عسگری: فغانی شانس قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا را ندارد

عسگری: فغانی شانس قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا را ندارد

رئیس سابق کمیته داوران می‌گوید داور بین‌المللی فوتبال ایران هیچ شانسی برای قضاوت در فینال لیگ قهرمانان آسیا ندارد.

به گزارش پیروزی دیلی، حسین عسگری، داور سابق فوتبال ایران درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار پرسپولیس و پیکان بیان کرد: ما قضاوت بی‌نقصی را از این داور بین‌المللی شاهد بودیم. قضاوت او هیچ جای اشکال و ایرادی نداشت. او با آمادگی جسمانی فوق‌العاده‌ای که داشت فضاها را به خوبی تشخیص می‌داد و نسبت به درگیری‌های ایجاد شده زاویه دید مناسبی داشت که این کمک می‌کرد بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

او اضافه کرد: یک مورد خطای بی‌پروایی از بازیکنان پرسپولیس سر زد که فغانی به درستی کارت زرد نشان داد. همچنین کمک‌داورهای او نیز عملکرد خوبی داشتند و در صحنه‌ای که علیپور با دروازه‌بان تک به تک شد تصمیم درستی گرفت و آن صحنه را آفساید اعلام نکرد.

عسگری درباره شانس قضاوت فغانی در فینال لیگ قهرمان آسیا تصریح کرد: او هیچ شانسی در این زمینه ندارد. ما باید دو حالت در نظر بگیریم ابتدا اینکه اگر پرسپولیس به فینال آسیا صعود کند یک داور ایرانی را برای این دیدار انتخاب نمی‌کنند و همچنین اگر الهلال موفق شود پرسپولیس را از پیش رو بردارد باز هم شانس انتخاب فغانی صفر است زیرا به دلیل مشکلاتی که دو کشور ایران و عربستان دارند AFC این مشکلات را مدنظر قرار داده و داوری از ایران را برای این دیدار انتخاب نمی‌کند.

او ادامه داد: نه‌تنها در فینال بلکه در سایر مسابقات آسیایی نیز AFC نه داور ایرانی را برای بازی‌های تیم‌های عربستانی انتخاب می‌کند و نه داوران عربستانی برای دیدارهای تیم‌های ایرانی. من چهار سال عضو کمیته داوران این نهاد بودم و به نظرم تصمیم آنها در این موارد می‌گیرند بسیار درست است و باعث می‌شود مسابقات به دور از هرگونه حواشی سیاسی برگزار شود.

فغانی

فینال آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی