازمان لیگ بوده ، نتایج این تیم تغییر نمی کند. با احترام به نظر ایشان، در همه مکاتب حقوقی شرط اجرای حکم ، ابلاغ و اطلاع مخاطب از آن است و در چنین حالتی ، اشتباه مرجع اجرای حکم، رافع مسئولیت متخلف نیست. مثالی خارج از دایره فوتبال:اخیرا پرونده ای در یکی از دادگاهها داشتیم که در راستای تامین خواسته، نامه ای به یکی از شعب بانک ارسال و دادگاه خواستار توقیف حساب بانکی فرد خوانده شده بود. فرد خوانده از این موضوع مطلع و قرار تامین خواسته به او ابلاغ شده بود.بانک بر اثر سهل انگاری کارمندش فراموش می کند حساب را مسدود نماید و فرد خوانده از این فرصت استفاده و حسابش را با یک فقره چک خالی کرد. 
دادگاه علاوه بر اینکه مدیر بانک را مستنکف قضایی تشخیص داد به سبب دخالت در امور توقیفی خوانده را نیز تحت تعقیب قرار داد زیرا او با علم به توقیف حساب ، مبادرت به این امر نموده بود. این از بدیهیات حقوقی است که هر جا علم حاصل شود مسئولیت هم برقرار می گردد. مثال فوتبالی:بند سوم از ماده ١١ آیین نامه انضباطی فوتبال ایران می گوید مسئولان برگزاری مسابقات باید اخطارهای هر بازی را به تیم ها اعلام کنند.پس از ابلاغ و اطلاع رسانی کتبی توسط برگزار کننده، مسئولیت اعمال اثرات اخطارها به عهده تیم دارنده بازیکن است. 
فرض کنید سازمان لیگ به باشگاهی اعلام می کند بازیکنش سه اخطاره است ولی روز بازی ، سازمان لیگ فراموش می کند مانع از حضور بازیکن سه اخطاره شود.در این صورت آیا باشگاه دارنده بازیکن مسئولیتی ندارد؟ 
 باشگاه تراکتور از سهل انگاری سازمان لیگ سواستفاده کرده و با علم به محرومیت خود، بازیکن جدید به خدمت گرفته است.در چنین شرایطی به نظر من نه تنها نتایج تغییر می کند که موجب تشدید محرومیت هم می شود. جناب براتی هم اعلام کرده چون مهلت اعتراض تیم ها به صلاحیت بازیکنان حریف دو ساعت بعد از بازی هاست و طی این مدت اعتراضی صورت نگرفته روزنه امید برای تراکتور وجود دارد. 
این موارد مربوط به عدم صلاحیت بازیکن نبوده بلکه تمرد از دستور فیفاست و تصور من این است که تغییر نتایج به سود تراکتور است چون تصور می کنم اگر این تمرد به اطلاع فیفا برسد تصمیمات شدیدتری را هم علیه فدراسیون و هم باشگاه خاطی اتخاذ نماید زیرا هر دو از این رای مطلع بوده اند و در چنین شرایطی فیفا نشان داده که تعارف ندارد. جناب نصیرزاده اعلام کرده اند نوراللهی و عالیشاه چون این فصل در دو تیم بازی کرده اند حق انتقال به تیم دیگری را ندارند. 
جناب نصیرزاده اعلام کرده اند تراکتور با وجود اطلاع از محرومیتش چون با اشتباه سازمان لیگ کارت سه بازیکن جدیدش را دریافت کرده نتایجش تغییر نمی کند. سئوال:دو بازیکنی که از محرومیت تراکتور اطلاع نداشته اند و با اشتباه سازمان لیگ قراردادشان ثبت شده باید تاوان اشتباه سازمان لیگ را بدهند اما تراکتور که از محرومیتش اطلاع داشته و با اشتباه سازمان لیگ قرارداد سه بازیکن را ثبت کرده تاوان نمی دهد؟ جمع ضدّین ممکن نیست.یا بازیکنان و تراکتور هر دو با اشتباه سازمان لیگ، مبری می شوند یا مبتلا

عالیشاه

عبدالصمد ابراهیمی

نصیرزاده

نوراللهی

علیرضا هادیان :
۱۷ بهمن ۹۵
البته در بخش نتایج و عدم تغییر آن با آقای نصیرزاده موافقم ولی کسر امتیاز از تراکتورسازی به خاطر استفاده از بازیکن غیر مجاز در عین اطلاع از رای فیفا مبنی بر محرومیت حتمی است. در آن بخش که تخلف سازمان لیگ چه تأثیری در موضوع دارد با اجزه دو بزرگور به استناد صحیح آقای عبدالصمد ابراهیمی اضافه کنم که قرارداد و اراده طرفین یا به اقاله فسخ میشود یا به حکم قانون! وقتی بازیکنان و باشگاه (طرفین) ، قراردادی را در مغایر با حکم قانون و منع قانونی و عدم اهلیت قانونی و نظایر آن منعقد کرده اند ، ثبت آن در سازمان لیگ به آن جامه و وجاهت قانونی نمیبشد و خود به خود از درجه اعتبار ساقط و  باطل بوده و بازیکن بالاخص سربازها تنها تعهد به یگان اعزام کننده داشته و موظف به ادامه خدمت در هرکجا که یگان مربوطه صلاح بداند خواهند بود. احمد و امید بازیکن آزاد تحت امر یگان ذیربط اند و میواند با هماهنگی آن به دیگر تیم های نظامی بپیوندد. تخلفی هم متوجه بازیکن نیست چرا که از امر آمرانه مافوق سرباز نزده اند. تخلف متوجه باشگاه و سازمان لیگ است. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی